اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950923200196510

این ساده‌ترین تعریف از یک استارتاپ پرداخت موبایلی است

«وین وین» پرداختی امن و راحت همراه با تخفیف

کد: 13950923200196510

https://goo.gl/H5mxEZ

، تهران , (اخبار رسمی): این ساده‌ترین تعریف از یک استارتاپ پرداخت موبایلی است که کنجکاوی و علاقه ما برای آشنایی بیشتر با آن بهانه‌ای برای یک گفت‌وگوی خوب با سپهر سپهوندی مدیر عامل و از بنیانگذاران وین وین شد.

وین وین پرداختی امن و راحت همراه با تخفیف

هدف اصلی وین کلاب یا باشگاه مشتریان وین وین افزایش فروش از طریق افزایش تکرار خرید، افزایش مبلغ خرید و همچنین کوتاه کردن مدت زمان بازگشت مشتری به فروشگاه است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پرداخت برتر، ایده اولیه شکل گیری وین وین در سال 1392 توسط سپهر سپهوندی، فرزین پاشایی و کامران نوری نژاد که از بنیان گذاران اصلی وین وین هستند آغاز شد.

سپهر سپهوندی مدیرعامل شرکت وین وین، در گفت و گویی از این استارتاپ پرداخت موبایلی می گوید. به گفته وی این شرکت همیشه به دنبال راهکارهای location based services (خدمات مبتنی بر مکان جغرافیایی) بوده که در این راستا اپلیکیشنی به نام سام را طراحی و پیاده‌سازی کرد که بیشتر جنبه آزمایشی داشت. این برنامه کاربردی برای یافتن مکان فیزیکی شعب بانک‌ها طراحی شده بود که بعدها امکاناتی نظیر مدیریت کارت‌های پرداخت، پرداخت قبوض و خرید شارژ هم به آن اضافه شد ولی تبلیغاتی روی این اپلیکیشن صورت نگرفت. متن کامل این گفت و گو را در ادامه می خوایند.

تولد وین وین و جرقه طراحی یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی توسط کدام یک از اعضای گروه شما بود؟

در یکی از فیلم‌های خارجی مشاهده شد که در آن مشتری با موبایل پرداختی داشت و همراه با پرداخت از فروشگاه موردنظر جایزه هم می‌گرفت از همین رو نیاز راه اندازی چنین سیستمی در ایران نیز احساس شد.

با توجه به اینکه اپ جذابی بود و ایده بسیار خوبی هم داشت همان روز به دیگر اعضا ایمیل زده شد تا شروع به بررسی این اپلیکیشن و شرایط پیاده‌سازی آن در ایران فراهم شود.

ایده اولیه این بود که امکاناتی از قبیل پرداخت موبایلی (mobile payment)، خدمات مبتنی بر مکان جغرافیایی (location based services) و باشگاه مشتریان را هم‌زمان داشته باشیم که برای کاربران جذابیت کافی را داشته باشد.

شروع به طراحی مدل کسب کار این اپ آغاز شد و هم‌زمان هم در چند استارتاپ ویکند حضور به عمل آورده شد تا بتوانیم با همفکری دیگران ایده‌های کاربردی برای ادامه مسیر را تعیین شود و در همین حین به این نتیجه دست یافتیم که احتیاج به سرمایه‌گذار جدی نیز وجود دارد ؛ با توجه به حوزه کاری که به پرداخت مرتبط می‌شد تصمیم گرفته شد با یک شرکت PSP همکاری‌ها آغاز شود تا در اسفندماه سال 93 با کافه IT آشنا شویم و برای ثبت ایده در آنجا ثبت‌نام کردیم، در حقیقت ما سیکل صفر در کافه IT را تشکیل دادیم که در اردیبهشت ماه سال 1394 ایده ما مورد پذیرش واقع شد و ما به تریگ آپ (مرکز شتاب‌دهی فناپ) پیوستیم.

دلیل اینکه پرداخت موبایلی را با باشگاه مشتریان تلفیق کردید چه بود؟

با توجه به بررسی‌های ما پرداخت با موبایل یک تغییر رفتار در پرداخت بود و این تغییر رفتار در شیوه پرداخت ممکن بود هم نزد پذیرندگان و هم دارندگان کارت با عدم استقبال همراه باشد چرا که کار پرداخت را پایانه‌های فروش هم انجام می‌دهند بنابراین تصمیم گرفتیم پرداخت را با ارزش افزوده هم برای کاربر و هم برای پذیرندگان همراه کنیم. تصمیم بر این شد در وین وین پرداخت‌های مبتنی بر موبایل را با باشگاه مشتریان و سرویس‌های location base ترکیب کنیم تا کاربران در کنار پرداخت با موبایل از بن‌های تخفیف و سایر تشویقات هم استفاده کنند.

چرا روش پرداخت با QR Code را برای وین وین انتخاب کردید؟

به این دلیل این روش پرداخت را انتخاب کردیم که بسیار ساده و آسان و از همه مهم‌تر به‌راحتی در دسترس است چرا که تمام گوشی‌های هوشمند دارای دوربین برای اسکن کد QR هستند و امکان پرداخت از آن طریق را دارند.

در رابطه با مزیت‌های وین وین برای هر دو طرف پذیرنده و مشتری توضیح دهید.

از لحاظ پرداخت دو ویژگی جذاب دارد پرداخت با موبایل: 1- نیازی به اعلام رمز خود در جمع به فروشنده‌ها نیستید و تمام روال پرداخت توسط شما انجام می‌شود، زیرا این اعلام رمز به فروشنده همیشه خود من را آزار داده است!

2- مشکلی که خیلی‌ها دارند این است که کارتشان یا کیفشان را فراموش می‌کنند یا حمل آن برایشان دست و پا گیر است! اما موبایلشان از آنها جدا نمی‌شود وین وین کار این افراد را راحت می‌کند و می‌توانند بدون نیاز به پول نقد یا کارت بانکی پرداخت انجام دهند.

به‌علاوه پرداخت با موبایل باعث بهبود و تسریع در فرآیند پرداخت خواهد شد و با افزایش نقاط فروش می‌توان صف را از بین برد. وین وین باعث می‌شود که مشتریان قبل از خرید با پذیرندگان ما به خوبی آشنا شوند و تمام اطلاعات لازم برای یک خرید آگاهانه را به دست بیاورند و به نوعی می‌توان گفت که ترویج خرید آگاهانه است.

مزیت دیگر وین وین برای مشتریان هنگامی که به پذیرندگان وین وین مراجعه می‌کنند این است که با خرید از فروشگاه‌هایی که طرح تشویقی فعال دارند، به‌صورت خودکار عضو باشگاه مشتریان آن فروشگاه می‌شوند، اعتبار خرید به آنها داده می‌شود و می‌توانند در دفعات بعدی از آن اعتبار برای خرید استفاده کنند.

تمام اینها که گفتید مزایای وین وین برای مشتری بود برای پذیرندگان پرداخت موبایلی با وین وین چه مزایایی در نظر گرفتید؟

وین وین برای پذیرندگان هم مزیت‌های رقابتی زیادی دارد که بزرگترین مزیت آن افزایش فروش پذیرندگان از طریق طرح‌های تشویقی است. هدف اصلی وین کلاب یا باشگاه مشتریان وین وین افزایش فروش از طریق افزایش تکرار خرید، افزایش مبلغ خرید و همچنین کوتاه کردن مدت زمان بازگشت مشتری به فروشگاه است. همچنین ارتباط با مشتری و ارسال پیام برای او یکی دیگر از مزایای وین وین برای فروشگاه‌ها است. یکی از دیگر مزیت‌های وین وین که حاصل بازخوردهایی است که به دست آورده‌ایم شناسایی مشتریانی است که چندین بار اقدام به خرید از آن فروشگاه کرده‌اند.

برنامه‌های آینده شما برای توسعه وین وین چیست؟

هدف ما توسعه خدمات است به طوری که پرداخت‌های موبایلی را تسهیل کنیم و در دسترس بودن آن بسیار مهم است. یک مزیتی که QR نسبت به NFC و IPG دارد دسترس‌پذیری آن است که در همه جا کاربرد دارد. در رابطه با توسعه طرح‌های تشویقی نیز برنامه‌های خوبی داریم و در حال حاضر هر فروشگاه می‌تواند 4 طرح تشویقی ارائه دهد که در آینده نزدیک به 10 طرح خواهد رسید و همچنین یک روش پرداخت جدید هم داریم که به زودی از آن رونمایی می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پرداخت برتر

پرداخت برتر در پی خبررسانی و آموزش و ارائه راهکار و مشاوره در حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیک به صورت حرفه‌ای، خلاق و جدا از هرگونه جهت گیری است.چنین خواسته ای بی‌تردید بدون همراهی بازیگران اصلی بازار پرداخت های الکترونیک و شرکت های بانکداری الکترونیک امکان‌پذیر نخواهد بود. رسانه‌ های جوان در هر صنعت برای تحقق آنچه بر دوش آنها است نیازمند همراهی، درک، و حمایت پیشگامان آن بازار در تمامی وجوه هستند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]