اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951007208536108

از چه جاذبه هایی در آلماتی دیدن کنیم

کد: 13951007208536108

https://goo.gl/C0jPuD

، تهران , (اخبار رسمی): شهر آلماتی در مرکز قاره اوراسیا و در بخش جنوب شرقی قزاقستان و شمال پشته ‌کوه‌ های «تیان ‌شان» در ارتفاع 600 – 900 متر از سطح دریا موقعیت دارد. آلماتی که اگر بخواهیم آن را معنی کنیم باید بگوییم کلمه آلما به‌ معنای سیب و آته به ‌معنای پدر است که در مجموعه به معنی شهر پدر سیب خوانده می شود.

از چه جاذبه هایی در آلماتی دیدن کنیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت،این شهر در دوران شوروی یعنی از سال 1927 تا سال 1997میلادی پایتخت قزاقستان بود. اما سرانجام در دسامبر سال 1997 شهر آکماله که سپس آستانه نامیده شد، به پایتخت جدید این کشور برگزیده شد. حال برخی از دیدنی های شاخص پایتخت پیشین این کشور را که  امروز به عنوان یکی از مسیرهای گردشگری در دنیا شناخته می شود، به شما معرفی خواهیم کرد.

موزه مرکزی

بهترین موزه آلماتی، 300 متر بالاتر از “فرمانف” از سمت “رسپابلیکا” قرار دارد. بازدید این موزه به مثابه‌ی گشت و گذار در تاریخ قزاقستان و در بین هزاران اثر هنری این کشور از ویرانه ‌های عصر برنز گرفته تا عصر ارتباطات الکترونیکی و انتقال پایتخت به آستانه خواهد بود. یک بدل از مجسمه مرد طلایی در ورودی این مکان نصب شده است.

در طبقه پایین و در راهروی اول، اشیایی قرار گرفته اند که باستان ‌شناسان از طلیعه تاریخ این سرزمین تا عصر چنگیزخان یافت کرده اند. همچنین “بالبال‌”ها (سنگ ‌های توتم مانندی که دربرگیرنده‌ ی چهره ‌های کنده کاری شده‌ قهرمانان پرافتخار یا ریش‌ سفیدان اقوام است و به وسیله‌ قبایل عشایر ترک، در مناطق مقدسی قرار داده می ‌شده‌اند) و مدل‌ هایی از برخی جاذبه ‌های گردشگری تاریخی اصلی قزاقستان قرار داده شده ‌اند. نزدیک به آن، “کلکسیون باز” قرار دارد که نمایشگاهی از زیورآلات طلایی باستانی بی ‌نظیر است. که بیشتر آنها از ویرانه‌ های سکایی مابین قرن 3 و 6 قبل از میلاد به دست آمده است که بازدید آن خود نیاز به یک بلیت مجزای 1300 تنگه ‌ای دارد و با این بلیت شما صاحب یک تور به یکی از زبان های روسی، انگلیسی و یا قزاقی می ‌شوید. اما راهروی دوم در طبقه بالا نمایشگاهی مردم نگارانه است که وسایلی چون، خیمه‌ های مخروطی قزاقی با تمام تجهیزات، برخی سلاح ‌های خوش نقش و نگار، جهاز شتر و اسب، همچنین آلات موسیقی و لباس ‌های منحصر به فردی متعلق به قرن 18 را در خود دارند. راهروهای 3 و 4 در طبقه 4، به قرن بیست و بیست و یک تعلق دارند. که در واقع نمایشگاهی برای برخی از قبایل محلی قزاقند. تنها نقطه‌ ضعف این مجموعه علامت ‌های “لطفاَ به اشیا دست نزنید” است. شما می‌توانید با اتوبوس‌ های 2، 63، 73 و 86 که به بالای فرمانف می ‌روند به این موزه برسید.

کبتب (تپه سبز)

این تپه‌ 1100 متری که در گوشه‌ جنوب ‌شرقی شهر قرار دارد، یک برج تلویزیونی 372 بر فراز خود دارد که از راه ‌های بسیار دور و از مناطق مختلف قابل دیدن است و نمای خوبی از کل شهر و کوه ‌هایش به دست می ‌دهد و همچنین یک مجموعه جاذبه ‌های توریستی را در بالای خود دارد. راه رسیدن به بالای تپه یک تراموای برقی است که به آرامی در طول شش دقیقه از کنار قلعه‌ جمهوری در “دوستیک” به بالای تپه می‌ رسد.

در بالای تپه می ‌توانید کافه ‌ها و رستوران‌ های مناسب، فروشگاه‌ های صنایع دستی، یک ترن هوایی، یک باغ وحش کوچک، زمین بازی بچه‌ ها و یک مجسمه برنزی تمام قد از چهار عضو اصلی گروه “بیتلز” بیابید که به واسطه‌ ذوق و قریحه‌ طرفداران محلی این گروه در سال 2007 در اینجا نصب شده است. این اثر که کاری از “ادوارد خزریان” مجسمه ‌ساز قزاق است، گفته شده است که تنها مجسمه‌ ای است که این چهار هنرمند افسانه ‌ای (اعضای بیتلز) را در کنار هم قرار داده است. شما می‌توانید بر روی نیمکتی بنشینید که بر روی آن “جان لنون” در حال نواختن گیتار است.

تراموای برقی و دیگر امکانات ممکن است در شرایط بد آب و هوا زود تعطیل شوند یا اینکه اصلا کار نکنند. راه ارزان تر برای رسیدن بالای تپه اتوبوس 95 است (خلاف جهت رامستور یا فرمانوف) یا اتوبوس شماره 99 (جنوب ابی لی خان، شرق آبای و جنوب دوستیک) تا به ایستگاه نهایی در “اورماوا” برسند، که در این یک مینی ‌بوس خطی رفت و برگشت 1250 متر باقیمانده تا بالای تپه را می ‌پیماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی