اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951110228815755

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت:

خلق برندهای ملی در بازارهای فراملی وظیفه ماست

کد: 13951110228815755

https://goo.gl/Er84zv

، تهران , (اخبار رسمی): مجتبی خسروتاج گفت: هدف و وظیفه سازمان توسعه تجارت، کمک به خلق برندهای ملی در بازارهای فراملی است چون آنچه در بازارهای پر رقابت صادراتی منجر به نفوذ ، ماندگاری و تعهد طرفین می شود برندها و نام و نشان هاست.

خلق برندهای ملی در بازارهای فراملی وظیفه ماست

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، رییس کل سازمان توسعه تجارت در اولین دوره جشنواره نام نشان ایرانی "برندسازی" در محل نمایشگاه بین المللی تهران با هدف ایجاد جایگاه برند در کشور ، گفت: رقابت در عرصه جهانی به سطحی رسیده که در بسیاری از موارد داشتن کیفیت و قیمت رقابتی مطلوب، نه تنها مزیت نسبی شمرده نمی شود بلکه به یک الزام و حداقل خواسته مشتری تبدیل شده است.

وی میزان نام آشنایی و شناخته  بودن برای مخاطبین، ارزش و احترامی که مخاطب برای برند ، کیفیت محصولات و خدمات ارایه شده آن قایل است، شدت رابطه ایجاد شده میان مصرف کنندگان و تصویر ذهنی خلق شده از برند ومیزان تمایز برند در محصول ، خدمات ، باورها و اندیشه های سازمان نسبت به رقبا از منظر مشتریان را 4 معیار اصلی انتخاب برندهای برتر عنوان کرد.
خسروتاج با بیان اینکه برند سازی به حدی جدی است که کمک به خلق برندهای معتبر در بازارهای بین‌المللی یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی تبیین شده است گفت: این سازمان در راستای احیای ماده 2 آیین‌نامه سازماندهی تبلیغات کالاها و خدمات موضوع ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در تاریخ 29 شهریور سال گذشته از سوی هیأت دولت تصویب و ابلاغ شد و مکلف شد علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف در راستای فرهنگ‌سازی، توسعه و ترویج برند و آموزش در سطح کشور نسبت به انتخاب معرفی و تشویق نام، نشان و برندهای تجاری برتر داخلی اقدام کنند.
وی افزود: سازمان توسعه تجارت ایران براساس ماده 3 آیین‌نامه فوق‌الذکر ضمن تشکیل کمیسیون ملی، نام نشان تجاری و بنابر وظایف و مأموریت‌های محوله پیرامون توسعه و ترویج فرهنگ برند و برندسازی در کشور اقدام به برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و نخبگان در حوزه برند کرده تا ضمن بررسی مدل‌های علمی ارزیابی مرسوم در عرصه بین‌المللی با توجه به محتویات و شرایط کشور مدلی را در جهت ارزیابی برندهای ملی تهیه و برای نخستین‌بار فرایند ارزیابی برندهای کشور را در سال جاری به اجرا درآورد.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ارزیابی وضعیت برند و آگاهی صاحبان کسب و کار از جایگاه برند شان را از مهم ترین اهداف برنامه های در این زمینه برشمرد و تصریح کرد: باید از طریق معرفی برندهای برتر به صورت سالانه فضای رقابت در ایجاد برندهای قدرتمند در کشور فراهم می‌شود و با تجلیل از برندهای برتر زمینه ایجاد زیرساخت‌های توسعه برندهای ملی و تقویت آنها برای تبدیل شدن بر برندهای جهانی فراهم می‌شود.
خسروتاج وی درباره روند انتخاب برند های برتر نیز گفت:  پس از ارزیابی اولیه متقاضیان براساس پرسش‌نامه‌های مدل ارزیابی از مصرف‌کنندگان و از مخاطبان نظرسنجی عمومی انجام شد  و نتایج اولیه و نظرسنجی عمومی، برندهای ملی را تعیین کرد.
وی تشکیل جلسات شورای سیاست‌گذاری جشنواره و تشکیل دبیرخانه برند در سازمان و همچنین تهیه و تنظیم معیارها و شاخص‌های مقدماتی جهت پذیرش متقاضیان در فرایند انتخابات‌های برندهای برتر ایرانی را از دیگر اقدامات مهم سازمان توسعه تجارت در زمینه برگزاری جشنواره برند اعلام کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]