اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951003205554750

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبرداد

هدف‌گذاری برای احداث25هزارکیلومترآزادراه

کد: 13951003205554750

https://goo.gl/wWrWjj

، تهران , (اخبار رسمی): معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: از سال 92 تاکنون سالانه 800 تا یک‌هزار کیلومتر به شبکه بزرگراهی کشور اضافه شده است.

هدف‌گذاری برای احداث25هزارکیلومترآزادراه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا،  معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در جمع خبرنگاران به برنامه دولت در زمینه توسعه شبکه راه‌ها در کشور در سال‌جاری اشاره و اظهار کرد: قرار است امسال با اعتباراتی که داشتیم و تخصیص‌هایی که صورت گرفت، توسط شرکت ساخت و اعتبارات استانی 1200 کیلومتر بزرگراه به شبکه بزرگراهی کشور اضافه شود.

وی تصریح کرد: در مجموع از سال 92 تا به امروز سالیانه 800 تا یک‌هزار کیلومتر به شبکه بزرگراهی کشور و مقداری نیز به شبکه راه‌های اصلی اضافه شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه هر ساله 10 تا 12 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نیز بهسازی و نوسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: آنچه در کشور به آن نیاز داریم احداث 25 هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی و آزادراهی است.

حسن‌نیا اضافه کرد: در حال حاضر 17 هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی و آزادراهی در کشور وجود دارد و فکر می‌کنیم در برنامه ششم اگر بتوانیم بین 25 تا 27 هزار کیلومتر به شبکه بزرگراهی و آزادراهی اضافه کنیم، تحول بزرگی در راه‌های کشور به وجود خواهیم آورد.

وی با بیان اینکه 95 درصد از حمل و نقل بار و مسافر در جاده‌ها انجام می‌شود از این رو توجه به توسعه این بخش امری ضروری است، گفت: 85 درصد از 95 درصد حمل نقل بار و مسافر در جاده‌های کشور در راه‌های شریانی انجام می‌گیرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: در حال حاضر حدود 34 هزار کیلومتر راه شریانی در کشور ما وجود دارد که مردم بیشترین استفاده را از آنها می‌کنند از این رو اگر منابع اعتبارات و امکاناتی نیز وجود دارد، باید در جایی که بیشترین استفاده و بهره‌وری را دارد هزینه شود.

حسن‌نیا خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر فاصله معنا داری بین اعتبارات مورد نیاز و اعتبارات در اختیار وجود دارد که این مهم مشکلاتی را برای ما به عنوان دستگاهی اجرایی در بحث پاسخگویی به توقعات مردم به وجود آورده است.

وی در پایان از فعالیت بیش از  15 هزار و 500 نفر در راهدار در کشور خبر داد و تصریح کرد: در مجموع در راستای نگهداری راه‌های کشور و تردد حمل و نقل، بار و مسافر 18 هزار نفر فعالیت می‌کنند.

معاون سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ساخت 25 تا 27 هزار کیلومتر آزاد راه و بزرگراه در برنامه ششم توسعه برای ارایه خدمات بهتر به نقش 95 درصدی حمل و نقل جاده ای هدف گذاری شده است.

حسن‌نیا فاصله معنادار بین اعتبارات مورد نیاز و اعتبارهای در اختیار را مهمترین چالش دولت در حوزه راه عنوان کرد.

وی همچنین گفت: 550 هزار نفر راهدار در جاده های کشور مستقر هستند و حدود 18 هزار نیز در تردد، حمل و نقل جاده ای کشور به مردم خدمت می‌کنند.

در آیین گرامیداشت روز راهدار و رانندگان قانونمند کردستان 39 نفر از فعالان عرصه راهداری، حمل و نقل جاده ای استان در بخش های مختلف شامل حامیان، راهداران نمونه کشوری و استانی، رانندگان قانونمند، همکاران امداد جاده ای و پلیس راهور، خبرنگاران و فعالان رسانه های حوزه راهداری تجلیل شدند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان