اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951107227205632

به زندگی حرفه ای (پاتریشیا دی نیکولای

دور از خانه

کد: 13951107227205632

https://goo.gl/G3NLns

، تهران , (اخبار رسمی): جهان عطر، جهانی برای لمس زیبایی ها، آرامش و درک مفاهیمی والا همچون انسانیت و آزادی است. اما در پشت تمام این شکوه و تجمل، چهره زشت و روی تاریک آن با داستان هنرمندان بی همتا و عالی مرتبه ای همچون "پاتریشیا دی نیکولای"، نمایان می شود.

دور از خانه نگاهی

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از لوکس بایر، داستانی تلخ و آزار دهنده از تبعیض جنسیتی که همواره، بانوان خلاق و هنرمند این عرصه را از رسیدن به مراتبی که شایسته آن بوده و هستند؛ بازداشته و به فراخور آن، دوستداران عطرسازی فاخر و عاشقان روایح بکر و بدیع را از ظهور هنرمندان و خلق آثاری ویژه در این عرصه محروم کرده است. اما همواره روح بزرگ و شخصیت شکست ناپذیر چنین هنرمندانی، باعث شده تا آنان راه خود را از میان تمام سختی ها باز کنند و با حرکت در مسیری صحیح و تکیه بر نبوغ، استعداد و خلاقیتی بی پایان، تمامی موانع را در هم شکسته و نام خود را بعنوان اسطوره های جهان عطر، به ثبت رسانند. چالش هایی که نیکولای در این زمینه با آن ها مواجه شده؛ به موازات دشواری های زندگی حرفه ای بانو "ژِرمین سِلیه"، جریان یافته اند؛ اما همچون سلیه، نیکولای نیز سر انجام به اهداف ویژه خود، دست یافته است.

"پاتریشیا دی نیکولای" در سال 1957 در پاریس متولد شد. نیکولای، از خاندان بلند پایه و خوشنام "گرلن" و نوه ارشد "پیِر گرلن" است. همچون سایر گرلن ها، پاتریشیا نیز از کودکی با دنیای روایح آشنا می شود و پرورش یافتن در محیطی که هنر عطرسازی، روح و اساس آن را شکل داده است؛ نیکولای را خیلی زود شیفته عطرسازی و ترکیبات معطر می کند. علاقه عمیق پاتریشیا، او را بسوی علم شیمی و تحصیل در این رشته می کشاند و پس از اخذ مدرک دانشگاهی، او عازم "ایسیپکا" می شود و در این مدرسه معتبر، آموخته های خود را در زمینه عطرسازی بکار گرفته و عمق می بخشد. پس از طی کردن دوره های آموزش عطرسازی بعنوان هنرجوی ممتاز، پاتریشیا برای شروع فعالیت های حرفه ای خود بعنوان کار آموز، به سراغ کمپانی های مختلف می رود. اما جریان مرد سالار حاکم بر صنعت عطر، نیکولای را از ورود به این عرصه منع کرده و او را از فعالیت در عطرسازی دور می کند.

پس از جستجوهای بسیار نیکولای برای همکاری با کمپانی های عطرسازی، "ژان پل گرلن"، مقدمات همکاری او را با کمپانی "فلورا سینث" فراهم می کند. نیکولای در سال 1982 فعالیت خود در این کمپانی را آغاز می کند و پس از دو سال، با جدایی از این مؤسسه، وارد مجموعه معتبر و قدرتمند "کوئست (ژیوودان)" می شود. او در سال 1986، از کوئست نیز جدا می شود و کار بر روی ساخت عطرهای مستقل خود را آغاز می کند. نیکولای، نخستین عطر خود را در سال 1988 معرفی کرد. عطر "نامبر وان" عطری منحصربفرد از مریم و یاس است که چهره فریبنده و ایندولیک خود را با حجم بالایی از چوب صندل، رزین های گیاهی و تازگی شکوفه مرکبات همراه می کنند. این عطر، در همین سال جایزه بهترین عطرساز جوان سال را از آن نیکولای کرد. جایزه ای که برای اولین بار، به یک عطرساز زن اهدا شد.

پس از موفقیت ویژه عطر نامبر وان، نیکولای در سال 1989 لاین عطرسازی شخصی خود را با همکاری همسرش، "ژان لوییس میچا"، افتتاح کرد. Nicolai Parfumeur Createur، از پیشگامان عطرسازی فاخر در دوران معاصر است. آنچه پاتریشیا در قالب این خانه مستقل ارائه می دهد؛ مجموعه ای از عطرهای نفیس و منحصربفرد است. روایحی ناب و پالوده که در نهایت ظرافت و اصالت خلق شده اند و بدون توجه به جریان اصلی مارکت عطرسازی و چرخه اقتصادی، با بهره گیری از روغن ها و موادی ویژه که در بالاترین سطح کیفی تهیه شده اند؛ پدید می آیند. عطرهای خانه نیکولای، نمایشی جاودانه و فراموش نشدنی از تفکرات برخاسته از ذهن خلاق و پر از ایده های عجیب و شگفت انگیز پاتریشیا هستند.

نیکولای، در نخستین سال های فعالیت خود در مسیر مستقل، با ارائه مجموعه ای از عطرهای هنری و ارزشمند، شگفتی و تحسین همگان را بر انگیخت. بسیاری از این عطرهای نفیس و منحصربفرد، امروزه تولید نمی شوند؛ اما تأثیری که این عطرها، بر جریان عطرسازی و شکستن حصارهای پوسیده و دلسرد کننده عطرسازی تجاری داشتند؛ تا همیشه ماندگار خواهد بود. "کولون سولون" با ترکیبی ساده و درخشان از همراهی بهار نارنج و رزماری که بر بستری ادویه ای و مرکباتی، در پایه ای از بنزویین و عنبر فرود می آید؛ یکی از عطرهایی است که نیکولای در سال 1989 معرفی کرد. دیگر عطر بیاد ماندنی و تاریخ سازی که پاتریشیا در این سال معرفی کرد؛ شاهکار "نیویورک" است. نیویورک، تفسیری شگفت انگیز از ترکیبات آروماتیک-مرکباتی کلاسیک است که در فضایی از همراهی اسطوخودوس، میخک خشک، فلفل و آویشن با حجم بالایی از روغن های لیمو وترنج ادغام می شود؛ اما با لمسی از دارچین و کهربا، در پایه ای مدرن و پیچیده از چرم، سدر، وانیل و پچولی ادغام می شود؛ تا با رایحه ای منحصربفرد و بدیع، همگان را مسحور هنرنمایی پاتریشیا کند. "اودالیسک"، دیگر عطر تحسین بر انگیز نیکولای در سال 1989 بود. این عطر، لطافت قلبی گل بو و پودری از زنبق دره، یاس و ریشه زنبق را در فضایی که با نوت های مرکباتی، درخشان شده است؛ با خزه بلوطی و مشک در پایه همراه می کند تا به یک عطر شیپق-گل بوی مرجع و ممتاز تبدیل شود.

علاوه بر ساخت عطرهایی ویژه، نیکولای اهتمام ویژه ای در ساخت دیگر محصولات معطر داشته است که بعضا، برخی از آن ها به محصولاتی مبتکرانه و جریانساز تبدیل شده اند. نیکولای علاوه بر ساخت خوشبو کننده های هوا که یک لاین ویژه در محصولات خانه نیکولای به آن اختصاص یافته است؛ رونق ویژه ای به مقوله ساخت شمع های معطر می دهد. همچنین او مجموعه ای از روغن های طبیعی و گرانقیمت را نیز برای مصارف مختلفی همچون رایحه درمانی، تولید کرده است. از دیگر اقدامات ویژه و درخور توجه نیکولای که با همکاری میچا صورت گرفت؛ ساخت لامپ هایی ویژه است که خاصییت خوشبو کنندگی فوق العاده ای دارند. این لامپ های معطر، که با عنوان لامپ های کاتالیزوری در سال 1996 ارائه شدند؛ در تصفیه هوا بسیار کار آمد عمل می کنند و نیکولای، با بکارگیری مجموعه ای از خوشبو کننده های ویژه و قدرتمند، لامپ های کاتالیزور  را به یکی از مهم ترین محصولات خانه نیکولای تبدیل کرد. علاوه بر ساخت این قبیل از محصولات معطر، پاتریشیا در سال 1990 نقش بسزایی در تولید عطر جاودانه و زیبای "تِرِژه لنکام" ایفا و کمک های شایانی به "سوفیا گروجِسمَن" در خلق این عطر کرد.

