اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950921199135499

نایب رئیس اتاق برلین:

سازوکار سرمایه گذاری خارجی درایران باید اصلاح شود

کد: 13950921199135499

https://goo.gl/9Lv5d4

، تهران , (اخبار رسمی): به گفته کریستین ویزنهوتر، نایب رئیس اتاق برلین ساز‌و‌کارهمکاری با شرکت و سرمایه‌گذاران خارجی از سوی طرف ایرانی باید اصلاح شود و در آلمان نیز اثرات تحریم‌ها هنوز برای فعالیت مشترک ایران و آلمان بوجود دارد.

سازوکار سرمایه گذاری خارجی درایران باید اصلاح شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، گوشی‌های مترجم را روی گوششان قرار داده‌اند و سر خود را به نشانه تائید صحبت‌های طرف ایرانی خود تکان می‌دهند. افراد حاضر در نشست، شرکت‌ها و زمینه‌های فعالیتشان را معرفی می‌کنند تا آلمان‌ها راحت‌تر شریک تجاری خود را از بین افراد پیدا ‌کنند. تعدادی جوان نیز بین فعالان اقتصادی هیات برلین که به همراه نایب رئیس اتاق برلین به اتاق ایران آمده‌اند، به چشم می‌خورد که با اشتیاق تمام به صحبت‌های طرف ایرانی خود گوش می‌دهند.

اتاق ایران بعد از برجام تاکنون میزبان 200 هیات خارجی بوده و آلمان‌ها که تاکنون بییشترین هیات اقتصادی اعزامی به ایران بوده‌اند، امروز نیز برای هشتمین بار مهمان اتاق ایران شدند تا شناخت دو کشور از یکدیگر را تقویت کنند. در این راستا، هیات تجاری برلین آلمان با محمدرضا کرباسی، معاون بین الملل و ابوالفضل رهنما، مدیرکل روابط تجاری دوجانبه معاونت بین‌الملل دیدار کردند.

فردی که از چهره‌اش هم می‌توان به نژاد آلمانی او پی برد، از پیشنهاد مصاحبه پایگاه خبری اتاق ایران استقبال می‌کند. کریستین ویزنهوتر (Christian Wiesenhutter) نایب رئیس اتاق برلین در حاشیه دیدار هیات تجاری آلمان با معاون بین الملل به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید که بخش خصوصی ایران باید خیلی بزرگتر از آنچه هست، باشد. او توضیح می‌دهد: در حال حاضر و بعد از دوران تحریم دسترسی به ایران در ابعاد سیاسی و جغرافیایی بسیار بهتر شده است. آلمان‌ها می‌خواهند در ایران سرمایه گذاری کنند تا این کشور در تمام زمینه‌ها و به‌خصوص در بحث علمی زودتر پیشرفت کند. البته ایران در زمینه علمی شرایط خوبی دارد.

آمادگی آلمان‌ها برای فعالیت در بخش هتل‌داری ایران

او معتقد است ایران به سرمایه گذاری قوی بخش خصوصی در زمینه ارائه خدمات نیاز دارد. ویزنهوتر در این‌باره توضیح‌ می‌دهد: بخش دولتی در بخش‌هایی مانند هتلداری و صنعت های مرتبط با آن فعال است و در این زمینه‌ها ایران به سرمایه گذاری قوی بخش خصوصی نیاز دارد، آلمان نیز در این زمینه می‌تواند به ایران کمک کند.

به گفته نایب رئیس اتاق برلین، آمار و ارقام حکایت از روند رو‌به‌رشد روابط تجاری ایران و آلمان دارد. چنانچه صادرات آلمان به ایران طی 9 ماه گذشته 25 افزایش داشته و همچنین ما هشتمین هیات آلمانی هستیم که به ایران آمده‌ایم.

پیش از این نیز رنه هارون رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آلمان و ایران به پایگاه خبری اتاق ایران گفته بود : سال گذشته حجم روابط تجاری ایران و آلمان 2میلیارد و 500میلیون یورو بود. امسال نیز با همین رقم روابط خود را شروع کردیم. تا پایان سال ایرانی نیز حجم روابط دو کشور به حدود 5میلیارد یورو خواهد رسید و پیش‌بینی من این است که در دو تا سه سال آینده به 10میلیارد یورو برسد. 

نایب رئیس اتاق برلین به موانع پیش روی دو کشور برای برقراری روابط تجاری دو کشور اشاره کرده و می‌گوید: موانعی در زمینه همکاری و فعالیت بانکی با ایران داریم، بخصوص برای پروژه های بلندمدتی که بیش از 1 سال طول می‌کشد مشکل داریم و دلیل آن به وجود برخی موانع در هر دو کشور برمی‌گردد. ساز‌و‌کارهمکاری با شرکت و سرمایه‌گذاران خارجی از سوی طرف ایرانی باید اصلاح شود. در آلمان نیز اثرات تحریم‌ها هنوز برای فعالیت مشترک ایران و آلمان به طور کامل برداشته نشده است.

به گفته ویزنهوتر آلمان امکاناتی داشته و می‌تواند عرضه کند که دقیقا مورد نیاز ایران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]