اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950929203054750

آخوندی در جمع خبرنگاران اعلام کرد

اتمام توسعه بندرشهید بهشتی تابهارسال آینده

کد: 13950929203054750

https://goo.gl/nL1sgR

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز امیدواری برای اتمام طرح توسعه بندر شهید بهشتی تا بهار سال آینده گفت: با تکمیل این طرح شاهد افزایش ظرفیت بندر چابهار از 2.5 به 8.5 میلیون تن خواهیم بود.

اتمام توسعه بندرشهید بهشتی تابهارسال آینده

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتدار سپاه در عرصه سازندگی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: امروز توفیق بازدید از نمایشگاه قرارگاه خاتم‌الانبیاء و پروژه‌های آبی، نفتی، بنادر و راهی این قرارگاه را داشتیم. خوشبختانه در این بازدید شاهد آن بودیم که قرارگاه در حوزه‌های مختلف از نظر دانش مهندسی و دانش مدیریت پروژه و همچنین در حوزه اجرا رکوردهای بسیار خوبی را عرضه کرده و توانسته خدمات شایانی را به کشور داشته باشد.

آخوندی در ادامه افزود: این قرارگاه در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیز در پروژه‌های مختلفی از جمله توسعه بندر شهید بهشتی در چابهار همکاری داشته که امیدواریم بتواند طبق برنامه توافق شده تا اوایل سال آینده شاهد تکمیل این طرح و افزایش ظرفیت بندر چابهار از 2.5 به 8.5 میلیون تن باشد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید همچنین در اشاره به پروژه‌های حوزه ریلی این قرارگاه در مشارکت با وزارت راه و شهرسازی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حوزه‌های راه آهن نیز پروژه‌های مختلفی را برای ما اجرا می‌کند که بزرگترین آن احداث خط ریلی چابهار به سمت زاهدان با طول حدود 600 کیلومتر است. در حال حاضر براساس گزارش‌های موجود زیرسازی قطعه اول این پروژه از چابهار تا ایرانشهر 50 درصد پیشرفت داشته و حدود 130 کیلومتر آن آماده ریل‌گذاری است. امیدواریم این پروژه نیز که از جهت استراتژیک برای جنوب شرق ایران دارای اهمیت بالایی است به زودی به نتیجه برسد.

وی با اشاره به این نکته که وزارت راه و شهرسازی دارای پروژه‌های راه‌آهنی دیگری نیز با این قرارگاه است گفت: در حوزه آزادراه پروژه‌های متعددی را در حال اجرا داریم که آزادراه حرم تا حرم یکی از مهمترین آن‌ها به شمار می‌رود. این آزادراه از قم تا گرمسار و از این منطقه تا سمنان و سبزوار طرح‌ریزی شده و از این منطقه به سمت مشهد می‌رود که قرارگاه هم‌اکنون در حال تجهیز کارگاه‌های آن است.

آخوندی کمربند جنوب غرب تهران را یکی دیگر از پروژه‌های جاده‌ای مشارکتی وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء اعلام کرد و گفت: این پروژه نیز پروژه بسیار مهمی بوده که در چهار قطعه از چرمشهر تا آبیک قزوین در حال اجراست. درحال حاضر هرچهار قطعه فعال بوده ولی از بخش چرمشهر تا آزادراه قم فعالیت بیشتری دارد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه نسبت به تکمیل این کمربندی تا بهار سال آینده ابراز امیدواری کرد و گفت: آزادراه‌های دیگری مانند اراک-خرم‌آباد نیز نمونه های دیگری از طرح‌های مشارکتی ما با قرارگاه خاتم‌الانبیاء هستند که امید است هرچه سریع‌تر این موارد نیز به پایان برسند.

آخوندی در ادامه با اشاره به این مطلب که تعدادی پروژه آزادراهی دیگر نیز وجود دارد که قرارگاه می‌تواند با شرکت در مناقصات مسئولیت ساخت آن‌ها را برعهده بگیرد، در خصوص تخصیص اعتبارات به پروژه‌های بزرگ در دست اجرا نیز گفت: پروژه چابهار به زاهدان یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ بوده و چیزی حدود 2 میلیارد دلار نیاز به تأمین اعتبار دارد و در قالب بودجه نمی‌شود مشکل آن را حل کرد. این پروژه‌ای است که باید به سمت تأمین اعتبار از منابع بین‌المللی و ارزی برای آن برویم.

وی در این‌باره اضافه کرد: طبق صحبت‌های انجام شده با قرارگاه خاتم‌الانبیاء قرار است از منابع تأمین مالی بین‌المللی هرکشوری اعم از هند، چین، ژاپن و یا از محل صندوق توسعه ملی این پروژه عظیم را تأمین مالی کنیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی به طور مشترک با قرارگاه خاتم‌الانبیاء این پروژه را پیش برده و بررسی می کند. بدون شک اگر قرارگاه بتواند یک تامین کننده مالی بین‌المللی برای این پروژه پیدا کند وزارت راه و شهرسازی از جهت تضامینی که دولت باید عرضه کرده و تعهد بازپرداخت آن را داشته باشد به عنوان پشتوانه در کنار قرارگاه خواهد ایستاد.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براینکه روابط ما از ابتدای مسئولیت من با قرارگاه خاتم‌الانبیاء روابط بسیار صمیمانه و درستی بوده است گفت: مبنای روابط ما قراردادهای بازرگانی بوده و بدون شک قرارداد اصلی‌ترین حوزه رابطه ما به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی در این خصوص توضیح داد: ما همواره تلاش می‌کنیم تا تعهدات قراردادی خود را پذیرفته و نسبت به آن پایبند باشیم. خوشبختانه قرارگاه نیز همین تعهد را تا این لحظه داشته و مطابق قراداد عمل کرده است. اگر ما بخواهیم از روابط بازرگانی و حقوقی این بخش خارج شویم مشکلاتی ایجاد خواهد شد. در واقع ما برمبنای قراردادهای بازرگانی رابطه بسیار سازنده‌ای داشته و مرتب جلسات متعددی را برگزار می‌کنیم تا در صورت بروز هرگونه مشکل در حوزه کارفرمایی و اجرا به آن ورود پیدا کرده و به رفع آن بپردازیم.

عباداله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء همچنین در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور وزیر راه و شهرسازی در نمایشگاه اقتدار سپاه در عرصه سازندگی بیان کرد: در حال حاضر در حوزه جاده‌ای و ریلی دارای توافقات و تفاهمات بسیار خوبی با وزارت راه و شهرسازی هستیم که امید داریم بتوانیم از طرق مختلف آن‌ها را تأمین مالی کرده و به ثمر برسانیم.

عبداللهی در ادامه با بیان این نکته که هم‌اکنون در حوزه آزادراهی مشکل خاصی نداشته و تلاش داریم براساس برنامه زمان‌بندی طرح‌ها را پیش ببریم گفت: در زمان کنونی تنها مشکلاتی در بحث ریلی داریم که باید همانطور که جناب آقای آخوندی اعلام کردند بتوانیم از طریق فاینانس و یا سایر بخش‌های مالی آن‌ها را تامین مالی کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء بابیان این مطلب که هم‌اکنون  55 پروژه در حوزه عمرانی در دست اجرا داریم گفت: از آنجایی که این پروژه‌ها جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی هستند تا کنون توانستیم 30 مورد آن را به پایان برسانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عقیده من  25 پروژه دیگر نیز تا پایان سال جاری تمام خواهد شد که با تحقق این امر بخش بزرگی از فعالیت‌های عمرانی است قرارگاه به نتیجه خواهد رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان