اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951114231015518

در سفرهیات اقتصادی ایران به دانمارک هدفگذاری شد

افزایش ۶۰درصدی تجارت ایران و دانمارک

کد: 13951114231015518

https://goo.gl/Wv7Mxl

، تهران , (اخبار رسمی): معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اهداف سفر هیات اقتصادی ایران به دانمارک، گفت: حجم روابط دو کشور در یکسال گذشته، تقریبا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۶۰درصدی تجارت ایران و دانمارک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا بختیاری با اشاره به سفر رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به همراه هیات اقتصادی به دانمارک، گفت:سفر هیات تجاری ایران به دانمارک به منظور تعمیق و گسترش اهداف و روابط تجاری بین دو کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه دانمارک یکی از کشورهای قدیمی عضو اتحادیه اروپا است و سیاست های این کشور، مطابق با سیاست هایی بوده که اتحادیه اروپا در قبال ایران در سال های گذشته اتخاد کرده است، افزود: دانمارک یکی از شرکای قدیمی تجاری ما است که به خصوص در صنایع غذایی و دارویی، با ما همکاری های خوبی داشته است.

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ادامه داد: اما به هرحال در روزهایی که تحت تحریم ها قرار داشتیم، این کشور هم ناگزیر به تبعیت از سیاست های اتحادیه اروپا بود و حجم روابط ما از این کشور تحت تاثیر قرار گرفت.

بختیاری افزود: بیشتر زمینه فعالیت های کشور دانمارک در بخش های کشاورزی، دامداری، دارویی و غذایی است؛ بنابراین خیلی در سایر بخش های تجاری با ما فعالیت های گسترده نداشته است که بگوییم تحریم ها تاثیر خیلی زیادی بر روابط دو کشور گذاشته است، اما حجم روابط کاهش یافت.

به گفته وی، حتی در دوران تحریم ها رابطه تجاری با دانمارک در حوزه های غذایی و دارویی با حجم کمتر انجام می گرفت، اظهار داشت: بلافاصله پس از رفع تحریم ها، دانمارک یکی از پیشگامان توسعه همکاری های تجاری بازرگانی بود و اولین کشوری است که پس از اجرایی شدن برجام، سرمایه گذاری در ایران را آغاز کرد.

بختیاری با بیان اینکه به دنبال افزایش این همکاری ها هستیم و امیدواریم که شرکت هایی که در این هیات تجاری اتاق ایران حضور دارند،  در زمینه های دارویی و صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی با همتایان خود توافقات خوبی انجام دهند، تا حجم روابط را گسترش دهیم، افزود: حجم روابط ما به خصوص در یکسال گذشته، تقریبا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه حجم روابط از حدود ۱۲۰ میلیون دلار به ۱۹۰ میلیون دلار افزایش یافته است، گفت: این روند ادامه خواهد یافت و نشانگر این است که حجم روابط دو کشور بالا است و چنانچه دو کار اساسی بین دو کشور انجام شود حتما کشور دانمارک جایگاه خوبی را در شراکت تجاری با ایران به دست می آورد.

معاون اتاق بازرگانی تهران این دو اقدام اساسی را تسهیل مبادلات بانکی و اختصاص خط اعتباری عنوان کرد و گفت: دانسکه بانک دانمارک اولین بانک اروپایی است که پس از برجام، شروع به همکاری های بانکی با ایران کرد و تبادلات در حال انجام است،  این بانک با تعدادی از بانک های تجاری ایران در حال تبادلات بانکی است. همچنین این بانک ۷.۵ میلیارد یورو اعتبار برای ایران در نظرگرفته است که شرکت های دانمارکی می توانند با استفاده از این اعتبار در ایران پروژه انجام دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]