اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951001204355423

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد:

خروج 161 هزار خانوار تحت حمایت در هشت ماه 95

کد: 13951001204355423

https://goo.gl/Sa557C

، تهران , (اخبار رسمی): مددجویان تحت حمایت بر اساس ویژگی های خاص خود از بیمه های مختلف سلامت ، شهری ، روستایی و عشایر ، حوادث ، قالی بافان برخوردار هستند که در صدد هستیم این گونه خدمات از لحاظ کیفی ارتقاء پیدا کنند.

خروج 161 هزار خانوار تحت حمایت در هشت ماه 95

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی کمیته امداد، فاطمه رهبر، معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد این خبر را اعلام کرد، او که در مراسم اختتامیه طرح غربالگری و بیماریابی مددجویان تحت حمایت استان گیلان سخن می‌گفت یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد را ارتقاء کیفیت خدمات از قبیل خدمات درمانی و بهداشتی به مددجویان عنوان کرد و افزود: مددجویان تحت حمایت بر اساس ویژگی‌های خاص خود از بیمه‌های مختلف سلامت، شهری، روستایی و عشایر، حوادث، قالی بافان برخوردار هستند که در صدد هستیم این گونه خدمات از لحاظ کیفی ارتقاء پیدا کنند.
وی با بیان اینکه 61 درصد از خانوارهای تحت حمایت را خانواده های با سرپرست زن تشکیل می دهند، گفت: همدلی و کمک پزشکان متخصص گیلان برای اجرای هر چه بهتر طرح غربالگری و بیماریابی مددجویان تحت حمایت ستودنی است، هم اکنون استان گیلان بعد از قزوین، دومین استانی است که طرح غربالگری مددجویان به صورت پایلوت و با موفقیت در آن اجرا شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری که فرموده اند « بیمار غیر از درد بیماری نباید درد دیگری را متحمل شود » تلاش ما بر این است تا مشکلات درمانی و بهداشتی مددجویان را به حداقل برسانیم.
وی با تاکید بر اینکه طرح غربالگری باید بیش از این گسترش و توسعه پیدا کند تا بتوانیم خدمات بیشتری را به مددجویان ارائه کنیم، آمادگی کمیته امداد را برای تداوم اجرای طرح غربالگری و همچنین پیش قدم شدن برای اجرای طرح های مشابه اعلام کرد.
در ادامه این سفر استانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، در جلسه شورای اداری کمیته امداد استان گیلان حاضر و در جمع مدیرکل، معاونان و مدیران این نهاد شرکت کرد.
وی با بیان اینکه تا پایان آبان ماه سال جاری 161 هزار خانوار از مددجویان در سطح کشور از دریافت کمک معیشت این نهاد خارج شده اند، اظهار کرد : 48 هزار خانوار جدید دارای شرایط مددجویی، تحت حمایت قرار گرفته اند و افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی، بیماری و دیگر مشکلات قرار دارند همچنان در چرخه حمایتی این نهاد باقی می‌مانند، ضمن آنکه پالایش جامعه مددجویی با هدف توانمندسازی، افزایش اعتماد عمومی را به دنبال خواهد داشت.
رهبر با تاکید بر اینکه افزایش و تفویض اختیارات به حوزه های اجرایی به ویژه مددکاران خانواده و تلاش در جهت کاهش فرآیندها به منظور تسریع در ارائه خدمات به محرومان در دستور کار این نهاد قرار دارد، افزود: بهره گیری از ظرفیت مددکاران تحصیل کرده و با تجربه زن برای رسیدگی به پرونده و مشکلات زنان سرپرست خانوار از دیگر اقدامات مهم است که اکنون بیش از 900 مددکار زن با این نهاد همکاری دارند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه هم اکنون 220 هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و این مهم با محوریت و اولویت زنان سرپرست خانوار انجام می شود، مطرح کرد: شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان تحت حمایت با موفقیت به پایان رسیده است، هم اکنون پنج هزار و 50 نفر از نخبگان شامل سه هزار و 700 دانش آموز و یک هزار و 350 دانشجو شناسایی و در بانک اطلاعاتی نخبگان به ثبت رسیده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه