کد: 13950928202405611

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد

نمایشگاه شهر ایده آل عرصه بروز اراده متخصصان

کد: 13950928202405611

https://goo.gl/8FGqvb

، تهران , (اخبار رسمی): مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، برگزاری هفتمین نمایشگاه و همایش شهر ایده آل را عرصه بروز اراده کارشناسان و متخصصان در مسیر پویایی جامعه اسلامی ایرانی دانست.

نمایشگاه شهر ایده آل عرصه بروز اراده متخصصان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، هفتمین همایش شهر ایده ال با قرائت پیام  مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش  در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

در این پیام مونسان با گرامیداشت مقدم شرکت کنندگان در هفتمین همایش علمی مدیریت شهری یا شهر ایده آل، اعم از متخصصان و کارشناسان برنامه‌ ریزی شهری، تولید‌ کنندگان محصولات کار بردی در حوزه توسعه و گسترش خدمات شهری و همچنین شهرداران و مسئولان نواحی شهرهای کشور، رسیدن به شهر ایده آل را آرزوی بشر برای از بین بردن کمبودهای ناشی از زندگی اجتماعی روزمره دانست.

وی در این پیام با بیان اینکه تفکر شهر ایده ال به ما کمک می‌کند تا چگونگی بهبود اسکان افراد و جوامع را توضیح دهیم گفت: این تفکر می‌تواند استراتژی‌های مربوط به افزایش جمعیت و مشکلاتی که بر برنامه‌ریزی‌های شهری تحمیل می‌ شود را بیان کند.

مونسان شهر معمولی و تجاری، شهر عقلانی، یک باغ‌ شهر، شهر سنتی و مذهبی و در نهایت شهر ایده‌آل را تعاریفی دانست که معمولا به عنوان ترکیبی از کارکردها و ساختارهای شکل گرفته در ذهن و چشم‌ اندازهای عینی جامعه نقش می‌بندد.

وی با اشاره به بسیاری از شهرهای جهان که بدلیل وجود نا برابری‌ در پایگاه‌های اقتصادی و منزلت‌های اجتماعی و تنوع معنادار در زیر ساخت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهری  تنگناها و دشواری‌های زیادی دارند گفت: این نا همگونی‌ها در فضاهای فرهنگی و تفاوت‌های ماهوی میان شیوه زندگی و مناسبت‌های‌ تولیدی در بسیاری از شهرهای جهان، چالش‌های جدی در محافل شهرسازی و مدیریت‌های  شهری، جهت برنامه‌ ریزی توسعه آینده این شهرها ایجاد کرده است.

مونسان تعیین یک الگو و استراتژی را به عنوان ابزاری جهت رشد متعادل در مسیر توسعه آینده شهرها به عنوان نخستین گام در برنامه‌ ریزی توسعه شهری مطرح کرد و افزود: استراتژی توسعه شهری باید با مداخله و مالکیت ذی‌نفعان محلی، چشم‌ اندازی واقع‌ نگرانه را طرح‌ ریزی کرده که در بر گیرنده همه آرمان‌ها و ایده‌ آل‌ها در زمینه توسعه اقتصادی، اجتماعی وکاهش فقر با تعیین اولویت‌های سرمایه‌ گذاری و حمایت‌های توسعه‌ای از طریق اقدامات مشارکتی باشد. از این رو مهمترین نتیجه اجرای این استراتژی، تبدیل شدن شهرها به موتورهای توسعه عادلانه اقتصادی خواهد بود.

وی افزود: هرچند استراتژی‌های توسعه شهری در شهرهای مختلف تابع یک چار چوب و مقررات پیش نوشته نیستند اما در پنج محور اصلی با یکدیگر مشترک‌اند که شامل زیست‌ پذیری شهرها به مفهوم وجود اشتغال و ایجاد کسب و کار، پایداری محیط زیست با مفهوم مصرف بهینه انرژی و افزایش کیفیت خدمات‌ رسانی بدون هرز رفت منابع، شکل‌دهی فضایی شهر و تامین منابع مالی و حکمرانی شهری می‌شوند.

 مونسان ساختن یک شهر ایده‌آل را نیازمند تغییر نگرش در نحوه ایجاد برخی الزاماتی دانست که این پدیده را موجب می‌شود.

به گفته مونسان شهر ایده‌آل دارای اقتصادی پویا است، شهری که با بهره‌گیری از دانش روز خدمات پر هزینه شهری را به منبع کسب در آمد تبدیل کرده و آن را برای بهبود شرایط زندگی و تعالی جامعه هزینه می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: شهر ایده‌آل فاقد آلودگی، دارای تاسیسات مناسب شهری و سیستم حمل و نقل کارآمد است، در این شهرها حرکت منظم و سیستماتیک ارگان‌های شهری که با بهره برداری از فناوری‌های نوین دارای سرعت و دقت زیاد هستند، موجب جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه مردم و در نهایت آرامش و آسایش آنان می‌شود.

وی برگزاری هفتمین نمایشگاه ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته و خدمات شهری و فضای سبز و همایش علمی مدیریت شهری یا شهر ایده آل را بروز ارادة کارشناسان و متخصصانی دانست که تلاش دارند در مسیر پویایی جامعه اسلامی ایرانی حرکت کرده و با در میان گذاشتن ایده‌های خلاقانه، آینده بهتری برای زندگی شهری در ایران ترسیم کنند.

مونسان افزود: بدیهی است که برگزاری این همایش و نمایشگاه به صورت سالانه، گام‌های مستمر ما به سوی تغییر شیوه زندگی شهری و ایجاد زمینه تحقق تعالی اجتماعی هم از منظر اخلاقی و هم از منظر اقتصادی است. اما آغاز این حرکت، می‌تواند و باید با هدف گذاری صحیح ما را به جایگاه شایسته اجتماعی و جامعه‌ای مدنی بر پایه ایده‌های شهر ایده‌آل برساند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه جزیره کیش را به دلیل بر خورداری از فضای مناسب و ارایه ایده‌های نو در زمینه ایجاد شهری آرمانی بهترین مکان برای برگزاری همایش و نمایشگاه شهر آیده آل عنوان کرد.

وی تصریح کرد: کیش امروز به واسطه بر خورداری از بسیاری امکانات مطلوب اعم از طبیعت زیبا و دلفریب و تاسیسات مناسب شهری، سیستم حمل و نقل منظم، عدم وجود ترافیک شهری، ارایه خدمات مطلوب شهری و تامین فضاهای متعدد ورزشی، فرهنگی و مناظر چشم‌ نواز حاصل ایجاد فضاهای سبز وسیع در معابر و پارک‌ها و تفریحگاه‌های متعدد می‌رود تا به شهری مدرن و مقصد بسیاری از سفرهای گردشگری تبدیل شود.

به گفته مونسان تلاش‌هایی که برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید در تبدیل کیش به شهری مدرن، قانون‌مدار و محلی امن برای آسایش و آرامش خانواده ها شده است، طی سه سال گذشته شتاب بیشتری به خود گرفته که نگاهی به تلاش‌های جاری، برای اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه این منطقه، موید ادعاست.

وی تاکید کرد: طی سه سال گذشته ده‌ها پروژه نیمه تمام و تقریبا متوقف شده عمرانی کیش به سرانجام رسیده و طرح‌های متنوعی نیز برای توسعه گردشگری و همچنین زیر ساختی این جزیره آغاز شده است.

مونسان گفت: تکمیل شبکه گسترده فاضلاب و بهره‌ برداری از تصفیه‌ خانه ده هزار متر مکعبی کیش به عنوان پروژه پیشرفته توسعه شهری و حافظ محیط زیست شکننده این جزیره، بهره برداری از نیروگاه دوم برق و تولید آب شیرین، طرح‌های توسعه تکمیلی بندرگاه، ساخت دومین ترمینال بین‌المللی فرودگاه کیش و توسعه نرم افزاری و سخت افزاری تاسیسات فرودگاهی، توسعه فضای سبز و تفریح‌گاه های متعدد و ده ها پروژه بزرگ و کوچک دیگر توسط بخش خصوصی و دولتی بخش هایی از اقدامات انجام شده در جزیره کیش است که در کنار اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگی و اجتماعی با همراهی و حضور مردم فرهنگ مدار و با اخلاق این منطقه، جزیره زیبای کیش را در مسیر نزدیک شدن به آرمان های شهری مدرن رهنمون می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد نتایج حاصل از برگزاری این همایش و نمایشگاه بتواند دریچه روشنی به سوی رسیدن به اهداف ایجاد شهرهای توسعه یافته در کشورمان باشد.

گفتنی است هفتمین همایش علمی مدیریت شهری یا شهر ایده آل با برگزاری نشست های تخصصی تا 29 آذر و هفتمین نمایشگاه شهر ایده ال تا 30 آذر در کیش ادامه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.