اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951030223045632

خالص ترین عطر کدام است

انواع عطر از نظر غلظت

کد: 13951030223045632

https://goo.gl/GRVYsI

، تهران , (اخبار رسمی): عطر بر اساس غلظت انواع مختلفی دارد که شامل ادکلن، تویلت، پرفیوم، اکستریت می شود.

ادکلن، تویلت، پرفیوم، اکستریت (عطر خالص)

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، با این مقدار عطرهای قابل دسترس، خرید یک عطر جدید کار سختی است ؛ نه تنها تعداد بی شماری رایحه وجود دارد، بلکه این رایحه ها با غلظت های متفاوت نیز عرضه می‌شوند. 

به‌صورت معمول، اطلاعاتی که زیر نام عطر روی شیشه آن درج می‌شود، غلظت عطر را نشان می‌دهد. غلظت عطر نمایانگر شدت و قدرت آن است. عطرهایی با غلظت بالا شامل عصاره معطر بیشتر و الکل کمتر هستند. عطرها از لحاظ غلظت به fraiche parfum, eau de parum, eau de toilette, eau de cologne, eau طبقه‌بندی می‌شوند. 

 Parfum

Extrait de Parfum که به آن Pure Perfum هم گفته می شود، بالاترین غلظت را دارد.  Parfume بین 20 تا ۴۰ درصد عصاره معطر دارد در حالی که بطور کلی غلظت بیشتر عطرها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است.  Parfume در میان همه ی عطرها از ماندگاری بیشتری برخوردار است؛ چیزی در حدود ۶ تا ۸ ساعت. Parfum بدلیل غلظت بالا،  در میان همه انواع عطر ها قیمت بیشتری هم دارد.  Parfum برای افراد دارای پوست حساس بهتر از عطرهایی است که میزان الکل بیشتری دارند و احتمال اینکه باعث خشکی پوست شوند،  کمتر است. خانه های لاکچری و ویژه مانند "کلایو کریستین"، "روژا داو"، "پیوردیستنس"، "777" و ... عمده عطرهای خود را با غلظت اکستریت عرضه می کنند.

Eau de Parfum

بعد از Eau de Parfum, Parfum بالاترین میزان غلظت را داراست. بطور کلی Eau de Parfum غلظتی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد دارد. بطور متوسط Eau de Parfum  بین  4 تا ۵ ساعت دوام میاورد.  عطری با این غلظت، ارزان تر از Perfum است و میزان الکل بیشتری نسبت به آن دارد. نسبت دیگر انواع عطر برای پوست های حساس مناسب تر و یکی از رایج ترین انواع عطر است و برای استفاده ی روزانه مناسب است. عمده خانه های نیش و میان رده، عطرهای با غلظت پرفیوم را عرضه می کنند. خانه هایی مانند "لیکویید ایمجینرز"، "پارفوم امپایر"، "فراپین"، "هیستواغ پغفم"، "دیپتیک"، "دیفرنت کمپانی" و ...

Eau de Toilette

Eau de Toilette بین ۵ تا ۱۵ درصد دارای عصاره ی معطر است. از Eau de Parfume ارزان تر و یکی از رایج ترین انواع عطر می باشد.  EDT بطور متوسط بین ۲ تا ۳ ساعت دوام دارد.  برای برخی EDT برای استفاده ی روزانه مناسب و EDP را بعنوان عطر شب استفاده می کنند.  Eau De Toilette بر گرفته از عبارت فرانسوی آن faire sa toilette می باشد که بمعنای آماده شدن است. این غلظت مختص عطرهایی است که توسط برندهای پوشاک، لوازم آرایشی و مد ساخته شده و به تولید انبوه می رسند. "دیور"، "شانل"، "جیوجیو آرمانی"، "ژیوانشی"، "هوگو باس" و بسیاری از برندهای دیگر، اغلب عطرهای خود را با چنین غلظتی ارائه می کنند. استقبال از این محصولات به دلیل قیمت مناسب و رایحه عامه پسند، بیشتر از دو مورد قبل است.

Eau  de Cologne

آنچه که به‌صورت عامیانه رایج شده و معمولا تمامی ترکیبات معطر را "ادکلن" خطاب می‌کنند؛ اشتباه باب شده‌ای است که تنها به نوع خاصی از خانواده عطرها اشاره دارد که استفاده از آن به‌عنوان خوشبو کننده‌ای محبوب، سابقه‌ای طولانی دارد.

این نوع عطر غلظت کمتری از انواع یاد شده دارد، به‌طور کلی بین ۴ تا ۸ درصد ترکیب معطر و میزان بیشتری الکل دارد با این حال ارزان‌تر از دیگر انواع عطرهای مذکور است و بیش از ۲ساعت دوام می‌آورد.  EDC در شیشه‌های بزرگ‌تر ارایه شده و نیاز است که بیشتر از EDP از آن استفاده شود. اصالتا Eau de cologne با استفاده از نت‌های گیاهی و مرکباتی و نت‌پایه نسبتا ضعیف ساخته می‌شود.

Eau Fraiche

Eau Fraiche از این لحاظ که بیش از دو ساعت دوام می‌آورد، مشابه Eau de Cologne است، و نسبت به آن غلظت کمتری دارد؛ بین یک تا سه درصد است و با اینکه این نوع عطر غلظت کمی در ترکیبات معطر دارد، میزان الکل آن هم زیاد نیست و دارای ترکیب معطر، الکل و بقیه آن آب است.

علاوه بر عطرهایی که گفته شد، Mist Aftershave و دیگر انواع محصولات خوش‌بو کننده هم عرضه می‌شود. عطرهای بسیار شیک و لوکس می‌توانند خیلی گران باشند، بنابراین تحقیق و بررسی پیش از خرید یک عطر می‌تواند شما را از اینکه بدنبال عطر متناسب برای خودتان هستید، مطمئن سازد. همچنین نت‌های عطری هم وجود دارد که مشخص کننده پایه عطر هستند. با وجود تمام انواع عطرها و رایحه ها خرید یک عطر همیشه راحت نیست اما امکان پذیر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس