اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950930203914750

وزیر راه و شهرسازی در جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای عنوان کرد

لزوم سختگیری درفرآیندصدورگواهینامه رانندگی

کد: 13950930203914750

https://goo.gl/3SGAou

، تهران , (اخبار رسمی): آخوندی با توجه به سختی و مشقت نگهداری از 217 هزار کیلومتر جاده در سراسر ایران تصریح کرد: همه ما جزو یک ملت هستیم اما تا امروز یک درصد از بودجه‌هایی که برای راهداری و راهسازی تخصیص یافته را دریافت نکردیم.

لزوم سختگیری درفرآیندصدورگواهینامه رانندگی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی اولین جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همت جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها عصر روز دوشنبه (29 آذر) در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

عباس آخوندی در این مراسم ضمن تبریک ایام مبارک میلاد رسول اسلام، امام صادق(ع) و هفته حمل و نقل اظهار داشت: از اینکه امروز در جمع زحمتکشان واقعی این مرز و بوم و کسانی هستم که از این طریق کسب معاش می‌کنند و با رعایت قوانین و امانت‌داری از جان و مال مسافران آن‌ها را به مقصد می‌رسانند به خود افتخار می‌کنم.

وی افزود: هدف اصلی من از حضور در این مراسم قرار گرفتن در جمع صمیمی رانندگان کشور و بهره مندی از تجارب و صحبت‌های رانندگان حرفه ای است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « در وزارتخانه تمام تلاش خود را برای قرار دادن ایمنی در سرلوحه کار خود انجام می‌دهیم» گفت: در کمیسیون ایمنی راه‌ها تمام حوادث بزرگ مورد ارزیابی مجدد و تمام فرایندهای جاده، خودرو و انسان، صدور گواهینامه و مجوز موسسات حمل و نقلی مورد بررسی قرار می گیرد.

آخوندی با اشاره به وجود 27 میلیون وسیله نقلیه موتوری در کشور بیان داشت: تقریبا تمام خانواده‌های ایران یک وسیله نقلیه موتوری دارند به همین خاطر ایمنی مساله‌ای نیست که بتواند جانشین 27 میلیون خانواده شود. لذا ایمنی یک مساله اجتماعی است و ملت باید در خصوص داشتن عبور ومرور ایمن تصمیم گیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف دولت در قبال ایمنی خاطرنشان کرد: اگرچه قرار دادن خودروی ایمن در اختیار مردم و ایجاد نظام کنترل خودرو‌ها بر عهده ما است اما آخر کار ایمنی را کسی تامین می‌کند که فرمان دست اوست و با شناختن خطر و شرایط جاده می‌تواند در لحظه تصمیم بگیرد.

این عضو کابینه دولت یازدهم از مردم درخواست کرد که مفهوم وسایل موتوری را طبق مقررات به یک فرهنگ تبدیل کنند و همانند سایر اقدامات فرهنگی افتخارآمیز کشور به سبک رانندگی ایرانی نیز افتخار شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصرف 12 میلیون تن آسفالت برای روکش و لکه گیری راه‌ها در سال گذشته گفت: امیدواریم در سال جاری نیز به همین مقدار یا حتی بیشتر استفاده شود.

آخوندی با توجه به سختی و مشقت نگهداری از 217 هزار کیلومتر جاده در سراسر ایران تصریح کرد: همه ما جزو یک ملت هستیم اما تا امروز یک درصد از بودجه‌هایی که برای راهداری و راهسازی تخصیص یافته را دریافت نکردیم. با این حال همکاران ما در بخش راهداری، پلیس، هلال احمر، امداد و نجات تمام تلاش خود برای ایمن‌سازی جاده‌های کشور انجام می دهند.

وی در ادامه به کاهش 11 هزار نفری تلفات جادهای تا سال گذشته اشاره کرد و ضمن ابراز امیدواری نسبت به ادامه روند کاهشی تلفات گفت: همه می‌دانیم که کاهش تعداد تلفات رانندگی از این مرحله به بعد کار بسیار سخت و دشواری است و به همین خاطر مجبور به استفاده از سیستم‌های هوشمند همانند نصب بیش از 1800 دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور و مدیریت ناوگان همانند سامانه سپهتن در راه‌های شریانی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید داشت: مهمترین نکته این است که رانندگان باید به سمت قانون و کاهش رفتارهای پر خطر گام بردارند، زیرا رانندگان پر خطر برای سایر رانندگان قانون‌مدار، مخل و خطرآفرین محسوب می‌شوند. از این رو باید فرایند صدور گواهینامه در ایران همانند سایر کشورها سختگیرانه اجرا شود.

آخوندی از پیگیری برای سختگیری در صدور گواهینامه طی سه ماه اخیر در کمیسیون ایمنی راه‌ها خبر داد و با تاکید این امر گفت: زیرا راننده با ایمنی سایر کاربران معابر از پیاده تا سایر رانندگان ارتباط دارند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پایان از اینکه امسال جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها مسئولیت برگزاری این جشنواره را برعهده گرفته است ابراز خرسندی کرد و یادآور شد: همواره اعتقاد داشته‌ام که تمام سمن‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها باید درگیر مساله امینی شوند تا دست‌آورد بهتری حاصل گردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان