اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951012211955632

نگاهی به زندگی الساندرو گوالتیری

کسی که با بطری های دست ساز وارد جهان عطر شد

کد: 13951012211955632

https://goo.gl/O5gKXs

، تهران , (اخبار رسمی): الساندرو گوالتیری با هزینه های شخصی، عطرهایی پیچیده و متفاوت را خلق و با ساخت حدود هشتاد بطری دست ساز، اقدام به معرفی این آثار در فروشگاه های آلمان و ایتالیا کرد.

لمس رنج ها و شادی ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، "الساندرو گوالتیری " سال های زیادی را صرف همکاری با نام های مطرح جهان مد و زیبایی کرد. همکاری و فعالیت هایی که علی‌رغم در برداشتن موفقیت های چشمگیر برای "الساندرو گوالتیری " رضایت بخش نبود. 

کمبودها و نقایصی "او" را می آزردند و تحمل ادامه فعالیت در چنین فضایی، روز بروز برای "او" سخت‌تر می‌شد. همواره انتخاب از بین بقا در دنیای پر زرق و برق مد و حضور در مرکز توجهات، یا حرکت بسوی علایق و تعبیر رؤیاها انتخابی دشوار و چالش بر انگیز است. اما حرکت در مسیر چالش ها و انجام کارهای به ظاهر غیر ممکن، برای هنرمندان خلاق و صاحب سبکی مانند "الساندرو گوالتیری"، اتفاقی خوشایند و انتخابی ساده است.

"الساندرو گوالتیری" فعالیت در عطرسازی را از همکاری با برندهای مطرحی مانند "والنتینو" و "ورساچ" آغاز می کند. گوالتیری سال های زیادی در این چارچوب به فعالیت خود ادامه می دهد و تولید چندین عطر موفق و محبوب، نتیجه این همکاری است. اما با گذشت زمان، گوالتیری از فقدان خلاقیت و عدم توجه به ایده های جسورانه و مبتکرانه او، خسته و دلسرد می شود. سرخوردگی و نا امیدی الساندرو از شرایط و سیاست های حاکم بر صنعت عطر موجب می شود تا او در سال 2004 فعالیت در عطرسازی تجاری را رها کرده و توان خود را صرف ساخت آثار مورد نظر خود و پرداخت به ایده های بدیع و متمایز نماید.

چنین اقدامی برای گوالتیری به مثابه بازگشت به نقطه شروع و مواجهه با چالش هایی بزرگ بود؛ اما وی برای دست یافتن به اهداف و  تحقق رؤیاهای خود، بیمی از موانع و مشکلات موجود نداشت. الساندرو فعالیت مستقل خود را در سال 2006 و با عطرهای "نازوماتو" آغاز می کند. اما استقلال و دوری از سیاست های بازار باعث شد تا او فعالیت خود را در چارچوبی کوچک و به‌صورت کاملا انفرادی دنبال کند.

وی با هزینه های شخصی، عطرهایی پیچیده و متفاوت را خلق کرد و با ساخت حدود هشتاد بطری دست ساز، اقدام به معرفی این آثار در فروشگاه های آلمان و ایتالیا کرد. این آثار مبتکرانه و متفاوت، اگرچه محدود و ناشناخته بودند؛ اما به دلیل برخورداری از روایحی پیچیده و تأمل بر انگیز، توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و موجب موفقیت و توسعه نام "نازوماتو" در میان علاقمندان شدند.

با افزایش سفارشات و درخواست ها، گوالتیری خیلی زود در مسیر تجاری سازی و تولید انبوه قرار گرفت. این پیشرفت قابل توجه موجب شد تا الساندرو در سال 2007، خانه "نازوماتو" را راه اندازی کرده و روند تولید آثار خود را سرعت دهد. نخستین عطرهای مستقل الساندرو گوالتیری در قالب محصولات خانه نازوماتو در سال 2007 روانه فروشگاه ها شدند. عطرهای "دورو" و "آبسینث"، نخستین آثار گوالتیری از خانه نازوماتو هستند.

"دورو" ترکیب عمیق و پیچیده ای از نوت های چوبی و چرم است که بر بستری ادویه ای و اسرار آمیز، به زیبایی فضایی دودی و حیوانی را به نمایش می گذارد. در "آبسینث"، گوالتیری به نوت های سبز و آروماتیک پرداخته است. پرداختی عجیب و جالب توجه که بر بستری ادویه ای و دودی، ترکیبی از تاریکی و درخشش را نمایش داده و در پایه ای از سدر و وتیور، کامل می شود. این دو اثر متفاوت و ساختارشکن، مفهوم جدیدی از عطرسازی و ساخت روایح هنری را ارائه دادند و رونمایی باشکوهی از ایده ها و تفکرات الساندرو گوالتیری، به شمار می روند.

نازوماتو

نمایشی از مشک بر بستری دریایی و تمیز که با کهربا کامل شده در عطر "سیلور مسک"، تفسیری از پچولی با همراهی خزه بلوطی، رز و نوت های گل بو که در درخشش مرکبات و نوت های سبز به زیبایی در پایه ای از مشک، برگ تنباکو و کهربا فرود می آید در عطر "هیندو گراس"، ترکیبی درخشان، شهوت گرا، عمیق و چند وجهی از همراهی مریم و گل های سفید با نوت های چوبی و ادویه ای در "نارکوتیک ونوس" و نمایشی عجیب و تحسین بر انگیز از نوت های سبز و گیاهی در "چاینا وایت"، که با آکوردهای چوبی و پودری همراه شده تا در پایه ای از چوب غان، تنباکو و مشک کامل شود؛ چهار عطری هستند که گوالتیری در قالب محصولات خانه نازوماتو در سال 2008 معرفی می کند.

اگر از مهم ترین عطرها و آثار جریانساز صنعت عطر سئوال شود؛ بی هیچ تردیدی نام "بلک افغانو" در میان عطرهای انتخاب شده خواهد بود و چه بسا جایگاهی در صدر این فهرست را از آن خود کند. "بلک افغانو" عطر الهام بخش بسیاری از خانه های کوچک و بزرگ در پرداخت به فضاهای تاریک، وهم آلود، پیچیده و سینتیک است که در سال 2009 معرفی شد. پرداختی تاریک و دودی به نوت های گیاهی و سبز که در قلبی از عود، تنباکو و قهوه کامل می شود تا نام گوالتیری با ساخت اثری موهوم و منحصربفرد، بیش از پیش مورد توجه مخاطبان و کارشناسان جهان عطر قرار بگیرد.

پس از غوغای گوالتیری و بلک افغانو در سال 2009، الساندرو در سال 2010 با عطر "نودا" باز میگردد. پرداختی عمیق و منحصربفرد به یاس بر بستری از چرم، زنبق و ادویه که نمایشی بیاد ماندنی و البته متفاوت از این نوت به اجرا می گذارد. 2011 سال ارائه عطر موفق و برجسته "پاردون" است. پاردون، تفسیری پیچیده، عمیق و چالش بر انگیز از عود است که با قلبی لذیذ و اغواگر از شکلات، دارچین و تونکا همراه شده است. پس از ارائه این عطر موفق و زیبا، گوالتیری تا مدت ها اثری در قالب پروژه نازوماتو ارائه نمی کند و به همراه همسر خود، طراحی برند جدیدی را آغاز می نماید.

در سال 2012 از مجموعه آثار جدید گوالتیری در قالب لاین تازه تأسیس "ماریا لوکس" و با سه عطر متفاوت، رو نمایی می شود. نمایشی شهوانی، سرکش و حیوانی از گل های سفید بر بستری پودری در "ترولی"، همراهی نوت های ادویه ای با کهربا بر بستری لذیذ و شهوانی از وانیل و تونکا در "دیپلی" و عطر "مَدلی" با ترکیبی از مریم، رزین ها و نوت های چوبی بر بستری دودی و حیوانی؛ سه عطری هستند که از وجوه لطیف، شهوانی و همچنان متفاوت گوالتیری پرده بر می دارند.

گوالتیری در سال 2014 با معرفی چندین عطر مختلف، سال شلوغ و البته موفقی را پشت سر گذاشت. عطر "بالماژ" از پروژه نازوماتو، یکی از این آثار است. بالماژ عطری پیچیده و ویژه از همراهی چرم و نوت های چوبی بر بستری دودی و ادویه ای است که این فضای متفاوت و گیرا را با ظرافت نوت های گل بو آراسته می کند. پس از بالماژ، گوالتیری بر پروژه ماریا لوکس تمرکز می کند و دو عطر جدید به این لاین اضافه می کند. عطر "موگادس (مقدس)" یکی از این دو اثر است. نمایشی لذیذ و اثرگذار از نوت های ادویه ای نظیر فلفل، هل و دارچین که با صمغ هایی مانند بنزویین و کندر همراه شده است و با لطافت و درخشش نوت های گل بو کامل شده است. دیگر اثری که از گوالتیری در قالب این پروژه در سال 2014 ارائه می شود؛ "آرامش" نام دارد. اثری تحسین بر انگیز و منحصربفرد که فضای سرکش و عمیق حیوانی حاصل از همراهی آکوردهایی مانند سیوت، عسل و مشک را به زیبایی با چهره ای اغواگر و شاعرانه از نوت های گل بو همچون آفتاب پرست، میخک و رز همراه می کند تا این رایحه برجسته در پایه ای از مشک و کهربا کامل شود.

