اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951010210545423

دردستور کار کمیته امداد قرارگرفت

ظرفیت سازی برای اشتغال

کد: 13951010210545423

https://goo.gl/IW0TcV

، تهران , (اخبار رسمی): کمیته امداد استان بوشهر تاکنون به خوبی از ظرفیت های منطقه ویژه عسلویه استفاده کرده است و تلاش می کنیم ظرفیت های جدیدی در این منطقه مهم اقتصادی شناسایی شود.

ظرفیت سازی برای اشتغال

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  کمیته امداد، محمد امید، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در این جلسه با بیان اینکه امروزه مهم ترین دغدغه کشور مسئله اشتغال مددجویان است،این خبر را  اعلام کرد و گفت: منطقه عسلویه با وجود تاسیسات عظیم نفت و گاز دارای فرصت های شغلی متعددی است که اشتغال مددجویان جویای کار تحت حمایت کمیته امداد در این منطقه می تواند اشتغال پایدار را به همراه داشته باشد؛ استفاده از ظرفیت پارس جنوبی برای اشتغال نیازمندان ضروری است.
وی با بیان اینکه تقویت دفتر کاریابی کمیته امداد با برنامه ریزی، به کارگیری نیروی مستقل رسمی و پرداختی ویژه در اداره کار و اشتغال پارس جنوبی ضروری است، مطرح کرد:
کمیته امداد استان بوشهر تاکنون به خوبی از ظرفیت های منطقه ویژه عسلویه استفاده کرده است و تلاش می کنیم ظرفیت های جدیدی در این منطقه مهم اقتصادی شناسایی شود.
امید در ادامه با بیان اینکه کشورهای بزرگ دنیا، اشتغال زایی خرد و کوچک را در اولویت اقدامات خود قرار داده‌اند، افزود: طرح‌های سنگین، هزینه‌ بر و اشتغال زایی کمتری دارند، در حالی که مشاغل کوچک علاوه بر هزینه کمتر، زود بازده و اشتغال زایی بیشتری ایجاد می‌کنند.
وی حمایت از اشتغال های خرد را محور اصلی برنامه های کمیته امداد دانست و یادآور شد: در کشور ما اشتغال های خرد در بهترین حالت سهم ۴۰ درصدی دارد، در صورتی که با توجه به سنتی بودن کشور انتظار می رود این رقم افزایش بیشتری داشته باشد.
*۸۰ درصد منابع کمیته امداد از سوی بانک ها تامین می شود
در ادامه این سفر، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درحاشیه بازدید از یک طرح اشتغال مددجویی در عسلویه، به خبرنگاران گفت: امروز مشکلات اشتغال در کشور فراگیر است و این درحالی است که تمامی مسئولان اشتغال را اولویت اول کشور می دانند، بحث ایجاد اشتغال همواره در کمیته امداد مورد تأکید بوده و اقدامات قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان بزرگترین سازمان ایجاد اشتغال های کوچک درکشور وظیفه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت را دارد، افزود: به همین منظور در سال جاری حدود ۱۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در کشور فراهم می شود؛ این تعداد فرصت شغلی ۲۰درصد کل اشتغال های کوچک است و تاکنون این نهاد حمایتی توانسته ۶۰درصد از تعهدهای اشتغال امسال رابه مرحله عملیاتی برساند.
امید یادآور شد: با توجه به اینکه امسال منابع مالی کمیته امداد از سوی مجلس شورای اسلامی تقلیل یافته است اما تلاش می شود از طریق منابع اختصاص یافته از صندوق های توسعه ملی و اشتغال نیازمندان، این کمبود مالی جبران شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در ارتباط با همکاری بانک ها با کمیته امداد بیان کرد: مجموعه بانک های کشور به عنوان تامین کننده ۸۰ درصد منابع این نهاد همکاری بسیار خوبی دارند؛ اعتبارات کمیته امداد در بخش اشتغال درسال های گذشته رشد بسیار خوبی داشته است، به طوری که در سال های قبل از ۹۰، اعتبار این نهاد در این بخش حدود ۱۰درصد بود اما امروز این رقم به بیش از ۵۰درصد افزایش یافته است که این موضوع نشانگر افزایش اعتماد نظام به کمیته امداد است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه