اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014213276102

آموزش اساسی ترین نیاز جامعه برای مقابله با بحران است

آمادگی بیش از 600 خودرو برای مقابله بابحران در کرج

کد: 13951014213276102

https://goo.gl/ecXIep

، کرج , (اخبار رسمی): مدیر ارشد اجرایی کلانشهر کرج تصریح کرد: در حالیکه کشورهای پیشرفته اماکنی را در اعماق زمین به منظور استفاده در زمان بحران طراحی کرده و ساخته اند، ما هنوز نتوانسته ایم برای سلامت تنفس مان و جلوگیری از بحران ترافیک در شهر، تدابیر مناسبی اتخاذ کنیم.

آمادگی بیش از 600 خودرو برای مقابله بابحران در کرج

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، تجهیزات عملیات زمستانی مدیریت شهری کرج و دستگاه های امدادی و خدماتی شهر، صبح امروز در حضور مسئولان این کلانشهر به نمایش گذاشته شد و مانور ماشین آلات و تجهیزات موتوری در مقابل دیدگان مدیران تصمیم گیر و اجرایی شهر، جلوه ای از دارایی ها و امکانات مذکور را به نمایش گذاشت. این در حالی است که انتقادات مسئولان از ناکافی بودن امکانات و تجهیزات در حوزه بحران، از بخش های برجسته این آیین بود.
علی ترکاشوند که در این مراسم سخن می گفت، با تاکید بر اینکه زلزله بم حادثه ای بود که به عنوان یک درس و تجربه از مواقع بحرانی، مورد توجه بسیاری از مسئولان و مردم قرار گرفت، اضافه کرد: پس از آن حادثه به جستجوی مکانی برای بحران شهرستان وقت، اتاق مدیریت بحران تشکیل شد که ضمن آن همه مسئولان مربوط به حوزه های امداد و نجات و خدمات، حضور داشته باشند.
وی بیان داشت: این اقدام با این رویکرد صورت گرفت که در صورت وقوع هر نوع بحران، مدیریت یکپارچه اتفاق افتاده و سیستم شهری مقابل وقایع سخت و سنگین، واکسینه شود.
به گفته ترکاشوند، هر کجا نگرش ها به صورت کارشناسی و فنی انجام گیرد و امور تخصصی پیگیری شود، نتیجه حاصل خواهد شد.
آموزش یکی از اساسی ترین و مهمترین نیازهای یک شهر است
شهردار کرج در عین حال به مقوله آموزش به عنوان یکی از اساسی ترین و مهمترین نیازهای یک شهر در همه ابعاد تاکید کرد و با اشاره به اینکه هم اکنون ترافیک شهر به عنوان یک عامل بحرانی روزبروز در حال تشدید است، ادامه داد: هر اندازه هم که بسته های حامل انرژی را گران کنیم، تا زمانی که شهروندان فرا نگیرند که از روش های درست در حمل و نقل و تردد استفاده کنند، به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت.
به گفته ترکاشوند، در بحران بی آبی، با آموزش های بسیاری که ارائه شد مردم مصرف بهینه را تا حدودی فرا گرفتند و این ضرورت  آموزش و فرهنگسازی را در جامعه نشان می دهد.
این مسئول اذعان داشت: مردم باید فرا بگیرند که از خودروهای خود به صورت تک سرنشین  استفاده نکرده و حمل و نقل عمومی را مورد بهره گیری قرار دهند. البته در کنار این امر وظیفه مسئولان، تهیه و تدارک تسهیلات و امکانات مورد نیاز این امر است.
وی، با اشاره به اینکه در برخی کشورها تمهیداتی صورت گرفته که مردم موظف به حضور یک هفته ای در هر فصل در پناهگاه های بحران هستند، خاطرنشان کرد: این آموزش و این سخت گیری به منظور نجات جان شهروندان در مواقع بحرانی است و باید به عنوان الگو در کشور ما نیز مورد استفاده قرار گیرد.
ترکاشوند، تقدیر و تجلیل از نیروهای تلاشگر انتظامی و راهور شهر کرج و استان البرز را به عنوان یکی از مهمترین سرفصل های سخنان خود قرار داد و تصریح کرد: به یقین اگر همکاری این دستگاه ها برای برقراری امنیت و تسهیل تردد در مسیرهایی که پروژه های عمرانی در آنها اجرا می شود، نبود تحقق اهداف کلان مدیریت شهری در حوزه عمران، به سادگی محقق نمی شد.
این مسئول بیان داشت: بازدیدهای مکرر میدانی از سوی رئیس پلیس راهور برای هدایت ترافیک بخصوص در مسیر احداث پروژه پل بزرگ مهرویلا از اقداماتی بود که مورد امتنان جامعه شهری و مدیریت شهری ایران کوچک است.
به گفته شهردار، اگر درایت شورا و همراهی و همکاری دستگاه های امنیتی، انتظامی و راهور نبود، افتتاح زودتر از موعد این پل میسر نمی شد.
وی در ادامه بیان داشت: پل بزرگ مهرویلا که در کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر به نام یکی از شاعران بنام و برجسته ایرانی، استاد محتشم کاشانی شاعر معروف ابیات "باز این چه شورش است"، نامگذاری شده، حداکثر تا پایان ماه جاری افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مدیر اجرایی شهرداری کرج، در بخش دیگر گفته های خود به برگزاری مانور عملیات زمستانی اشاره کرد و افزود: آمادگی برای بحران های زمستانی، به رغم شرایط جوی آرامی که در حال حاضر در شهر وجود دارد، یکی از مهمترین دغدغه ها و برنامه های ماست که به همین منظور تجهیزات و امکانات ناوگان موتوری را هماهنگ کردیم تا در مواقع بحران در بیشترین سطح آمادگی قرار گیرند.
ترکاشوند در پایان از فعالیت های معاونت خدمات شهری و سایر دستگاه های مشارکت کننده در برپایی این مانور تقدیر کرد و اذعان داشت: حدود 400 دستگاه ماشین آلات سنگین و بیش از 200 دستگاه ماشین آلات سبک برای مواقع بحران و بارندگی در شهرداری کرج و مدیریت بحران پیش بینی و تهیه شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه