اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951022218245518

در یک سال گذشته انجام شد

کشف 400 میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن

کد: 13951022218245518

https://goo.gl/yFQ1HC

، تهران , (اخبار رسمی): براساس فعالیت های اکتشافی مشترک سازمان های ایمیدرو و زمین شناسی در یک سال گذشته ۴۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن در شرق کشور کشف شده است.

کشف 400 میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن

به گزارش اخبار رسمی به نقل از خانه صنعت، معدن و تجارت، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: موضوع دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام در افق ۱۴۰۴ باید از سوی فعالان این عرصه با اصرار دنبال شود، زیرا تحقق اشتغال لازم و رشد اقتصادی هشت درصدی در چارچوب برنامه ششم توسعه ضامن منافع عمومی است. 

وی واگذاری ۶ معدن مس، سنگ آهن و طلا را به عنوان یکی از برنامه‌های جدید سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مطرح کرد و گفت: این مساله براساس سیاست واگذاری تصدی‌گری امور صورت می‌گیرد و بزودی آگهی فراخوان شرکت‌های فعال و معتبر در این ارتباط در رسانه‌ها منتشر می‌شود. 

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری جدید در منطقه جلال آباد (زرند – کرمان) با استفاده از سنگ‌آهن کم‌عیار به ظرفیت ۶۰۰ هزار‌تن کنسانتره به‌زودی شکل رسمی صورت می‌گیرد. 

کرباسیان خاطرنشان کرد: سیاست دولت بسترسازی برای حضور بخش خصوصی در معادن است و هنگامی که فعالیت اکتشافی با ریسک بالا همراه است، ایمیدرو وارد عمل می‌شود و پس از دستیابی به ذخیره لازم، عرصه به بخش خصوصی واگذار می‌شود. 

وی موضوع تجمیع معادن کوچک و متوسط سنگ آهن را مهم دانست و گفت: این موضوع رخ نداده و تحقق آن در قیمت تمام‌شده تولیدات، بازارهای مربوطه، حمل ونقل، فروش و صادرات نقش موثر خواهد داشت و در واقع پاسخگوی دغدغه‌های زیرساختی است. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: سال گذشته مساله تجمیع معادن کوچک و متوسط به عنوان یک کار اساسی مطرح شد و یکی از دستاوردهای مهم آن کاهش هزینه‌های ثابت است که تاکنون صورت نگرفته است. 

وی حضور فعال در بازارهای رقابتی، تامین آب، قیمت تمام شده تولیدات، رعایت مسایل زیست محیطی و …را از نکاتی دانست که باید اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران درباره آن به وحدت نظر برسند. 

کرباسیان تاکید کرد: ایمیدرو به‌عنوان یک وظیفه از همکاری با بخش‌خصوصی در برطرف ساختن موانع و مشکلات استقبال می‌کند. 

وی، وجود ذخایر غنی گاز در کشور، نیروی انسانی توانمند و ذخایر معدنی را از وجوه برجسته ایران برای تولید فولاد عنوان کرد و افزود: بنابراین دست اندرکاران سنگ آهن با رشد تولیدات خود می‌توانند نقش موثری در پیمودن نقشه راه براساس سند چشم انداز داشته باشند. 

رییس هیات عامل ایمیدرو پیشنهاد داد: امروز برای خروج از رکود و ایجاد رونق، می‌توان بخش ساختمان و مسکن را هدف قرار داد، در عین حال ممکن است مساله تورم مطرح شود که از رقم ۴۰ درصد که اکنون به یک رقمی رسیده است، بار دیگر مخدوش شود، بنابراین اقتصاددانان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند در این زمینه ابعاد موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دهند. 

ایران با برخورداری از ۶۸ نوع ماده معدنی در شمار ۱۰ کشور شاخص جهان در این بخش معرفی شده و با شناسایی ۵۷ میلیارد تن ذخیره معدنی که حدود ۳۷ میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است در رده پانزدهم جهان جای گرفته است. 

ذخایر اکتشافی سنگ آهن کشور به میزان ۵. ۱ میلیارد تن اعلام شده که از این رقم حدود سه میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید