اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950928202285755

معافیت واردات کالاهای عمومی آزمایشگاهی از مجوز

کد: 13950928202285755

https://goo.gl/40W50M

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به گمرک اعلام کرد: واردات کالاهایی با کاربرد عمومی آزمایشگاهی که جنبه تشخیصی یا تحقیقاتی ندارند، نیازی به دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو ندارد.

معافیت واردات کالاهای عمومی آزمایشگاهی از مجوز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، این تصمیم بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو و بر اساس مصوبه کمیته فنی تجهیزات پزشکی گرفته شده است که بر طبق آن فهرستی از کالاهایی که حیطه کاربرد آنها با توجه به مستندات ارائه شده توسط شرکت سازنده، در زمینه تشخیص پزشکی و یا تحقیقاتی تعریف نشده باشد جز وسایل پزشکی محسوب نمی‌شود و واردات آنها نیازی به اخذ مجوز از اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی ندارد.

بر این اساس روپوش‌های آزمایشگاهی، ترازو، بن‌ماری، برس‌، بورت، قفس، سانتریفیوژ، چمبر، لوله آزمایشگاهی، کنترلر دما، سطح مایع، کلکتور، تراکم‌سنج، رقیق‌کننده، توزیع‌کننده، کاغذ فیلتر، فواره، فریزر، منتل حرارتی، هموژنیزه‌کننده، هود، انکوباتور، روتاتور آزمایشگاهی، ظروف آزمایشگاهی، میکروسکوپ، مخلوط‌کن، مانیتور، پمپ، تجهیزات خنک‌کننده محفظه، یخچال، سمپلر، سرنگ، ترموگراف، ترمومتر، تایمر، جعبه‌های مشاهده، دستگاه‌های گرم کننده، سیستم تصمفیه آب و ... از جمله تجهیزات و ملزومات با کاربرد عمومی آزمایشگاهی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]