اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951007208465632

مروری بر یک قرن فعالیت آکوا دی پارما در جهان عطر

گنجینه ای ماندگار برای صنعت عطرسازی

کد: 13951007208465632

https://goo.gl/19Z0H9

، تهران , (اخبار رسمی): تلخ و شیرین، از رکود تا صعود مروری بر یک قرن فعالیت آکوا دی پارما (ACQUA DI PARMA) در جهان عطر است.

تلخ و شیرین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر،  «آکوا دی پارما» در دوران تاریک و سیاهی متولد می‌شود که جهان آبستن رویدادهایی بزرگ و تکان‌دهنده است. سال‌های جنگ جهانی اول، فروپاشی امپراتوری‌ها و وقوع تحولات سرنوشت‌ساز در اقصی نقاط جهان. در حاشیه چنین اتفاقاتی است که اشراف‌زادگان ایتالیایی، بیش‌ازپیش به صنعت مد و پوشاک علاقه‌مند می‌شوند و در همین سال‌ها، خانه‌ای کوچک بانام «آکوا دی پارما» راه‌اندازی می‌شود که با اثری بزرگ، توجه همگان را به خود جلب می‌کند. اگرچه در هیاهوی تلخی‌ها و تیره‌روزی‌ها، حرکت بر چنین مسیری محکوم‌به شکست به نظر می‌رسد؛ اما داستانی که بر پایه هنر و آفرینش هنری شکل گیرد؛ هرگز گرفتار تاریکی و انحطاط نخواهد شد و علی‌رغم تمامی مشکلات، این وجود اصیل و شرافتمند، راه خود را همچنان ادامه خواهد داد. شاید تلاش برای به فراموشی سپردن اتفاقات تلخ و تکان‌دهنده، یکی از دلایل گرایش به جهان مد و زیبایی در این سال‌ها است؛ اما فارغ از هر دلیل و رخدادی، یک نام، یک نگاه و نگرشی ناب؛ شهر «پارما» و دورانی که پرداخت به مد و پوشاک، رونق چشمگیری پیدا می‌کند را به کانون توجهات دوستداران عطر تبدیل می‌کند.

هنر طراحی و دوخت پارچه‌های گران‌قیمت، پوشش‌های خیره‌کننده و فاخر، ظرافت و خلاقیت به‌کاررفته در تار و پود و جزییات هر لباس با تکیه‌بر هنر خیاطان و طراحان مبتکر ایتالیایی؛ و البته رایحه‌ای عمیق، گیرا و جالب‌توجه از خانه‌ای تازه تأسیس. شروع فعالیت‌های «آکوا دی پارما» در چنین فضایی، در سال 1916 رقم می‌خورد. در این سال عطر «کولونیا» با رایحه‌ای سراسر ظرافت و غنا و تجمل متولد می‌شود. عطری الهام گرفته‌شده از سنت‌هایی کهن و بزرگ که تا چندین دهه به انتخاب اصلی بسیاری از چهره‌های بزرگ هنر و سیاست و نیز اشراف‌زادگان، تبدیل می‌شود. «کولونیا» اثری ستودنی و پیشگام در ارائه تفسیری مدرن و چندوجهی از ترکیبات آروماتیک- مرکباتی کلاسیک است. رایحه‌ای درخشان و تازه از مرکبات ایتالیایی که با رزماری و اسطوخودوس همراه شده است و در لایه‌هایی از مشک، وتیور و رز جریان یافته است؛ «کولونیا» را به عطری تبدیل می‌کند که قلب مخاطبان را فتح می‌کند. این عطر ماندگار، پس از گذشت یک قرن، همچنان محبوب و بدیع است. اثری که برای سال‌های متمادی به‌عنوان نماد فرهنگ و پوشش ایتالیا در میان مردم سایر کشور‌ها شناخته می‌شد و محبوبیت بزرگ آن نزد ستارگان سینما، موجب شد تا آکوا دی پارما خیلی زود به نامی معتبر و محبوب تبدیل شود. استقبال خیره‌کننده‌ای که از این اثر به‌یادماندنی به عمل آمد؛ موجب ساخت دنباله‌های متعددی بر این جواهر نفیس در سالیان اخیر شده است. از میان این دنباله‌های قدرتمند می‌توان به عطر «کولونیا آسولوتو» محصول سال 2003 اشاره کرد. اثری ارزنده و بدیع که توسط دو تن از هنرمندان بزرگ جهان عطر، «ژان کلود النا» و «برتراند دوشافو» ساخته‌شده است. «کولونیا آسولوتا» ترکیبی ناب و جادویی از مرکبات است که درخشش خود را با لطافت و اغواگری ایلنگ همراه می‌کند تا این شخصیت منحصربه‌فرد را در پایه‌ای عمیق و پیچیده که از رزین‌ها، نوت‌های چوبی و ادویه‌ها است؛ به اوج کمال و زیبایی برساند. این عطر تحسین‌شده، آغازگر دوران درخشش آکوا دی پارما در هزاره سوم است. اما چنانچه اشاره شد؛ ظهور آکوا دی پارما، در دوران پر تنش و تاریک جنگ‌های جهانی است. شعله‌های ویرانگر این دوران تاریخی و پیامدهای آن، دامن خانه نوپا و رو به تعالی آکوا دی پارما را نیز می‌گیرد و در سال‌هایی که این برند موفق و شاهکار «کولونیا»، به محبوبیت ویژه‌ای دست یافته بودند، دوران رکود و افتادن در سراشیبی نابودی و فراموشی، به سراغ این خانه می‌رود. محبوبیت کولونیا و چندین عطر دیگر، به دلیل ادامه‌دار نبودن تولید عطرهای جدید خانه و همگام نشدن با دوران جدید عطرسازی پس از سال‌های جنگ، در اواسط دهه 60 کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شود تا اینکه، انزوا و خاموشی، سهم آکوا دی پارما از طلوع عصر جدید صنعت عطرسازی شود.

جمعی از چهره‌های مطرح و قدرتمند صنعت و اقتصاد ایتالیا، در اواسط دهه نود، تلاش خود را برای احیاء آکوا دی پارما آغاز می‌کنند. اقدامی در مسیر بازگرداندن خانه‌ای که یکی از نمادهای فرهنگ و تاریخ ایتالیا به شمار می‌رود و توسط گروهی از طراحان زبده و چهره‌های شناخته‌شده انجام می‌گیرد که از میان آن‌ها می‌توان به «لوکا کوردرو دی مونته زومولو» (مدیر شرکت‌های بزرگ فراری و فیات)، اشاره کرد. پروژه احیای آکوا دی پارما با بازسازی عطر «کولونیا» و نیز اضافه کردن چندین مجموعه و خطوط تولید جدید، آغاز می‌شود. تولید اکسسواری فاخر و راه‌اندازی خط محصولات چرمی، ازجمله این اقدامات بود. درزمینهٔ عطرسازی، علاوه بر بازسازی کولونیا، مجموعه‌ای جدید که از طبیعت ایتالیا الهام گرفته و با هدف رایحه‌درمانی معرفی می‌شود؛ در سال 1999 عرضه شد. «بلو مدیترانئو» عنوان این مجموعه است که با چهار عطر درخشان و مفرح، ازسرگیری فعالیت‌های آکوا دی پارما را پس از چند دهه، اعلام کرد. ترکیب ریحان و نوت‌های ادویه‌ای بر بستر سبز و درخشان «فوگلی دی باسیلیکو»، همراهی مشک و مرکبات با هل و کارامل در «آرانسیا دی کارپی»، ترکیبی درخشان، اغواگر و لذیذ از همراهی آکوردهای میوه‌ای با بادام و وانیل بر پایه‌ای از مشک و صمغ‌ها در «ماندورلو دی سیسیلیا» و عطر دریایی و آروماتیک «کورسیا مارینا»، چهار عطری هستند که آغازگر دوران جدید آکوا دی پارما به شمار می‌روند. این آثار بدیع و تحسین‌شده بازگشت باشکوهی برای آکوا دی پارما رقم زدند و یکبار دیگر، توجه مخاطبان را به این خانه ارزشمند جلب کردند.

عطر اکوا دی پارما

در سال 2003، گروه احیاگر آکوا دی پارما، قراردادی با کمپانی بزرگ و معتبر LVMHبه امضا می‌رسانند تا پس‌ازآن، آکوا دی پارما، فعالیت‌های خود را در چارچوب مالکیت این نام معتبر ادامه دهد. با این تغییر مهم، مسیر فعالیت‌های آکوا دی پارما به مسیری امن و مطمئن تبدیل‌شده و علاقه‌مندان به این خانه عطرسازی، شاهد ارائه محصولات متعددی از سوی خانه محبوب خود در سال‌های اخیر بوده‌اند. آثاری که نه‌تنها رضایت دوستداران آکوا دی پارما را به همراه داشت؛ بلکه یک‌بار دیگر عطرهای این خانه را در نزد چهره‌های شناخته‌شده و سایر علاقه‌مندان به عطرسازی، به محبوبیتی ویژه رساند.

«سیپروسو دی توسکانا» یکی از آثار ارزنده‌ای است که در سال‌های پس از تغییرات ارائه می‌شود. ترکیبی پر از درخشش و نشاط که درنهایت ظرافت، پیچیدگی و غنا شکل‌گرفته است. این عطر به‌یادماندنی که در همکاری با «برتراند دوشافو» ساخته‌شده، پرداختی به نوت‌های سبز و طبیعی مانند سرو کاج است که با نوت‌های آروماتیک همچون اسطوخودوس، ریحان و ادویه‌های همراه شده است و در پایه‌ای از وتیور و پچولی، کامل شده است. «سیپروسو دی توسکانا» محصول سال 2005 است که در قالب مجموعه «بلو مدیترانئو» ارائه شد. «فیکو دی آمالفی» دیگر اثر زیبای این مجموعه است که در سال 2006 عرضه شد. نمایشی از میوه و چوب درخت انجیر در فضایی تازه و درخشان از همراهی نوت‌های مرکباتی، ادویه‌ها و سدر؛ این عطر را به اثری ماندگار تبدیل کرد.

آکوا دی پارما در سال 2007 به ریشه‌های خود بازگشته و در قالب همکاری با دو تن از اسطوره‌های عطرسازی معاصر یعنی «آلبرتو موریلاس» و «فرانسوا دماشی»، نمایشی مدرن و تحسین برانگیز از عطر «کولونیا» ارائه می‌کند. «کولونیا اینتنسا»، شخصیتی منحصربه‌فرد از همراهی نوت‌های مرکباتی و ادویه‌ای دارد که این فضای درخشان را با لایه‌هایی چوبی از سدر و گایاک، چرم و پچولی کامل می‌کند.

2008 سال درخشش «آیریس نوبایل» است. پرداختی فاخر و عمیق به زنبق که با پچولی، خزه بلوطی و ایلنگ همراه شده است؛ این عطر را به اثری محبوب و موفق تبدیل کرد. «می‌رتو دی پانارئا» از مجموعه «بلو مدیترانئو» با رایحه‌ای تمیز و دریایی بر بستری مرکباتی و آروماتیک، دیگر عطر موفق خانه در این سال است. نمایشی فاخر و باشکوه از گل‌های سفید مانند مگنولیا، مریم و یاس که با درخشش خیره‌کننده نوت‌های مرکباتی همراه است و بر پایه‌ای از وتیور و پچولی کامل می‌شود، عطر «مگنولیا نوبایل» را در سال 2009 به مجموعه آثار جاودان «آکوا دی پارما» اضافه کرد.

روند ساخت آثاری الهام گرفته‌شده از عطر کولونیا در سال‌های بعد همچنان دنبال شد و از میان آثار متعددی که به نوعی دنباله‌ای بر عطر کولونیا هستند می‌توان به «اسنزیا دی کولونیا» محصول سال 2010 اشاره کرد. ترکیبی مرکباتی و نشاط آور که با نوت‌های آروماتیک و چوبی آراسته شده‌اند؛ موفقیت بزرگ این عطر به‌یادماندنی را رقم می‌زند. «اسنزیا دی کولونیا»، تنها عطر موفق خانه در سال 2010 نیست و آکوا دی پارما در این سال با عطر «برگاموتو دی کالابریا» از مجموعه «بلو مدیترانئو» که رایحه‌ای بدیع از نوت‌های مرکباتی و ادویه‌ای، در قلبی اعجاب انگیز از همراهی نوت‌های گل بو، چوب‌ها و بنزویین ارائه می‌دهد؛ موفقیت‌های خود در این سال را کامل می‌کند.

رونمایی از کولونیا عود

در سال 2012 از مجموعه جدید آکوا دی پارما با عطر «کولونیا عود»، رو نمایی شد. پرداختی نفیس و عمیق به عود که بر پایه‌ای از چرم و پچولی کامل می‌شود، شروعی مقتدرانه و جالب‌توجه برای مجموعه «اینگریدنتس» رقم زد. این مجموعه با ارائه چندین اثر شاخص و برجسته در سال‌های بعد، تعدادی از آثار محبوب و موفق خانه را در خود جای داده است. نمایشی دودی و تاریک از آکورد چرم که بر بستری ظریف و درخشان از رز جریان یافته در عطر «کولونیا لدر» محصول 2014، رایحه جادویی و منحصر بفرد عنبر سائل در فضایی حیوانی و پودری از مشک که در درخشش اسرار آمیز نوت‌های دریایی جریان یافته است در عطر «کولونیا آمبرا» محصول 2015 و همراهی اغواگر و گیرای صندل و لوبیای تونکا با نوت‌های آروماتیک در «کولونیا صندلو» محصول 2016، نمونه‌ای از آثار فاخر و قابل توجه خانه هستند که در قالب این مجموعه ارائه شده‌اند.

 «اینگریدنتس»، تنها یکی از مجموعه‌های آکوا دی پارما در سالیان اخیر است. مجموعه «آکوا نوبایل» در سال 2013 با سه عطر معرفی شد. ترکیبی از زنبق و مرکبات با مشک و بنفشه بر بستری لذیذ و درخشان در «آکوا نوبایل آیریس»، رایحه درخشان و لطیف حاصل از همراهی یاس با مرکبات در «آکوا نوبایل جلوسمینو» و پرداختی ظریف و شاداب به مگنولیا و مرکبات در فضای سبز و فاخر «آکوا نوبایل مگنولیا»، سه عطری بودند که مجموعه «آکوا نوبایل» را در سال 2013 معرفی کردند. آخرین اثر از این مجموعه در سال 2015 با عنوان «آکوا نوبایل رزا» معرفی شد. ترکیبی از رز به همراه مرکبات، نوت‌های میوه‌ای و فلفل در پایه‌ای فاخر از مشک و عنبر.

علاوه بر معرفی آثار جدید در قالب مجموعه‌هایی جدید، ساخت دنباله‌هایی بر عطر کولونیا در سالیان اخیر همچنان ادامه‌دارد که از این میان می‌توان به ترکیب سبز و آروماتیک «کولونیا کلاب» بر بستری از شمعدانی و وتیور، محصول 2015 اشاره کرد. همچنین ارائه آثار زیبای مجموعه پرطرفدار و موفق «بلو مدیترانئو»، همچنان ادامه‌دارد و از بین چندین عطری که در قالب این مجموعه در سالیان اخیر معرفی شده‌اند می‌توان به ارائه منحصربه‌فرد رایحه‌ای عمیق و بدیع از سدر در «سدرو دی تارومینا» محصول 2016 اشاره کرد. اثری درخشان که رایحه غنی و گیرای سدر را با درخشش نوت‌های مرکباتی همراه ساخته و در قلبی آروماتیک و چوبی به کمال رسانده است.

مجموعه «نوته دی کولونیا»، جدید‌ترین مجموعه آکوا دی پارما است که در سال 2016 با سه عطر رو نمایی شد. عطر گل بو و آروماتیک «I» که فضای لطیفی از همراهی رز، بنفشه و نوت‌های آروماتیک دارد، همراهی مرکبات و ادویه‌ها در قلبی از هل و گایاک در «II» و نمایشی عمیق فاخر از همراهی صمغ‌ها با وتیور و مرکبات در «III»، سه عطر این مجموعه هستند که همچون سایر آثار این خانه، از کیفیت، هنر و خلاقیت سخن می‌گویند.

یک قرن از تولد خانه‌ای کوچک، اما عالی مرتبه، معظم و شایسته تحسین و ستایش می‌گذرد. خانه‌ای که کمیت‌ها، در برابر شکوه کیفیت و اصالت آثار ارزنده آن، دیده نمی‌شوند. «آکوا دی پارما»، نامی است که از پی فراز و نشیب‌های بسیاری، به یادگار مانده است و امروزه بر قله‌های عطرسازی جهان می‌درخشد. روایتی از عشق، تعصب، اصالت و خلاقیت که از میان جریان‌ها و داستان‌های شاد و غمگینی گذشته است. از تلخی‌های تاریخ ساز جنگ و رکود تا شیرینی‌های ماندگار درخشش مجدد و صعود. تلخ و شیرین، شاد و غمگین، کوچک اما بزرگ، همه و همه واژگانی هستند که به سان توصیفی کوتاه از یک قرن حیات خانه‌ای والا مرتبه به نام آکوا دی پارما سخن می‌گویند. خانه‌ای که فارغ از هر پیشامدی، برای جهان عطر به سان گنجینه‌ای جاودانه، ماندگار و گرانب‌ها خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس