اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950923200166102

ارائه اینترنت بی سیم پرسرعت از طریق خطوط برق

کد: 13950923200166102

https://goo.gl/tOUIhg

، کرج , (اخبار رسمی): اگر چه اطراف ما را سیگنالهای وای فای احاطه کرده اند اما برخی از مناطق از این نعمت برخوردار نیستند. شرکت AT&T پروژه‌ای را افتتاح کرده است که می‌تواند راه حل باشد. این پروژه که AirGig نامیده می شود از خطوط برق و فن‌آوری موسوم به امواج میلیمتری استفاده می کند تا اینترنت را هر جا که برق هست منتقل کند.

ارائه اینترنت بی سیم پرسرعت از طریق خطوط برق

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، AirGig از آنتن‌های ارزان قیمت پلاستیکی که بر هر پست برق نصب می‌شود بهره می‌برد. این آنتن‌ها، سیگنال‌های امواج میلیمتری را از طریق میادین مغناطیسی تقویت کرده و بهم می‌رسانند. این میدان‌های مغناطیسی در اطراف و یا نزدیک خطوط برق حرکت می کنند. هنگامی که این سیگنالها حرکت کنند هر وسیله ای که مجهز به وای فای باشد می‌تواند آن را دریافت کند. شرکت AT&T مدعی‌ست که سیستم AirGig می تواند اینرنت 4G و یا حتی 5G را منتقل سازد.
امواج میلی‌متری هم اکنون نیز نشان داده اند که در انتقال سیگنالهای باند پهن بسیار مفید بوده اند. در ابتدای امسال، محققان توانستند توسط این فن‌آوری، داده ها را با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه منتقل سازند و رکوردی در حوزه سرعت اینترنت بر جای بگذارند. این فن‌آوری که بر اساس امواج الکترومغناطیس ( امواج طولانی تر از اشعه ایکس اما کوتاه تر از امواج رادیو) کار می کنند در دیگر حوزه ها از قبیل مانیتور ضربان قلب، سیستم های امنیتی خودرو و اسکن چمدانها کاربردهای فراوان دارد.
نکته دیگر که در پروژه AirGig مهم است آن است که آنتنهای تعبیه شده باید یکدیگر را در خط مستقیم ببینند. این راه کار ارزان قیمت می‌تواند روشی مناسب برای رساندن اینترنت به مکان هایی که نقطه کور امواج هستند باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]