"ویه دو شاتو"، یکی از عطرهای ساختارشکن و جاودانه پاتریشیا است که در سال 1991 عرضه شد. اثری منحصربفرد که وجوه مختلف آن، الهام بخش ساخت شاهکارهای متعددی در سال های بعد شد و بسیاری از خانه ها و طراحان عطرهای هنری، از این عطر برای ساخت فضاهای مختلف، ایده برداری کرده اند. "ویه دو شاتو"، عطری از تنباکوی دودی و گیاهی است که با آکوردهای سرخسی و سبز و نیز علوفه های خشک، این فضای دودی و پیچیده، تقویت شده است. این رایحه عمیق و جسورانه با همراهی پایه ای از چرم، وتیور، خزه بلوطی و پچولی، لایه های مختلف و اسرار آمیزی به خود می گیرد که در قالب رایحه ای یکپارچه و قدرتمند، همگان را شیفته خود می سازد. در سال 1992، عطر "میموساییک" به مجموعه آثار پاتریشیا اضافه شد. عطری از میموسا، ریشه زنبق و گل های سفید در لایه هایی سبز، ادویه ای و پودری.

19993، سالی موفق و بیاد ماندنی برای نیکولای و جهان عطر بود. سه عطر شگفت انگیز در این سال از سوی نیکولای، یک بار دیگر، همگان را مسحور هنرنمایی پاتریشیا کرد. "سکره بلو"، عطری پیچیده از همراهی میوه ها با قلبی چند وجهی از یاس، مریم، دارچین و وانیل است که با همراهی میخک، در پایه ای با شکوه از کومارین، صمغ ها، پچولی و چوب هایی نفیس مانند صندل به کمال می رسد. فضایی پیچیده، گرم، لذیذ و اسرار آمیز از همراهی وانیل با دارچین، فلفل و شکوفه مرکبات که در پایه ای از تونکا و بخور کامل شده است؛ رایحه منحصر بفرد "وانیل تونکا" را می سازد. "پتیت آنژ" کولونی منحصربفرد با رایحه ای ساده اما بیاد ماندنی از همراهی پرتقال، نارنج و ماندارین با یاس شیروانی، بر بستری پودری و سبز است که با ارائه تفسیری مدرن و باشکوه از کولون ها، به اثری جریانساز و متفاوت تبدیل شد.

نمایش درخشانی از وتیور که در فضایی مفرح از لیمو، ترنج، نوت های گیاهی و آروماتیک، با غنای چرم، مشک و وانیل همراه شده است؛ فضای عطر "بالادین" محصول 1994 را ساخته است. "کاره د آس" محصول 1995 با رایحه ای از وجوه گیاهی اسطوخودوس، گیاهان خشک و ادویه ها که بر بستری سبز و میوه ای در پایه ای از چوب ها و تنباکو فرود می آید، نمایش اغواگری های مریم و گل های سفید در همراهی با آکوردهای زرد آلو و نارگیل بر پایه ای از صندل و وانیل در "ژوسته آن رِوه" محصول 1996، کولون منحصربفرد "او دِته" محصول 1997  با رایحه ای تازه از مرکبات که با قلبی از یاس و دارچین همراه شده و در پایه ای از مشک و بنزویین کامل شده؛ و نمایش تحسین بر انگیزی از رز که با گل های شمعدانی و بابونه همراه شده و بر بستری میوه ای و پودری در پایه ای از مشک و چوب های نفیس کامل می شود در "رز پیووینه" محصول 1998، دیگر عطرهای تحسین شده و موفق نیکولای در دهه نود میلادی هستند.

در سال 2000، عطر "فیگ-تی" معرفی شد. فیگ تی عطری از آکورد انجیر است که در لایه های ظریف و درخشانی از اوسمانتوس، گیاه ماته، انجیر و یاس جریان دارد و در پایه ای از گایاک و کهربا، کامل می شود. کولون متفاوت دیگری با عنوان "لو دو اسپورت (باله دو مَچ)" به مجموعه کولون های تحسین بر انگیز و متفاوت نیکولای اضافه شد. "لو دو اسپورت"، رایحه شفاف و نشاط آوری از لیمو و ترنج است که با مشک، فلفل و بخور همراه شده است. "بالکیس" محصول 20000، نمایشی از توانایی های اعجاب انگیز پاتریشیا در پرداخت به فضاهای گل بو است. عطری از همراهی آکورد تمشک با رز و زنبق که بر بستری از فلفل، در پایه ای لذیذ و گرم از وانیل، بنزویین و قهوه ادغام شده است. پاتریشیا در ادامه پرداخت به فضاهای مختلف، در سال 2004 عطر "وتیور" را معرفی کرد. عطری از وتیور، گیشنیز، زیره و فلفل بر پایه ای از تونکا که از عطرهای چوبی، با پرداختی متفاوت و مختص نیکولای سخن می گوید. "کولون سدرات"، کولون دیگری است که نیکولای در سال 2007 معرفی کرد. عطری از مرکبات بر پایه ای از سدر، پچولی و ادویه ها. "ماهارانی" دیگر عطر موفق و جریانساز پاتریشیا است که در همین سال معرفی شد. این عطر، تقابلی ویژه بین طراوت و تازگی نوت های گل بو پرتقال با رایحه جانوری سیوت، گرمای دارچین، پچولی و صندل است.

اگرچه همواره از پاتریشیا دی نیکولای بعنوان یکی از گزینه های اصلی برای انتخاب در سِمت عطرساز اصلی خانه افسانه ای گرلن یاد می شد؛ اما انتخاب "تیه ری واسه" به این عنوان، اثباتی بر این ادعا بود که "حصار شیشه ای نامرئی، از حضور زنان بعنوان عطرساز در گرلن، جلوگیری می کند". انتخابی که پاتریشیا را از خانه اجدادی و خاستگاه خود دور می کند تا این هنرمند ارزنده، به دور از خانه، همچنان به مسیر موفق و خلق آثار جاودانه خود در لاین نیکولای، ادامه دهد. در همین سال، پاتریشیا به ریاست مؤسسه معتبر و مشهور "اوسموتیک" انتخاب شد و قلمرو فعالیت های او در جهان عطر، گسترش یافت. اما ادامه روند خلق و ارائه عطرهای نفیس نیکولای، ثابت کرد که پرکاری، تأثیری بر آفرینش ها و فعالیت های نیکولای بعنوان یک عطرساز، ندارد.

از میان آثار مختلفی که پاتریشیا در کارنامه خود به ثبت رسانده است؛ دو عطر "پچولی اوم" و "پچولی اینتنس"، از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. این دو عطر نمایشی منحصربفرد از وجوه دودی، گیاهی و اسرار آمیز آکورد پچولی هستند که با فضایی قدرتمند از اسطوخودوس و شمعدانی، با حالتی فلزی، در لایه هایی از دارچین، رز، کهربا و صندل، جریان یافته اند. "پچولی اوم"، این فضا را در پایه ای از چرم و گیاهان خشک کامل می کند و در مقابل، "پچولی اینتنس"، بر چهره اغواگر و گرمای مطبوع وانیل و کهربا در پایه، تأکید دارد. عطر شاداب و اغواگری از همراهی بنفشه، رز و ریشه زنبق بر بستری نامتعارف از ادویه ها و میوه ها با عنوان "وایولت این لاو" به دو شاهکار پچولی محور نیکولای اضافه شد؛ تا 2009 سالی فراموش نشدنی برای این هنرمند باشد. "ویکِند" با رایحه جذاب و نابی از همراهی ریحان، نعنا، باریجه و رزین ها با قلبی درخشان و لذیذ از سیب، هل و ایلنگ در پایه ای از چرم و مشک، در سال 2011 به آثار بیاد ماندنی پاتریشیا اضافه شد.

نیکولای، مسیر موفق و روند صعودی خود را در سال های اخیر، همچنان ادامه داده و از میان عطرهای ویژه او در سال های اخیر، می توان به همراهی رز، بنفشه و گلابی با مشک بر بستر ادویه ای "ماسک اینتنس" محصول 2012، همراهی وجوه جانوری مشک با ایلنگ، بهار نارنج و نارگیل در "مشک مونوی" محصول 2014، رایحه شگفت انگیز همراهی سیوت، علوفه خشک و تنباکو با ادویه ها، پچولی و شیرین بیان در عطر تحسین شده "کویغ کوبا" محصول 2014 و همراهی میوه ها و اوسمانتوس با قلبی اغواگر از یاس، رز و هل که با غنای مشک، گیاه ماته، صندل و سدر کامل می شود در "لو کورایل" محصول 2015؛ نمونه ای از آثار ارزنده نیکولای در سال های گذشته هستند.

علاوه بر پرداخت به فضاهای مختلف و خلق عطرهای منحصربفرد در گروه های بویایی مختلف، پاتریشیا در سال 2013، مجموعه ای از آثار اورینتال با محوریت عود را با نام عود، به لاین عطرهای نیکولای، اضافه کرد. "رز عود" با فضایی از لطافت رز و اوسمانتوس و آکورد تمشک در کنار گرمای مطبوع وانیل، بر پایه ای از مشک، کستوریم و پچولی که عمق ویژه ای به فضا داده اند؛ به همراه عطر تحسین شده "آمبر عود" که نمایشی نامتعارف از همراهی اسطوخودوس و گیاهان با عود، مشک، کستوریم و کهربا ارائه می دهد؛ نخستین آثار این مجموعه هستند که در سال 2013 معرفی شدند. ترکیب قدرتمندی از همراهی وجوه صمغی و تاریک عود با پچولی و بخور در "عود سابلایم" و نمایشی پیچیده و جسورانه از وجوه جانوری عود در همراهی با کستوریم و رزین ها در لایه هایی از بخور، پچولی، سدر، رز و کهربا که منتج به خلق عطر شگفت انگیز "اینسنس عود" شده اند؛ آثار فاخری هستند که در سال 2016 به این مجموعه اضافه شدند.

همکاری با "کلود مارشال" و ساخت دو عطر برای خانه گزیده کار و هنری "ام دی سی آی"، دو اثر ستودنی دیگر در سال 2009 به کارنامه پاتریشیا اضافه کرد. "آن کوئه اِن مای"، با رایحه ای درخشان و نشاط انگیز از همراهی نوت های میوه ای با باریجه و ترنج که در قلبی گل بو از رز، شمعدانی و میموسا می آمیزد و در پایه ای از مشک، کامل می شود؛ به همراه عطر تحسین شده "له غیواژ دوس سیغت" که از همراهی آناناس، پرتقال و شکوفه مرکبات با قلبی از اغواگری های مریم و در فضایی تأمل بر انگیز و ناب از بخور، باریجه و مشک شکل گرفته است؛ دو اثر ارزشمندی هستند که این هنرمند بزرگ در قالب آثار فاخر "ام دی سی آی" از خود به یادگار گذاشته است.

پاتریشیا دی نیکولای، همچنان با قدرت و پر از شوق و انگیزه، در مسیر آفرینش و خلق روایحی صمیمی، عمیق و لذتبخش، حرکت می کند. او همواره بر این موضوع تأکید دارد که در عطرسازی، به دنبال خلق آثار ساختارشکن و نامتعارف نیست و آنچه او در عطرهایش ارائه می دهد؛ نمایشی است اصیل از احساسات و برداشت هایش نسبت به پدیده های مختلف. نمایشی از احساسات و ایده ها، که در نهایت ظرافت و زیبایی به اجرا در می آید و به اعتقاد او، چنین روایحی باید به نحوی خلق شوند که قادر باشد احساسات مخاطب را جهت استفاده از آن، بر انگیزد.

عطرسازی نیش و هنری، با آثار بدیع و فاخر پاتریشیا در خانه نیکولای، ابعاد گسترده ای پیدا کرد. قلمرویی از مکاشفه، تفکر، الهام گیری از پدیده های مختلف و آفرینش روایحی اصیل که قلب هر مخاطب را تسخیر کند؛ هدیه نیکولای به جهان عطرسازی است. حرکت در چنین فضایی اگرچه سهل می نماید؛ اما برقراری توازن میان حوزه های متفاوتی چون جذب مخاطب، خلق آثار بدیع و متمایز و پرداخت به مفاهیم پیچیده، عملی دشوار و پیچیده است که از هنرمندان معدودی ساخته است و قطع به یقین، پاتریشیا دی نیکولای، طلایه دار چنین عطرسازانی است.

نیکولای، با عبور از خطوط قرمز و سخت گیری های دوران محدودیت ها و مخالفت های موجود بر مسیر فعالیت بانوان در عطرسازی، به چنین جایگاه رفیع و والایی دست یافته است. هر چند که نتیجه چنین تفکراتی، در قرن بیست و یکم پاتریشیا را از خانه خود دور کرد؛ اما توانایی های این هنرمند بزرگ که از منبع لایتناهی احساس و نبوغ سرچشمه می گیرد؛ او را از مسیری دیگر به آنچه سزاوار آن است، رساند. نیکولای، چهره ای جاودانه و شایسته ستایش است. هنرمندی که با فعالیت در مسیری مستقل و پرداختی آزادانه به ایده ها و احساسات خود، تابوهای پوچ و نیز حصارهای خیالی را در هم شکست. تابوهایی که عطرسازی را به سود آوری و تجارت محدود کرده بودند و حصارهایی که مانع از فعالیت بانوان در جهان عطر می شدند.

مشاهده عطر های برند NICOLAI

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس