دبیر کل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران عنوان کرد

تبلیغات و برندسازی، دوخلا در صنعت لوازم‌خانگی

کد: 13951104225435499

https://goo.gl/yBzuhb

، تهران , (اخبار رسمی): در شرایط فعلی باید با معرفی کالاها، برای خرید کالای ایرانی فرهنگ‌سازی انجام شود که این کار در بستر تبلیغات صورت می‌گیرد.

تبلیغات و برندسازی، دوخلا در صنعت لوازم‌خانگی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، حبیب‌الله انصاری، دبیر کل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران معتقد است نباید گران شدن لوازم‌خانگی را به‌حساب کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی گذاشت.

او با اشاره به مساله عرضه و تقاضا در این زمینه به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: در حال حاضر قدرت خرید مردم پایین آمده و از سوی دیگر، تعداد زیادی از تولیدهای تولیدکنندگان در انبارهایشان باقی مانده و سطح تولید کاهش پیدا کرده است. با شرایط فعلی آن‌ها حاضرند اجناس خود را با سود کم بفروشند تا فروش رود. البته ممکن است بعضی مغازه‌داران و بنکداران دست به فروش گران‌تر بزنند، ولی این موضوع را نباید به‌حساب کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی گذاشت.

قاچاق و واردات بی‌رویه لوازم‌خانگی همچون سایر بخش‌ها، کار تولیدکنندگان داخلی را سخت کرده است. چندی پیش محمدرضا شهیدی، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری – گفته بود: سالانه دو میلیون دستگاه تلویزیون مورد نیاز کشور است، یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه با تولید داخل تأمین و شش الی هفت هزار مورد طبق قانون وارد می‌شود اما در این بین ۷۰۰ هزار دستگاه تلویزیون در سال از روش‌های مختلف قاچاق می‌شوند.

همچنین محمدرضا درافشار، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی کوچک معتقد است قاچاق و واردات بی‌رویه تولیدکنندگان لوازم‌خانگی داخلی را با کاهش ظرفیت روبه‌رو کرده است و حتی بعضاً به سمت تعطیلی برده است.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران در پاسخ به اینکه برای حفظ بازار داخلی چه اقداماتی باید انجام شود، به پایگاه خبری اتاق ایران توضیح می‌دهد:‌ باید به‌صورت جدی جلوی قاچاق لوازم‌خانگی توسط سازمان‌های ذی‌نفع گرفته شود. البته که جلوگیری آغاز کار است، در مرحله بعد وقتی کالای قاچاق وارد شد باید فوراً مرجوع شود تا اثری از این کالاها در بازار نبینیم.

انصاری از نحوه تبلیغ کالاهای داخلی ناراضی است و می‌گوید: در شرایط فعلی باید با معرفی کالاها، برای خرید کالای ایرانی فرهنگ‌سازی انجام شود که این کار در بستر تبلیغات صورت می‌گیرد، یعنی تبلیغاتی که از رسانه‌های ملی پخش می‌شود. فرهنگ‌سازی نیاز به کمک رسانه‌ها دارد و اگر آن‌ها حالت سکوت بگیرند و از صنعتگران دفاع نکنند، چگونه می‌توان به این مهم دست یافت؟

او معتقد است که لوازم‌خانگی ما نیازی به واردات ندارد و 75 درصد نیاز مردم در داخل تولید می‌شود.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران ادامه می‌دهد: اصلاً نوع خارجی بعضی کالاهای ایرانی مانند بخاری و آبگرمکن وجود ندارد. با این وضعیت باید برای معرفی محصول ایرانی، گسترگی تبلیغات داشته باشیم و خلاء فعلی همان موضوع تبلیغات است.

انصاری با اشاره به موضوع برندسازی در زمینه کالای داخلی می‌گوید: برند اصولاً یک تعلق خاطر بین انسان، کالا و خدمات است. امروزه برند سازی در سطح کشور امری هزینه‌ساز است. ضمن اینکه در برند باید مسیر کیفیت همیشه حفظ شود. تولیدکننده ما باید بداند تا شش ماه یک سال آینده زمینه تولید او به همین ترتیب و کیفیت است. امروزه که ارز، شرایط اقتصادی و قوانین متغیر است نمی‌توان به چنین چیزی دست یافت. بلکه زمانی به برندسازی می‌رسیم که تولیدکننده استراتژی تولید را برای حداقل کوتاه مدت تعیین کند.

او همچنین با انتقاد از فرهنگ برخی مردم می‌گوید: در حال حاضر یک فرهنگی در مردم وجود دارد که خرید کالای خارجی را حسن زندگی می‌دانند. البته این کار آن‌ها به این دلیل نیست که کالای خارجی مزیت‌هایی نسبت به کالای ایرانی دارد، بلکه نگاه خاص برخی مردم است که آن را نوعی فخر می‌دانند که این نگاه باید اصلاح شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]