اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951111229115499

وزیرخارجه فرانسه امشب وارد تهران می شود

شرکت‌های فرانسوی در راه ایران

کد: 13951111229115499

https://goo.gl/UaLo4x

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر خارجه فرانسه امشب وارد تهران می شود و در صدر یک هیات عالی‌رتبه اقتصادی فردا سه‌شنبه برای شرکت در همایش اقتصادی ایران و فرانسه به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می آید.

شرکت‌های فرانسوی در راه ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، وزیر خارجه فرانسه در صدر یک هیات عالی‌رتبه اقتصادی امشب وارد تهران می‌شود و سه‌شنبه برای شرکت در همایش اقتصادی ایران و فرانسه به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می‌آید.

از یک سال پیش تاکنون، اتاق ایران با ترافیک حضور هیات‌های ‍‍‍اقتصادی اروپا پس از برجام مواجه بوده است. در این میان، کشورهایی مثل آلمان، فرانسه و ایتالیا، بیش از دیگر کشورها در اعزام نمایندگان شرکت‌های بخش خصوصی به ایران اقدام کرده اند.

در همایش اقتصادی ایران و فرانسه، رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه (MEDEF) و یک هیات 100 نفره تجاری وزیر خارجه این کشور را همراهی می کنند. از طرف ایران نیز محمدجواد ظریف، وزیر خارجه، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران و فعالان بخش خصوصی حضور خواهند داشت.

در ترکیب هیات فرانسوی مدیران بلندپایه ای چون مدیر امور بین‌الملل و مدیر بخش خاورمیانه شرکت هواپیمایی ایرباس، نایب رئیس اموربین الملل شرکت آلستوم (Alstom) که یکی از برترین‌های جهان در زمینه خطوط ریلی پرسرعت است و مدیر بخش پتروشیمی شرکت توتال حضور دارند. دیگر شرکت های حاضر در این هیات در زمینه های متالورژی، ساختمان‌سازی، طراحی فضاهای شهری، حقوقی، مشاوره بازرگانی، بانکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع فولادی فعال هستند.

آغاز به کار دولت یازدهم با ورود هیات های اروپایی، به خصوص فرانسوی همراه بود. در بهمن ماه 1392 یک هیات 114 نفره از فعالان اقتصادی فرانسه به سرپرستی پاتریک بلان، رئیس انجمن خودروسازی فرانسه به ایران آمدند. اواخر تابستان 1394 نیز 130 شرکت فرانسوی به سرپرستی وزیر بازرگانی این کشور به تهران سفر کردند. در پاسخ، در بهمن همان سال، حسن روحانی، رئیس جمهور، با هیاتی از فعالان اقتصادی ایران به پاریس سفر کرد.

پاتریک بلان در توصیف شرایط همکاری میان دو کشور می گوید: «تجار فرانسوی ایران را به‌خوبی می‌شناسند و می‌دانند که این کشور نقش کلیدی و مهمی در اقتصاد منطقه دارد.» سفر ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه به ایران یک سال پس از اجرایی شدن برجام و درحالی انجام می شود که قرارداد خرید هواپیما از این کشور به نتیجه رسیده و ماه گذشته اولین هواپیمای خریداری شده در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران حجم مناسبات دو کشور در سال 94، حدود 694 میلیون دلار شامل واردات انواع قطعات خودرو، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، فولاد، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی و ساختمانی، ماشین آلات صنعتی، فرآورده‌های شیمیایی و موادغذایی بوده است و صادرات ایران نیز حدود 18 میلیون دلار و عمدتاً کالاهای سنتی صادراتی مثل خشکبار، خرما، زعفران، فرش، مواد اولیه، صمغ و اسانس انواع گل بوده است. اما آمار رسمی 9 ماهه سال 95 حاکی از رشد صادرات ایران به 25 میلیون دلار  و واردات به 733 میلیون دلار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]