اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951012211765518

تولید فولاد خام از مرز 12.3 میلیون تن گذشت

کد: 13951012211765518

https://goo.gl/oGjWTl

، تهران , (اخبار رسمی): تولید فولاد خام کشور در هشت ماهه امسال (منتهی به آبان ماه) به ۱۲ میلیون و ۳۱۹ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۹ درصدی را نشان می دهد.

تولید فولاد خام از مرز 12.3 میلیون تن گذشت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از خانه صنعت، معدن و تجارت، میزان تولید فولاد خام در هشت ماهه پارسال ۱۱ میلیون و ۳۱۱ هزار تن ثبت شد، آبان ماه امسال میزان تولید فولاد خام به مرز یک میلیون و ۵۷۲ هزارتن رسید که نسبت به ماه مشابه پارسال که یک میلیون و ۳۱۷ هزارتن بود، ۱۹درصد رشد کرد.

امسال دستیابی به تولید بیش از ۱۸ میلیون تن فولاد خام پیش بینی شده است و احتمال می رود مجموع صادرات از مرز ۶ میلیون تن فراتر رود.

براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴، قرار است ظرفیت تولید فولاد خام کشور به ۵۵ میلیون تن برسد که ۱۵ میلیون تن برای صادرات در نظر گرفته شده است؛ ایران چهاردهمین فولادساز جهان است و پس از ترکیه در جایگاه دوم منطقه قرار دارد.

از نظر منطقه ای بر پایه آمارهای ۲۰۱۴، هند با ۸۷ میلیون و ۲۹۱ هزار تن جایگاه نخست، روسیه با ۷۱ میلیون و ۴۶۱ هزار تن در رتبه دوم و ترکیه با ۳۴ میلیون و ۳۵ هزار تن در رده سوم قرار دارد.

جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۴ با تولید ۱۶ میلیون و ۳۳۱ هزار تن فولاد خام به جایگاه چهارم رسید.

تولید فولاد خام مصر ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار، عربستان ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار، قطر سه میلیون و ۱۰ هزار، پاکستان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار، امارات ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و ازبکستان ۷۲۳ هزار تن است و این کشورها پس از ایران جای گرفته اند.

سال ۲۰۱۴ میلادی در سطح جهانی، شرکت های «آرسلور میتال» لوگزامبورگ با ۹۸ میلیون، «نیپون» ژاپن با ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار و «هیبی» چین با ۴۷ میلیون تن سه تولید کننده برتر فولاد خام بودند.

کارشناسان صنعتی برآورد کرده اند چنانچه قرار باشد در افق ۱۴۰۴ به ظرفیت پیش بینی شده فولاد خام دست یابیم، به ۱۳۵ میلیون تن سنگ آهن، ۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کنسانتره و ۷۲ میلیون تن گندله نیاز داریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار