اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951022218396102

نوآوری در حمل و نقل شهری با شبکه پیاده راه‌ متحرک

کد: 13951022218396102

https://goo.gl/LmsR4N

، کرج , (اخبار رسمی): بسیاری از طراحان شهری از حذف یا به حداقل رسیدن تعداد خودروهای شخصی در شهرها استقبال می‌کنند اما چه چیزی جایگزین آن‌ها خواهد بود؟

نوآوری در حمل و نقل شهری با شبکه پیاده راه‌ متحرک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج: بسیاری از طراحان شهری از حذف یا به حداقل رسیدن تعداد خودروهای شخصی در شهرها استقبال می‌کنند اما چه چیزی جایگزین آن‌ها خواهد بود؟  برای پاسخ به این سوال، محققان دانشگاه پلی‌تکنیک لوزان (EPFL) ایده شهرهای بدون ماشین را بررسی کردند و ژنو را به‌عنوان نمونه موردی تحقیق در نظر گرفتند. طبق نتایج آن‌ها، پیاده راه های مدل Jetson نه‌تنها می‌تواند جایگزین خودروهای شخصی در آینده شهرها باشد بلکه هرکدام از آن‌ها در هر ساعت توانایی جابجایی ۷۰۰۰ عابر را دارد که نسبت به مصرف انرژی اتوبوس‌ها هم به‌صرفه‌تر است.
اگرچه پیاده راه‌ها و پیاده‌روهای متحرک و نوآوری ‌های شبه به این، ایده‌ای دوراندیشانه به نظر می‌رسد اما در واقعیت از سال ۱۸۹۳ مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اولین نمونه این گزینه حمل و نقل در سال ۱۸۹۳ در نمایشگاه شیکاگوی جهانی کلمبیا و به دنبال آن در نمایشگاه جهانی پاریس در سال ۱۹۰۰ مورد استفاده گردید. از آن زمان ایده آن در کارهای علمی تخیلی ایزاک آسیموف، رابرت هاینلاین و اچ جی ولز پدیدار شد. و گاهی اوقات توسط متفکران شهری به‌عنوان جایگزینی برای خودروهای متداول و سیستم حمل و نقل عمومی معرفی گردید.
مطالعات EPFL با این فرضیات آغاز شدند که در شهرهای امروزی یک گسست رادیکال وجود دارد. در مدل ریاضیاتی و مبتنی بر شهر مدرن ژنو این محققان، هیچ خودرو شخصی در این شهر وجود ندارد و کلیه وسایل نقلیه به‌جز پیاده راه‌ های متحرک، به شکل اتوبوس، مترو، تاکسی، دوچرخه، خودروهای کابلی یا خودروهای اشتراکی است. پیاده راه‌ متحرک نسبت به اتوبوس‌ انرژی کمتری مصرف می‌کنند و به خاطر برقی بودن میزان کمتری گازهای گلخانه‌ای انتشار خواهد یافت. درنتیجه این نوآوری در حمل و نقل شهری موجب بهبود کیفیت هوای مرکز شهر آینده خواهد شد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه