اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951114231075632

لوکا گریتی را بشناسید

ترکیب علم شیمی و هنر عطرسازی

کد: 13951114231075632

https://goo.gl/XZS0J5

، تهران , (اخبار رسمی): عطرهای ساخته شده توسط هنرمندان عطرساز خانواده گریتی، بخاطر روایح عجیب و نامتعارفی که داشتند؛ مورد استقبال چهره های خاص قرار می گرفتند و این روند تا اواسط قرن بیستم ادامه داشته است.

وارث نگاهی به فعالیت های (لوکا گریتی LUCA GRITTI)

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی لوکس بایر، خاندان "گریتی"، خانواده ای اصیل و مشهور در ونیز است که از قرن ششم تا به امروز، در این شهر سکونت داشته اند. بر اساس اسناد موجود، بنیانگذار این سلسله، تاجری مشهور و خوشنام به نام "آندره آ گریتی" بوده است که فرزند نابغه و دانشمند او، "آلوایز گریتی"، این خانواده را به شهرتی ویژه می‌رساند.

جایگاه رفیع هنر و علم از دیرباز در نزد تمامی نسل ها و اعضای این خانواده، سبب شده تا گریتی‌ها، همواره با تفکرات ویژه و اقدامات شگفت انگیز خود شناخته شوند. اصلی ترین حرفه که به نوعی حرفه اصلی خاندان گریتی به شمار می رود؛ ترکیب علم شیمی و هنر عطرسازی است. از روزگاران دور، اعضای این خانواده، فرمول های منحصربه فرد و و پیچیده‌ای را استخراج کرده اند که نسل به نسل، حفظ شده و ارتقا یافته است.

LUCA GRITTI

"لوکا گریتی"، عطرساز برجسته و ویژه ای است که در حال، سکان دار هدایت حرفه عطرسازی این خانواده است. هنرمندی آرام و بی حاشیه که پس از تجربه های مختلف، تصمیم می گیرد تا پیشه خانوادگی را ادامه داده و آنرا قدرتمند و جهانی کند. لوکا، تا 23 سالگی در رشته شیمی تحصیل می کند اما پس از مدتی تصمیم می گیرد تا در جهانی به دور از عطرسازی فعالیت کند. او به مدت هفت سال در سِمت مشاور مالی به فعالیت می پردازد. عشق به ماجراجویی و حرکت در فضاهای ویژه و خلاقانه که در وجود گریتی ها نهادینه شده است؛ لوکا را از دنیای پرحاشیه و جنجالی اقتصاد و تجارت دور کرده و او در سی سالگی، تصمیم به فعالیت در پیشه آبا و اجدادی خود، عطرسازی می گیرد.

پدر بزرگ لوکا، عهده دار مدیریت کارخانه عطرسازی بود که در سال 1942 راه اندازی شده بود. شاخه ای از این کمپانی در بولونیا واقع بود و طی قراردادی، این بخش، فرمول های عطرسازی خانواده گریتی را در قالب ترکباتی نه چندان مرغوب می ساختند. چنین شرایطی برای لوکا، ناخوشایند بود و او تصمیم داشت تا فرمول های پیچیده و خاص خانوادگی را، در قالب خانه ای با نام گریتی ها و بصورت انحصاری ارائه دهد. بدین منظور، لوکا گریتی فرمول های مختلف و قدیمی را دسته بندی کرده و برای هر فضا و ایده ای، مجموعه ای در نظر می گیرد. در سال 2010، برند اختصاصی "دکتر گریتی" را به ثبت می رساند و بدین ترتیب، راه خود را از دنیای تجاری عطرسازی و کمپانی ها، جدا کرده و حرفه خانوادگی را در قالب خانه ای که بر ساس نام "آلوایز گریتی" راه اندازی شده؛ ادامه می دهد. آنچه لوکا در قالب این مجموعه ارائه می دهد؛ مجموعه ای از عطرهای منحصربفرد و خاص است که با روایحی شگفت انگیز و چالشی ارائه می شوند. لوکا گریتی، تخصص بالایی در ساخت آکوردها و ترکیبات پیچیده دارد و با تلفیق ایده های خاص و جسورانه خود با فرمول هایی پیچیده و بکر هنرمندان عطرساز پیشین خانواده، در سال 2010 نخستین مجموعه از عطرهای ویژه و اسرار آمیز خود را در قالب آثار "دکتر گریتی"، عرضه کرد.

"پرولودیو" با ترکیبی از نوت های آروماتیک، میوه ها و مشک در قلبی عمیق و پیچیده از برگ های کاج، تنباکو و چوب های کمیاب که بر بستری صمغی-کهربایی و گیاهی جریان می یابد؛ یکی از عطرهای لوکا گریتی است که در سال 2010 معرفی شد. همراهی باشکوه و جسورانه صمغ های کندر، مر و لادن با سدر و وتیور بر بستر قدرتمندی از دارچین، میخک و بخور، فضای عطر "سَراج" را شکل می دهد. "آنتالیا" عطری درخشان و آرامش بخش از همراهی نوت های دریایی با گیاهان و جلبک های دریایی در قلبی از چوب ها و تنباکو است که در این سال به موفقیت ویژه ای دست یافت و همچنان یکی از عطرهای مهم گریتی بحساب می آید. در همین سال، لوکا با معرفی عطر "دلیریوم"، از تولد خانه ای با ایده ها و آثاری ویژه خبر داد. "دلیریوم"، عطری تاریک از همراهی بخور و صمغ هاست که بر بستری از ترکیب انواع مختلف فلفل، با پایه ای از وتیور، نوت های چوبی تاریک و گیاهان خشک ادغام می شود. لوکا گریتی، خالق عطرهایی بود که در سال 2010 مورد توجه واقع شدند و لاین عطرسازی او، بعنوان یکی از خانه های مستقل که به ارائه عطرهای هنری می پردازد؛ مورد تقدیر قرار گرفت.

NOSES

لوکا گریتی در سال 2012 با دو عطر متفاوت، بازگشت. "داماسکاس"، عطری غریب، اسرار آمیز و پیچیده از همراهی برگ های تنباکو و پچولی در هیبتی نمناک و طبیعی است که با فضای دودی و صمغی مر و آکورد چرمی همراهی می شود تا با لایه هایی از دارچین و نوت های چوبی، رایحه ای پودری منحصربفردی را به نمایش بگذارد. "آکوا اینکانتو"، دیگر عطری است که گریتی در این سال ارائه می کند. عطری گل بو از همراهی زنبق و رز که با نوت  های پودری بر وجوه اغواگر و پودری آن تأکید شده و شخصیت فریبنده و ویژه خود را در پایه ای از وانیل، بنزویین و کهربا، می پوشاند.

گریتی در سال 2013، مجموعه ای متفاوت و ویژه را معرفی کرد. "وایت ادیشن" عنوان این مجموعه است که با چهار عطر و در بطری های سفید و چشم نواز، در این سال ارائه شد. "لایت پودری"، یکی از آثار تحسین بر انگیز این مجموعه است. عطری از زنبق و ایلنگ که در نهایت لطافت، درخشش و اغواگری با وجوه ایندولیک یاس همراه شده اند تا در پایه ای از چوب گایاک، شخصیتی اسرار آمیز و رایحه ای منحصربفرد را ارائه کنند. "اسویت وانیلا" ترکیبی گرم، لذیذ و پیچیده از همراهی وانیل با آکوردهای کاراملی است که در پایه ای از چوب ها و ادویه هایی چون دارچین، کامل می شود. "بلک کورانت"، عطری از میوه ها و مرکبات است که با وجوه حیوانی و پودری مشک همراه شده وبر بستری سبز و گیاهی، با قلبی از گل ها و نوت های چوبی می آمیزد تا به طرز اعجاب انگیزی تلفیقی از احساسات مختلف و بعضا متناقض را به نمایش بگذارد. "وایت الموند" دیگر اثر چند وجهی و خاص لوکا است که در قالب این مجموعه معرفی شد. عطری از حس لذیذ، پودری و خامه ای بادام که با وانیل برجسته شده و به شکل غافلگیرکننده ای، در پایه ای از ادویه، گیاهان خشک و فضایی دودی-جانوری ادغام می شود.

لوکا گریتی در سال 2014، با معرفی سه عطر در قالب مجموعه اصلی، سال ویژه ای را پشت سر گذاشت. عطر جنجالی و البته موفق "نوکتوم عرب"، اثر ویژه و توجه بر انگیز لوکا در این سال بود. ترکیبی عمیق، چند لایه و تاریک از عود که با تنباکو، پچولی، مر و نوت های چوبی، بر تاریکی و غنای آن تأکید شده است. "دوپد توبرُز" عطر تحسین بر انگیز و منحصر بفرد دیگری در کارنامه لوکا است که در این سال معرفی شد. فضایی پیچیده و چند وجهی از وجوه ایندولیک و سبز مریم و یاس، مشک جانوری و لطافت رز که به زیبایی در وجوه گیاهی و صمغی ادغام می شود و در تقابلی شگفت انگیز از فضاهای درخشان و تمیز با تاریکی اسرار آمیز نوت های چوبی و صمغ های دودی، به پایان می رسد. "فانوس"عطری الهام گرفته از اساطیر و افسانه های یونان است. تفسیری متفاوت از نوت های ادویه ای مانند هل، دارچین و زنجبیل که در حجمی بالا و با جسارتی ویژه به تصویر کشیده شده و در فضایی لطیف و شاعرانه از بنفشه، میموسا و شکوفه مرکبات به جریان افتاده است.

ایده پردازی ها و فضاسازی های پایان ناپذیر لوکا با همراهی فرمول های محرمانه و عجیب به یادگار مانده از عطرسازان خاندان گریتی در دوره های مختلف، اساس شکل گیری مجموعه ای از عطرهای نفیس و منحصربفرد در سال 2015 است. مجموعه "کالکشن پرایو" شامل عطرهایی پیچیده و با کیفیت است که گریتی با الهام از موضوعات و احساسات مختلف و نیز فضاهای بکر و اسرار آمیز، آن ها را خلق کرده است. دو عطر تحسین شده و قدرتمند "لودی" و "ماتی"، نخستین عطرهای این مجموعه هستند. لوکا، این دو عطر را با الهام از شخصیت دو دختر خود، "لودویکا" و "ماتیلدا" ساخته است. "لودی"، عطری قدرتمند و پیچیده است که با حجم بالایی از نوت های جانوری مانند مشک و عنبر در ترکیب با آکورد چرم و روغن رز دمشق ساخته شده است. "ماتی"، یکی از عطرهای بی نظیر و تحسین شده با محوریت رز دمشق است. پردختی فاخر و ناب به روغن رز دمشق، بر بستری گرم و دودی از عسل، فضای ساده اما اثرگذار ماتی را شکل داده است و کارشناسان بسیاری، این عطر را یکی از بهترین عطرهای رز محور سال های اخیر می دانند. علاوه بر این دو عطر، مجموعه اختصاصی لوکا گریتی، دو عطر منحصربفرد و ستودنی دیگر در سال 2015 به خود دید. "افه سوس"، عطری از بنای تاریخی بجا مانده از روم باستان در ترکیه است که با رایحه‌ای عمیق و شگفت انگیز از همراهی پچولی و رزین های مختلف با حجم بالایی از میخک و ادویه ها است که در فضایی خاکی و دودی، نمایشی تعمل بر انگیز و باشکوه از تاریخ را در قالب یک عطر به نمایش می‌گذارد. "آره ته"، عطری با فضایی مشابه به افه سوس اما در فضایی فاخر و مجلل است که از همراهی گرمای اغواگر دارچین و کهربا با آکورد چرم، نوشیدنی ها، پچولی و نوت های چوبی حاصل شده است.

DR GRITTI

ادای احترام لوکا به بنیانگذار عطرسازی در خانواده گریتی، "آلوایز گریتی"، با عطر فاخر و باشکوهی "آلوایز" که در سال 2016 به مجموعه اختصاصی اضافه شد؛ وجه دیگری از توانایی‌های این هنرمند خلاق را به نمایش گذاشت. "آلوایز"، عطری از وجوه جانوری و دودی چرم است که با نوت های چوبی همچون گایاک و نوت های جانوری، بر آن تأکید شده و در پایه ای از نوشیدنی ها، وانیل و چوب ها کامل می شود.

"لو" دیگر عطری است که در این سال به مجموعه اختصاصی اضافه شد. عطری گل بو از همراهی یاس و رز و شمعدانی که با حجم بالایی از مشک و چوب ها همراهی شده است. "الکساندرا"، هفتمین عطر مجموعه اختصاصی نیز در سال 2016 معرفی شد. ترکیبی از طروات و درخشش نوت های میوه ای با ایلنگ، یاس و مشک در پایه ای از وانیل، پچولی و کومارین، فضای ویژه و رایحه منحصربفرد دیگری به مجموعه آثار لوکا گریتی اضافه کرد.

در سال 2016 علاوه بر سه عطر ویژه ای که لوکا در قالب مجموعه اختصاصی ارائه کرد؛ با معرفی دو اثر از ساخته های خود در قالب مجموعه ای جدید با عنوان "بلک کالکشن"، توجه دوستداران عطر را به خود جلب کرد. "لوکس مگنیفیکا" تفسیری از درخشش و اغواگری است که با رایحه ای فاخر از همراهی زنبق و مشک بر بستری از سوزنی برگ ها و رزین ها ارائه می شود.

"دسیمو"، دیگر عطری است که با استفاده از رزین ها ساخته شده است. عطری سرکش و نامتعارف که تصویری از مردی ساختارشکن، آزاد و قدرتمند را به نمایش می گذارد. فضایی عمیق از همراهی رزین ها با نوت های آروماتیک مانند ترنج و اسطوخودوس با چهره ای متفاوت که در پایه ای از پچولی، مشک، فلفل و آمبروکسان ادغام شده است.

"لوکا گریتی"، هنرمندی مستقل و گزیده کار است که با شجاعت بسیار، در مسیر خلق آثاری هنری و تفکر بر انگیز حرکت می کند. اسطوره ها و ادبیات، تاریخ و سفر و مفاهیمی چون عشق، درونمایه اغلب آثار خلق شده توسط لوکا در قالب عطرهای خانه "دکتر گریتی" هستند.

لوکا، قلمروهای خود در جهان عطر را فراتر از محدوده تلاش برای خلق عطرهایی که تنها بر وجه زیبایی و استفاده بعنوان کالایی زینتی تأکید دارند؛ بنا کرده است. او، وارث طرح های به یادگار مانده از ذهن خلاق، هنجارشکن و عصیانگر نابغه ای با نام "آلوایز گریتی" است که با الهام از داستان های عجیب و سفر به سرزمین های مختلف، فرمول هایی را خلق کرده است که به واقع با تصاویر شگفت انگیز، نفس گیر و ناب خود، تصاویری غیر منتظره و جادویی از یک واقعه، داستان و یا اثر هنری را در قالب رایحه ای جسور و نامتعارف، به تصویر می کشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس