اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951117231716866

دبیر اجرایی نمایشگاه هنر متعالی در مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه در موسسه فرهنگی اکو:

اساتید هنرهای سنتی سرمایه فرهنگی این سرزمین اند

کد: 13951117231716866

https://goo.gl/sPi8Np

، تهران , (اخبار رسمی): نمایشگاه هنر متعالی 15 بهمن در گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو افتتاح شد. در این مراسم پیام آریایی دبیر اجرایی نمایشگاه بر لزوم توجه جدی به عرصه هنرهای سنتی ایران و بها دادن بیشتر به اساتید این حوزه تاکید نمود و هنرهای سنتی را مهمترین داشته فرهنگی ایران و میراث ارزشمند به جا مانده از گذشتگان دانست

پیام آریایی ؛ دبیر اجرایی نمایشگاه هنر متعالی

پیام آریایی دبیر اجرایی نمایشگاه هنر متعالی اعلام کرد هدف از برگزاری این نمایشگاه ادای دین و پاسداشتی هر چند کوچک در مقابل یک عمر تلاش و شیدایی عاشقانه اساتید بزرگوار در عرصه هنرهای سنتی ایران است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی دبیرخانه نمایشگاه هنر متعالی، در مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه هنر متعالی پیام آریایی، دبیر اجرایی این نمایشگاه ضمن خیر مقدم به بازدیدکنندگان از 13 نفر استاد هنرمندی که در نمایشگاه اثر ارائه دادند و در مراسم افتتاحیه نیز حاضر بودند، از دبیر هنری نمایشگاه جناب آقای استاد حمید عجمی و دکتر محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو بایت میزبانی نمایشگاه تشکر ویژه نمود.

وی در ادامه سخنرانی خود نمایشگاه هنر متعالی را به دلیل حضور اساتید بزرگ هنرهای سنتی ایران منحصر به فرد توصیف کرد و اعلام نمود که نظیر این نمایشگاه در دهه های اخیر به ندرت برگزار شده است. دبیر اجرایی نمایشگاه کنار هم قرار گرفتن اساتید بزرگ هنرهای سنتی در نمایشگاهی گروهی را نقطه قوت این نمایشگاه خواند و ضمن تشکر از اساتید جهت شرکت در نمایشگاه و همکاری با این پروژه جهانی اعلام کرد که این اتفاق مبارک باید قدر دانسته شود.

پیام آریایی هنرهای سنتی را مهمترین داشته فرهنگی جامعه ما دانست و گفت لازم است توجه بیشتری به حوزه هنرهای سنتی شود و باید به اساتید این رشته ها بیشتر بها داده شود. وی ادامه داد اساتید هنرهای سنتی سرمایه جاری فرهنگی این سرزمین هستند و متاسفانه امروز کمتر از این سرمایه های ملی استفاده میشود. وی توجه بیش از پیش به حوزه هنرهای سنتی و خصوصا اساتید تراز اول این حوزه را وظیفه تمام دستگاه ها، نهادها و فعالان فرهنگی دانست.

دبیر اجرایی نمایشگاه هنر متعالی از متولیان امر فرهنگ در کشور و دستگاه های اجرایی درخواست کرد تا در برگزاری رویدادهای فرهنگی مشارکت جدی تری نموده و به عنوان اولین گام بخشی از بودجه خود را بر اساس قانون به خرید آثار هنری خصوصا آثار هنرهای سنتی که دستاورد فرهنگ بومی و ملی کهن این مرز و بوم است اختصاص دهند.

پیام آریایی اعلام کرد این نمایشگاه ادای دین و پاسداشتی هر چند کوچک اما در توان محدود ما به عنوان بخش خصوصی در مقابل یک عمر تلاش و شیدایی عاشقانه اساتید بزرگوار در عرصه هنرهای سنتی ایران است.

دبیر اجرایی نمایشگاه هنر متعالی برنامه های بعدی این مجموعه را بر اساس توافق های انجام شده برگزاری نمایشگاه هنر متعالی در سایر کشورها خصوصا کشورهای عضو اکو، برگزاری نمایشگاه آثار 40 هنرمند برجسته هنرهای سنتی ایران و برگزاری نمایشگاه ویژه بانوان فعال در عرصه هنرهای سنتی اعلام نمود. وی اعلام کرد این نمایشگاه ها در سال 1396 توسط موسسه فرهنگی آراد به عنوان ستاد برگزاری نمایشگاه هنر متعالی برگزار خواهد شد.

نمایشگاه هنر متعالی میزبان آثار اساتید برجسته و تراز اول هنرهای سنتی ایران است. به صورتی که در هر یک از رشته های هنرهای سنتی ایران یک نفر، به عنوان استادی شاخص در آن رشته انتخاب و از ایشان یک اثر جهت ارائه در نمایشگاه دریافت شده است. در این نمایشگاه آثاری از اساتید ارجمند جناب آقایان نصرالله افجه ای، غلامحسین امیرخانی، محمد جلیل رسولی، عبدالصمد حاج صمدی، یدالله کابلی خوانساری، محمدباقر آقامیری، مجتبی ملک زاده، حمید ملکیان، حمید عجمی، سلیمان سعید‌آبادی، امیر طهماسبی، مسعود فاضلی مقدم و سرکار خانم نوشین نظری به نمایش درخواهد آمد. این اساتید آثار خود را در رشته های خوشنویسی به خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، رقاع و معلی، نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر و جلدسازی سنتی و نیز نقاشی خط ارائه داده اند.

دبیر هنری نمایشگاه هنر متعالی استاد حمید عجمی است و این نمایشگاه توسط موسسه فرهنگی آراد به عنوان یک مجموعه خصوصی فعال در امور فرهنگی و هنری و به میزبانی موسسه فرهنگی کشورهای عضو اکو برگزار میگردد.

نمایشگاه هنر متعالی عصر روز جمعه 15 بهمن 95 با حضور جناب آقای دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و جناب آقای دکتر مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو، با حضور سفرا و دیپلمات های کشورهای خارجی، اساتید و هنرمندان تراز اول و با استقبال گسترده و پرشور اهالی فرهنگ و هنر در گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو رسما افتتاح شد.

گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو به آدرس تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، خیابان نیلوفر، پلاک 3 از روز شنبه 16 بهمن تا جمعه 22 بهمن، همه روزه از ساعت 10 تا 19 پذیرای عموم علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه هنر متعالی خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دبیرخانه نمایشگاه هنر متعالی

موسسه فرهنگی آراد به عنوان یک شرکت فعال در حوزه برگزاری مراسم و رویدادهای فرهنگی خصوصا جشنواره ها و نمایشگاه ها فعال است. این شرکت در حال حاضر به عنوان دبیرخانه دائمی پروژه جهانی هنر متعالی عهده دار برگزاری نمایشگاه هنر متعالی در تهران است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]