در سال 2014 مجموعه جدید آثار گوالتیری در قالب لاین جدیدی با عنوان "اورتو پاریزی"، معرفی می شود. الساندرو این مجموعه را باغ اختصاصی و منحصربفرد خود معرفی کرده که با الهام از خاطرات سال های دور خود از حضور در باغچه پدر بزرگش، آثار این مجموعه را خلق کرده است. "اورتو پاریزی" با پنج عطر اسرار آمیز و ویژه متولد شد. رایحه زیبای ترنج که در فضایی تمیز، تازه و درخشان با مشک و نوت های گل بو همراه شده تا با شکوفه مرکبات به کمال برسد در عطر "برگا ماسک"، فضای دودی و تاریک حاصل از عود و صمغ ها که با کاستوریم همراه شده اند و بر بستری گل بو و ادویه ای جریان یافته اند در "استرکاس"، عطر سبز و چوبی "ویرید" که این فضای سبز و گیاهی عظیم با نوت های لذیذ و شیرین مانند کاکائو و وانیل همراه شده تا بر بستری ادویه ای، در پایه ای از پچولی و خزه بلوطی کامل شود، همراهی پچولی با نوت های مرکباتی و گل بو در "بروتوس" و در نهایت همراهی حجم بالایی از نوت های ادویه ای با چوب صندل و مشک در "بوکانرا" که پیچیدگی این فضای اسرار آمیز با آکورد برجسته شکلات، کامل می شود؛ پنج عطر گوالتیری هستند که خانه "اورتو پاریزی" را به جهان عطر معرفی می کنند. در سال 2016 یکی دیگر از اعضای این لاین معرفی شد. "سمینالیز" ترکیبی از نوت های چوبی و ادویه ای است که به زیبایی در شیرینی لذیذ و خامه مانند وانیل و درخشش مرکبات، شکل گرفته است. پس از معرفی این عطر موفق و جالب توجه، نام خانه "اورتو پاریزی" بیش از پیش بر سر زبان ها افتاد و مجموعه آثار این خانه به یکی از آثار پر مخاطب و جنجالی سال های اخیر تبدیل شده است تا همگان چشم براه آینده و معرفی اثر جدیدی باشند که توسط الساندرو گوالتیری برای این برند ساخته می شود.

در سال 2016 گوالتیری یک بار دیگر به لاین نازوماتو پرداخت و جدیدترین عطر این برند را با عنوان "بارا اوندا" معرفی کرد. بارا اوندا عطری ویژه از نوت های میوه ای و رام است که در پایه ای عمیق و فاخر از قارچ توبر، چوب صندل و ادویه هایی مانند دارچین و هل، کامل شده است. آخرین اثر گوالتیری تا به امروز، اثری درخشان و متفاوت است که از تغییرات بزرگ و جریانساز در آینده خبر می دهد.

تردیدی وجود ندارد که گوالتیری در زمره عطرسازان ساختارشکن و جریانساز عصر حاضر جای می گیرد. خواه در گروه منتقدان وی بوده و خواه از طرفداران آثار او باشید؛ باید این واقعیت را پذیرفت. گوالتیری و آثار او، بطور ویژه لاین نازوماتو، از نقطه صفر  عطرسازی در دوران معاصر سر بر آورده و به یکی از پر هیاهو ترین نام های سالیان گذشته تبدیل شده اند. آنچه او و آثارش را میان انبوه نام ها و برندهای نوپا، متمایز و برجسته می کند؛ جسارت و شهامت بیان ایده های خود در قالب سبک ها و خانواده های مختلف عطرسازی است. او از تکرار گریزان است و همین نفرت از تکرار او را از دنیای پر زرق و برق عطرسازی تجاری، جدا کرده و به سوی دنیای پر رمز و راز و پیچیده عطرسازی هنری سوق داده است. او همچنان متفاوت و پر از ایده است و همواره باید در انتظار تغییرات جدید و آغاز فصلی تازه از او بود. او... الساندرو گوالتیری است.

"آفرینش هر عطر، در آغاز از لمس و ادراک آغاز می شود. احساس و سپس دریافت تمام آنچه که باید. این عاملی است که تغییر مسیر بسوی فضایی تازه را برای من میسر می کند. مکاشفه ای لبریز از رنج و شادی، درست مانند یک رابطه ناب و زیبا."

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس