اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951015214976790

تحقق آرزوی دیرینه مردم اولین شهر نفتی ایران

پیرترین واحد بهره‌برداری نفت کشور بازنشسته می شود

کد: 13951015214976790

https://goo.gl/sgQ7wk

، مسجد سلیمان , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از خروج قدیمی‌ترین کارخانه بهره‌برداری نفت کشور از مدار تولید خبر داد.

نخستین چاه نفت خاورمیانه . نماد شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، قباد ناصری با اعلام این خبر گفت: کارخانه بهره‌برداری شماره ۹ مسجدسلیمان به‌عنوان قدیمی‌ترین کارخانه بهره‌برداری کشور از مدار تولید خارج می‌شود. 

وی با بیان اینکه این کارخانه در سال ۱۳۰۷ احداث شده و دارای ۸۸ سال قدمت است، ادامه داد: این کارخانه با ظرفیت فرآورش روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت به‌عنوان مرکز ثقل فعالیت‌های تولیدی این شرکت در مسجدسلیمان محسوب می‌شود. 

ناصری هدف از این اقدام را خروج تأسیسات نفتی از حریم شهر‌ها و صیانت از محیط زیست عنوان کرد و افزود: با این اقدام علاوه بر حفظ ایمنی و کاهش دغدغه‌های وجود تأسیسات نفتی در حریم مناطق مسکونی و حذف آلاینده‌های صنعتی، مشارکت صنعت نفت در حفظ محیط زیست افزایش می‌یابد. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ تمبی به‌عنوان بخشی از تأسیسات مجتمع بهره‌برداری و نمک‌زدایی هفت شهیدان که با همت متخصصان مناطق نفت‌خیز جنوب عملیات طراحی و احداث آن انجام شد، این ایستگاه جایگزین کارخانه بهره‌برداری شماره ۹ می‌شود. 

وی یادآور شد با خروج کارخانه بهره‌برداری شماره ۹ از مدار خدمت، تأسیسات آن در مکان فعلی حفظ و نگهداری شده و این کارخانه به‌عنوان بخشی از تأسسیات پارک موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان پذیرای بازدید کنندگان و علاقمندان به تاریخ صنعت نفت خواهد شد. 

لازم به ذکر است شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از شرکت‌های بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که مطابق برنامه تکلیفی و ابلاغی به‌طور متوسط روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند، این شرکت قدیمی‌ترین تولید کننده نفت و گاز کشور است که قدمت آن به سال ۱۲۸۷ می‌رسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نفت و گاز مسجدسلیمان

مسجدسلیمان مهد و خاستگاه پیدایش صنعت نفت در ایران و خاورمیانه تا قبل از سال 1378 به صورت یک ناحیه و زیر نظر تولید مناطق خشکی اداره می شد . با اجرای تصمیم و سیاست تشکیل شرکتهای مستقل نفتی و همزمان با تأسیس شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب این ناحیه به شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ارتقاء و تغییر نام یافت و در ردیف یکی از 5 شرکت بهره بردار نفت و گاز تابع مناطق نفتخیز جنوب قرار گرفت که در گستره ی جغرافیایی و عملیاتی به مساحت 27000 کیلومتر مربع و 13 شهرستان فعالیت می نماید .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته