اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951028221705518

در 9 ماهه امسال

تولید شمش آلومینیومی از مرز 220 هزار تن گذشت

کد: 13951028221705518

https://goo.gl/b3hiAz

، تهران , (اخبار رسمی): بررسی عملکرد سه واحد شاخص شمش آلومینیوم در ۹ ماهه امسال نشان می دهد در این مدت ۲۲۰ هزار و ۵۴۴ تن تولید داشتند که نسبت به دوره مشابه پارسال نیم درصد کاهش نشان می دهد.

تولید شمش آلومینیومی از مرز 220 هزار تن گذشت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت، آمار تولیدات کارخانه های ایرالکو (استان مرکزی) در مدت یادشده برابر با ۱۰۳ هزار و ۲۴۴ تن است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش ۱۲.۴ درصدی را ثبت کرد.
همچنین میزان شمش تولیدی واحد هرمزال (استان هرمزگان) در دوره این گزارش به ۷۱ هزار و ۷۸۲ تن رسید که در مقایسه با ۹ ماهه مشابه پارسال ۱.۸ درصد افزایش یافت.
علاوه براین المهدی (استان هرمزگان) نیز در این مدت ۴۵ هزار و ۵۱۸ تن شمش تولید کرد که نسبت به ۹ ماهه مشابه سال گذشته افت ۲۳.۴ درصدی دارد.
ایرالکو، هرمزال و المهدی در آذرماه به ترتیب ۱۱ هزار و ۵۰ تن، هشت هزار و ۷۷۵ تن و چهار هزار و ۸۷۵ تن تولید داشتند که به ترتیب ۶.۹ درصد و ۸.۱ درصد افزایش داشتند و المهدی ۲۰.۱ درصد کاهش نشان می دهد.
سه واحد بزرگ تولید آلومینیوم کشور در نیمه نخست امسال ۱۵۱ هزار و ۹۹۹ تن شمش تولید کردند که نسبت به نیمه نخست پارسال رشد بیش از یک درصدی داشتند.
تولید پودر آلومینا در کارخانه آلومینای جاجرم (خراسان شمالی) در ۹ ماهه امسال به ۱۷۵ هزار و ۶۷۳ تن رسید که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه در سال گذشته ۴.۸ درصد کاهش نشان می دهد.
علاوه براین کارخانه آلومینای ایران در آذرماه ۱۹ هزار و ۴۹۷ تن تولید پودر داشت که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۴ ۲.۳ درصد کاهش داشت.
همچنین در دوره ۶ ماهه نخست امسال، میزان تولید پودر آلومینا به رقم ۱۱۶ هزار و ۹۹۸ تن رسید که در مقایسه با عملکرد دوره ۶ ماهه اول پارسال افت ۵.۳ درصدی را ثبت کرد.
به گزارش ایرنا، سازمان ایمیدرو میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای طرح های توسعه زنجیره آلومینیوم کشور را ۱۱ میلیارد دلار اعلام کرده است که ۲۱.۵ درصد از کل سرمایه گذاری مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی را در بر می گیرد.
پارسال ظرفیت تولید شمش آلومینیوم کشور رقم ۴۸۷ هزار تن اعلام شد و قرار است در ۱۳۹۹ به ظرفیت ۸۲۳هزار تنی برسد که این امر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید