عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران:

بندر خشک در منطقه مغان ایجاد می‌شود

کد: 13951011210805499

https://goo.gl/qQtLK8

، تهران , (اخبار رسمی): حسین پیرموذن عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه مورد تاکید سران رسمی دو کشور است و اتاق بازرگانی ایران و روسیه سال‌های متمادی با یکدیگر همکاری و فعالیت داشته‌اند.

بندر خشک در منطقه مغان ایجاد می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، حسین پیرموذن عضو  هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، گفت: در راستای گسترش ارتباطات و تسهیل تجارت استان اردبیل قرار است با دستور رئیس‌جمهور آذربایجان، خط ریلی این کشور داخل خاک ایران در مناطق شمالی استان امتداد یابد تا در منطقه مغان بندر خشک ایجاد شود.

وی ادامه داد: روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه مورد تأکید سران رسمی دو کشور است و اتاق بازرگانی ایران و روسیه سال‌های متمادی با یکدیگر همکاری و فعالیت داشته‌اند.

پیرمؤذن افزود: برای ورود به بازار روسیه  هیات‌های مختلف و متعدد اقتصادی و تجاری به این کشور اعزام کرده‌ایم و  هیات‌های زیادی نیز از کشور روسیه به تهران سفر کردند ولی  هیات‌های تجاری و اقتصادی روسی علاوه بر تهران به استان‌های مختلف ایران نیز سفر کنند تا با پتانسیل‌ها و استعداد‌های متنوع مناطق کشور آشنا شوند.

عضو  هیات رئیسه اتاق ایران به سفر  هیات اقتصادی و تجاری استان در کنار مقام عالی استان در مهرماه سال جاری به روسیه اشاره کرد و اضافه کرد: استان اردبیل یک استان کشاورزی ‌محور و مستعد در زمینه صنعت است که با افتتاح دفتر تجاری ایران در مسکو در محل مرکز فودسیتی سعی می‌کنیم محصولات شاخص استان را در فودسیتی ارائه کنیم.

وی افزود: بر همین اساس سعی می‌کنیم حمل‌ونقل ریلی آذربایجان را به استان اردبیل وصل کنیم و همچنین در زمینه اتصال راه‌آهن آستارا در دو کشور روسای جمهور دو کشور به توافق رسیده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با برشمردن مشکلات توسعه تجارت با روسیه افزود: یکی از مشکلات اصلی ما در حوزه حمل‌ونقل است به‌طوری‌که حمل‌ونقل ریلی، هوایی و زمینی میان دو کشور به‌صورت مناسب گسترش پیدا نکرده است.

پیرموذن تصریح کرد: در راستای گسترش ارتباطات و تسهیل تجارت استان؛ در دیدار اخیری که با رئیس‌جمهور آذربایجان داشتیم پیشنهاد اتصال راه‌آهن کشور آذربایجان به داخل استان اردبیل را دادیم که با دستور رئیس‌جمهور آذربایجان در کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی مصوب شد و قرار است این خط ریلی تا داخل خاک ایران در مناطق شمالی استان امتداد داشته باشد تا در منطقه مغان بندر خشک ایجاد شود.

عضو  هیات رئیسه اتاق ایران ایجاد بندر خشک را برای توسعه استان ضروری دانست و اضافه کرد: در این زمینه دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی،جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در آذربایجان و مجید خدابخش استاندار اردبیل مذاکرات و رایزنی‌های متعددی با طرف آذری داشتند و تلاش‌های شبانه‌روزی در جهت ایجاد بندر خشک در مناطق شمالی استان(مغان) منجر به نتیجه شد.

پیرمؤذن ادامه داد: دولت یک میلیارد دلار در مناطق شمالی استان در زمینه آب‌وخاک سرمایه‌گذاری کرده است و سرمایه‌گذاران کشورهای روسیه و آذربایجان می‌توانند در این مناطق به‌راحتی سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: قرار است  هیاتی اقتصادی و تجاری از شهر ولگاگراد و ماخاچ قالا به اردبیل سفر کنند که امیدواریم در جهت توسعه مناسبات تجاری استان اردبیل با این شهرها مسئولان رسمی و بلندپایه دولتی در این سفر حضورداشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]