اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951110228426915

«نیلسن» همچنان در صدر سودآوری و ارتقای کیفیت قرار دارد

تحلیلی بر آژانس‌های برتر تحقیقات بازار در سال 2016

کد: 13951110228426915

https://goo.gl/3gsj6x

، تهران , (اخبار رسمی): صنعت تحقیقات در بازار را دهه‌هاست می‌شناسیم اما این صنعت رفته‌رفته در حال ناپدیدشدن است اما برای برخی از ما این پدیده، یک تهدید به‌نظر می‌رسد و برای برخی دیگر، این پویایی، فرصت بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد.

تحلیلی بر آژانس¬های برتر تحقیقات بازار در سال 2016

به گزارش اخبار رسمی به نقل از خانه ایده آزود، صنعت تحقیقات بازار که دهه‌هاست می‌شناسیم رفته رفته در حال ناپدید شدن بوده اما برای برخی از ما این پدیده، یک تهدید به نظر می‌رسد و برای برخی دیگر، این پویایی، فرصت بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد، فرصتی که برای ارائه صدای جامع تر بازار، فرصتی برای انتقال مدل کسب‌وکار نمایندگی خود و افزایش قابل توجه ارزیابی آن و افزایش پلکانی در تاثیر تصمیم‌گیری بینش‌هایی که ارائه می‌کنیم.

گزارش ۵۰ شرکت برتر ای.ام.ای گلد(قبلا به نام هونومیشل)، مدت‌هاست که استاندارد صنعت برای الگوهای مستندسازی سالانه در کسب و کار جهانی تحقیقات بازار و بازاریابی شده است و عوامل اصلی، رشد آن را بر می انگیزانند و این ادامه خواهد داشت. اما تنها از آنجایی که بازار در حال تغییر است، این گزارش هم ادامه خواهد داشت.

این شرکت به پیگیری و انتشار تغییرات سالانه در بررسی تحقیقات بازار سنتی ادامه خواهیم داد اما ابتدای امسال، همچنین تکامل فضای هوش بازاریابی که در آن مستقر هستیم و عواملی که در پدید آمدن زیر بخش‌هایی که این فضای شکل گیری را توسعه می دهند، را بررسی خواهیم کرد.

داده‌های نسبتا کمی برای پیش‌بینی چنین حرکتی وجود دارد، بنابراین در هماهنگی با دانشگاه ایالت میشیگان و کاسرو، ای.ام.ای، یک نگاه جامع در تحول این فضا که در آن همکاری و رقابت می کنیم معرفی می کند.

مدرسه کسب‌وکار در دانشگاه ایالت میشیگان، یکی از چندین دانشگاه ایالات متحده است که نسبت به نسل بعدی رهبری بازاریابی از طریق برنامه های تحقیقات بازار مبتنی بر کارآموزی متعهد شده است.

در ماه مه سال ۲۰۱۴، دانشگاه ایالت میشیگان، میزبان آموزش محقق بازار در همایش بود که در طول آن نمایندگان دانشگاه های صنعتی، مشتریان، نمایندگی‌ها و عوامل مرتبط برای شروع برنامه‌ریزی این فضای تحول و ویژگی‌ها و مهارت‌های مرتبط که برای رهبران آتی آن نیاز خواهد بود گردهم آمدند.

بر این اساس، در سال ۲۰۱۴ دانشگاه ایالت میشیگان، انجمن تغییر یافته تحقیقاتی را به عنوان مشارکت صنعت و دانشگاه برای شروع بررسی و کمی‌سازی دیدگاه‌های مرتبط ایجاد کرد.

درآمد تحقیقات ایالات متحده برای ۵۰ شرکت برتر در سال ۲۰۱۵، ۱۰،۴۶۴٫۲ میلیون دلار یا ۴۸درصد کل درآمد تحقیقات بازار جهان برای ۵۰ شرکت برتر از ۲۱،۷۸۲٫۲ میلیون دلار بود.

درآمد غیر از ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ برای ۵۰ شرکت برتر، ۱۱،۳۱۸ میلیون دلار است که ۵۲درصد درآمد تحقیقات جهان را تشکیل می‌دهد.

۵۰ شرکت برتر، پروفایل شرکت های خود را ارائه می‌کنند که خدمات و تخصص‌هایشان، دستاوردهای عمده و مهم در سال ۲۰۱۵، توسعه و پیشرفت‌های چشمگیر و ابتکارات کلیدی در سال ۲۰۱۶ را توصیف می‌کنند.

۱۳۵ عضو کاسرو در گزارش ۵۰ شرکت برتر ام.ای.ام، ۷۱۲٫۵ میلیون دلار درآمد ایالات متحده را در بر می گیرند: در سال ۲۰۱۵ – میانگین حدود ۵٫۳ میلیون دلار به ازای هر شرکت می باشد. درآمد سال ۲۰۱۵ برای شرکت های غیر از ایالات متحده برای ۱۳۵ شرکت، ۲۳۹٫۵ میلیون دلار برآورد شده است که حدود ۲۵درصد کل درآمد دنیا یعنی ۹۵۲ میلیون دلار برای این ۱۳۵ شرکت را تشکیل می دهد.

کل درآمد سال ۲۰۱۵ برای ۱۸۵ شرکت در این گزارش سالانه، ۱۱،۱۷۶٫۷ میلیون دلار برای ایالات متحده و ۱۱،۵۷۷٫۵ میلیون دلار درآمد غیر از ایالات متحده می باشد: درآمد کل دنیا برای سال ۲۰۱۵، ۲۲،۷۳۴٫۲ میلیون دلار می باشد. این ۱۸۵ شرکت، به طور تخمینی۳۷۴۰۰ کارمند تمام وقت آمریکایی در سال ۲۰۱۵ داشتند.

سال ۲۰۱۴ برای صنعت تحقیقات ایالات متحده، سال فرار از رکود نبوده است. در حالی که اقتصاد دانان و سایر کارشناسان، سال ۲۰۱۴ را به عنوان سال بازیابی اقتصادی از رکود بزرگ اعلام کرده اند، صنعت تحقیقات بازار به گروه بازیابی ملحق نشد. در واقع میزان رشد ۳٫۲ درصدی سال ۲۰۱۴، حتی پایین تر از میزان رشد در سال ۲۰۱۳ بود.

به لحاظ تاریخی، صنعت تحقیقات ایالات متحده در اثر پذیری از بازیابی رکود اقتصادی، عقب مانده است. شایان ذکر است رکود بزرگ اخیر، که در اواخر سال ۲۰۰۷ شروع شد و تا اواسط سال ۲۰۰۹ ادامه داشت، صنعت تحقیقات ایالات متحده شروع به رشد کرد و رشد خود را تا ۶٫۰% ادامه داد و صنعت، کاهش خود را تا اواسط سال ۲۰۰۸ شروع نکرده بود.

میزان رشد در سال ۲۰۱۵ به طور چشمگیری در مقایسه با سه سال قبل، نه تنها در مورد رشد درآمد بلکه به طور خاص در رشد واقعی بعد از اصلاح تورم افزایش یافته است. درآمد ایالات متحده: برای ۱۸۵ شرکت گزارش شده در ایالات متحده، ۱۱،۱۷۶٫۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ بود – میزان رشد ۴٫۹ درصدی داشت. میزان رشد واقعی برای سال ۲۰۱۵ تنها کمی به ۴٫۸درصد هنگام اصلاح تورم تغییر کرد چون شاخص قیمت مصرف کننده برای سال ۲۰۱۵، ۰٫۱درصد است.

در حقیقت، میزان رشد واقعی ۴٫۸درصد در سال ۲۰۱۵ برای تمام شرکت های موجود در گزارش ۵۰ شرکت برتر در بیش از ۱۰ سال در بالاترین مقدار است.

میزان تورم پایین سال ۲۰۱۵ از رشد واقعی صنعت تحقیقات ایالات متحده پشتیبانی می کند و چرخش را برای صنعت تحقیقات ایالات متحده پیش می کند. آیا سال‌های فرار از رکود می توانند سال های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و سال های بعد باشند؟

معیار دیگر برای سنجش رشد صنعت تحقیقات، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده است که تولید ناخالص این کشور، رشد سالانه ارزش برآورد شده تمام کالاهای تولید شده و خدمات ارائه شده در کشور را نشان می دهد.

با نگاه به پیشینه صنعت تحقیقاتی در مقایسه با تولید ناخالص داخلی، صنعت تحقیقات در کل بالاتر از تولید ناخالص داخلی قرار گرفت، به استثنای سال ۲۰۰۹ وقتی که صنعت تحقیقات عقب تر از تولید ناخالص داخلی در رکود بزرگ قرار گرفت. بازیابی و بهبود صنعت تحقیقات از رکود بالاتر از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ قرار گرفت. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ اگرچه صنعت تحقیقات ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی را دنبال کرد.

در سال ۲۰۱۵، موقعیت شرکت های تحقیقات بازار به طور قابل توجهی بهبود یافت: میزان رشد صنعت تحقیقات ایالات متحده فراتر از تولید ناخالص داخلی سالانه تا ۱٫۶درصد رفت. این بالاترین میزان از سال ۲۰۰۸ است که تنها قبل از رکود بزرگ بود. آیا می توان یک روند رشد یکنواخت برای صنعت تحقیق ایالات متحده پیش بینی کرد؟

افزایش و کاهش درآمد سال ۲۰۱۵

۵۰ شرکت برتر در سال ۲۰۱۵ وجود دارند که افزایش دو رقمی را در درآمد تجربه کردند؛ ۱۹ شرکت افزایش تک رقمی داشتند و ۱۶ شرکت هم ثابت بودند (فراتر از میزان تورم نرفتند) یا در درآمد در مقایسه با سال ۲۰۱۴ کاهش داشتند.

از شرکت هایی که افزایش دو رقمی داشتند، آکتروس(فارمینگتون،کانکتیکوت)، قدرتمندترین افزایش در درآمد را به میزان ۴۳٫۸درصد داشت. آکتروس در ژانویه سال ۲۰۱۵ از طریق ادغام دو شرکت مشاوره تحقیقات بازاریابی، گروه پرت و ام اس اس ایجاد شد.

شرکت هایی که ۲۰ درصد افزایش رشد در سال ۲۰۱۵ داشتند شامل موارد زیر هستند:

کلتون(کالور، کالیفرنیا)، یک شرکت مشاوره تحقیقات استراتژیک که رشد ۲۳٫۲ درصدی داشت.
فورس مارش (آرلینگتون، ویرجینیا) که در سنجش، درک و اثرگذاری بر فرآیند تصمیم گیری تخصص داشت که رشد ۲۳٫۲درصد داشت.
بورک (سینسیناتی، اوهیو) که بر استراتژی برند و نوآوری در خدمات تحقیقاتی خود تمرکز دارد که رشد ۲۲٫۸درصد داشت.
مارکت کست (لس آنجلس، کالیفرنیا) که خدمات تحقیقاتی برای صنعت سرگرمی جهانی ارائه می کند و رشد ۲۰٫۶درصد داشت

تغییر در لیست ۵۰ شرکت برتر

تغییرات سلب و خرید برای ۵۰ شرکت برتر امسال شامل موارد زیر می‌شوند:

آلفا ایمپکت (رتبه ۲۲ در بین ۵۰ شرکت برتر سال گذشته) به آی.ام.اس هلث در فوریه ۲۰۱۶ واگذار شد
ویژن کریتیکال (رتبه ۲۳ در ۵۰ شرکت برتر سال گذشته)، تقسیم تحقیق و مشاوره خود را در فوریه سال ۲۰۱۶ انجام داد و آن را به گروه مارو فروخت. ماهیت جدید به نام مارو / VCR&R می باشد
گروه آر. دی. ای (رتبه ۴۰ در بین ۵۰ شرکت برتر سال گذشته) به ایپسوس در ژانویه سال ۲۰۱۵ واگذار شد

موارد دیگر که به ۵۰ شرکت برتر امسال اضافه شدند شامل کانورجیس (سینسیناتی، اوهیو)، یک شرکت مدیریت و تجربه مشتری که تحلیل و راه حل های تحقیقاتی ارائه می کند به ۵۰ شرکت برتر در رتبه ۲۴ ملحق می شود ؛ وود مک کنزی (نیویورک)، یک شرکت تحقیقات و تحلیل صنایع انرژی، معدن و فلزات، در رتبه هفدهم ۵۰ شرکت برتر امسال می باشد.

سلو هلث به لیست در رتبه ۳۸ ملحق می شود؛ آکتروس به رتبه ۴۵ در ۵۰ شرکت برتر امسال ملحق می شود.

حرکت به سمت ۵۰ شرکت برتر

هفت شرکت، سه یا چند موقعیت به سمت بالای ۵۰ شرکت برتر حرکت کردند. همانطور که قبلا در این مقاله اشاره شد، کلتون (از ۴۷ به ۳۹)؛ گروه فورس مارش (از ۵۰ به ۴۴)؛ تحقیقات هانوفر (از ۳۶ به ۳۱)؛ و مارکت کست (از ۳۵ به ۳۲) بود. همچنین شرکت هایی که سه موقعیت بالاتر در لیست حرکت کردند، گروه منابع تصمیم (از ۱۵ به ۱۲)، ارائه اطلاعات، بینش‌ها و تحلیل صنعت ایمنی و بهداشت؛ گونگوس (از ۴۵ به ۴۲) یک شرکت هوش تصمیم گیری که با ۱۰۰۰ شرکت جهانی شراکت می کند؛ و گروه لینک (از ۴۶ به ۴۲) که بستر خدماتی را ارائه می کند که بر تحقیقات کمی و کیفی تاکید دارد، می باشند.

۱۰ شرکت برتر

نیلسن، آی.ام.اس هلث، کانتار[۱]، آی.آر.آی[۲]، ایپسوس، وستات[۳]، جی.اف.کی[۴]، کام اسکور[۵]، گروه ان. پی. دی[۶] و جی.دی پاور[۷]، ۷۵% کل درآمد ایالات متحده را برای سال ۲۰۱۵ نشان می دهند که ۸,۳۸۰٫۷ میلیون دلار از کل ۱۱،۱۷۶٫۷ میلیون دلار است.

در مورد درآمد غیر از ایالات متحده، ده شرکت برتر حتی غالب تر هستند. درآمدهای مرکب ۱۰ شرکت برتر، ۸۸درصد درآمد غیر از ایالات متحده و ۸۱٫۴درصد درآمد دنیا را برای ۱۸۵ شرکت گنجانده شده در این گزارش نشان می دهد. نیلسن به تنهایی ۱٫۳ از کل درآمد آمریکا را برای ۱۸۵ شرکت، ۲۲٫۲درصد درآمد غیر از ایالات متحده و ۲۷٫۱درصد درآمد دنیا به خود اختصاص داده است.

۱۰ شرکت برتر، یک کاهش ۲٫۷ درصدی در سال ۲۰۱۵ در درآمد دنیا تجربه کردند در حالی که مابقی ۱۷۵ شرکت (۴۰ شرکت آخر در بین ۵۰ شرکت برتر در کنار ۱۳۵ عضو دیگر کاسرو)، افزایش نسبتا کمی را در درآمد کل دنیا تجربه کردند.

در مقایسه با سه سال گذشته، سال ۲۰۱۵، مثبت ترین چشم انداز را برای بازیابی مداوم نشان می دهد. فرار از رکود به دلیل اینکه صنعت چگونه تکامل و توسعه می یابد، بیشتر احتمال دارد. رشد صنعت ما در حال تغییر است. تمرکز بیشتری بر آوردن قابلیت و خدمات جدید و یکپارچه سازی تکنولوژی و رویکردهای جدید از جمله بخش های بازار که در حال حاضر بررسی و ارزیابی می کنیم، وجود دارد (پیش گفتار کار میشل برتون را ببینید). توجه کمی به ادغام و اکتساب در میان شرکت‌ها در صنعت وجود دارد. در واقع همانطور که صنعت ما در حال توسعه است و نوآوری می کند، ممکن است به ارزیابی مجدد تعریف چیزی که وجود دارد و بخشی از تحقیق، بینش‌ها و صنعت تحلیل نیاز داشته باشیم. این ملاحظات چیزی که ما در حوزه صنعت خود در بر می گیریم و چگونگی سنجش آن را هم برای اهداف محک زنی مالی و کسب و کار تغییر خواهد داد.

چه با این دیدگاه موافق باشید یا نباشید یا از تغییراتی که در صنعت در حال تغییر است حمایت کنید چه نکنید، لطفا دیدگاه و نظر خود را درباره چگونگی تغییر صنعت و کسب و کارهایمان به اشتراک بگذارید. اگرچه ای.ام.ای، کاسرو و دانشگاه ایالت میشیگان، اختیارات مختلفی دارند، اما هر کدام متعهد به انجام، بهبود و ارائه بهترین شیوه های صنعت ما هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه ایده آزود

خانه ایده آزود بیش از ۱۲ سال است که مشغول فعالیت در حوزه های مختلف تحقیقات بازار است. ارائه دیتای دقیق و صادقانه به مشتریان و مشاوره­ های واقع­بینانه در خصوص بخش­های مختلف بازار، رسالت اصلی تمامی متخصصان تحقیقات بازار در این آژانس است. خانه ایده ­آزود برخلاف بسیاری از شرکت­های تحقیقات بازار که تمرکز خود را بر تحلیل­های کمی و مقطعی گذاشته­ اند، پا را فراتر از مطالعات مقطعی گذاشته و برای نخستین بار در ایران به مقوله آینده­ پژوهی در تحقیقات بازار ورود نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]