اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951119232896866

محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنر متعالی:

هنر متعالی باید با روح جامعه ارتباط برقرار کند

کد: 13951119232896866

https://goo.gl/fDqqfr

، تهران , (اخبار رسمی): هنر متعالی هنری است که بتواند رابطه جدی با فرهنگ ایجاد نماید و اثر بخشی اجتماعی هنر منوط به ایجاد ارتباط عمیق بین هنر و فرهنگ و سنت جامعه است. ارتباط بین هنر و فرهنگ و سنت نباید فقط به شکل و فرم و صورت سنت و دین منحصر شود که در این صورت هنر سطحی شده و نمیتواند نقش مثبتی در جامعه داشته باشد.

دکتر محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو در افتتاحیه نمایشگاه هنر متعالی

برای ماندگاری، هنر باید نه با شکل و ظاهر بلکه با روح فرهنگ جامعه ارتباط برقرار کند. هنر متعالی نباید در خدمت فرم و صورت سنت و بازنمود شکل ظاهری فرهنگ باشد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی دبیرخانه نمایشگاه هنر متعالی، این نمایشگاه با نمایش آثار اساتید هنرهای سنتی ایران در موسسه فرهنگی کشورهای عضو اکو آغاز به کار کرده و به مدت یک هفته 13 اثر شاخص هنری در گالری دیپلماتیک این موسسه بین المللی در تهران برای بازدید عموم به نمایش در می آید.

محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه رسمی این نمایشگاه که عصر جمعه 15 بهمن با حضور وزیر راه و شهرسازی، دیپلمات ها و سفرای کشورهای خارجی، مسئولین فرهنگی دستگاه های دولتی و هنرمندان و با استقبال پر شور اهالی فرهنگ برگزار شد گفت عشق به زیبایی مطلق هنر را ایجاد می نماید، هنر تجلی عشق انسان به خداست از منظر جمال او است زیرا زیبایی مطلق خداوند است و هنر تجلی جمال ذات او را تصویر میکند.

رئیس موسسه فرهنگی اکو در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنر متعالی گفت روش شناخت هنر اصیل و واقعی این است که هر چه که زیبایی خداوند را برای انسان به نمایش گذارد و تصویرگر جمال او باشد به مفهوم واقعی هنر نزدیک شده است. وی گفت همواره در طول تاریخ منشا خلق بزرگترین آثار هنری عشق به خداوند بوده است، از این رو بین هنر و دین تقارب و تقارن نزدیکی است.

مظاهری گفت هنر موثر هنری است که بتواند رابطه جدی با فرهنگ ایجاد نماید و اثر بخشی اجتماعی هنر منوط به ایجاد ارتباط عمیق بین هنر و فرهنگ و سنت جامعه است. دکتر مظاهری ادامه داد ارتباط بین هنر و فرهنگ و سنت نباید فقط به شکل و فرم و صورت سنت و دین منحصر شود که در این صورت هنر سطحی شده و نمیتواند نقش مثبتی در جامعه داشته باشد. برای اثربخشی و ماندگاری هنر باید نه با شکل و ظاهر بلکه با روح فرهنگ جامعه ارتباط برقرار کند. بنابراین هنر واقعی نباید در خدمت فرم و صورت دین و سنت و بازنمود شکل ظاهری فرهنگ باشد. از این رو مهمترین دغدغه هنرمند تنظیم رابطه هنر با مضامین عمیق فرهنگی است نه صرفا با شکل ظاهری دین و سنت.

رئیس موسسه فرهنگی اکو گفت اگر فرهنگ را مجموعه اندوخته های متعالی و معنوی بشر در طول تاریخ بدانیم قطعا هنر فرهنگ ساز خواهد بود زیرا یکی از شاخصه های مهم علوم انسانی هنر است و هنر در شکل گیری تمدن های مختلف نقش اساسی داشته است. به عنوان نمونه هنر اسلامی که با ورود اسلام به ایران با تلفیق محتوای عمیق اسلامی و سابقه تمدنی و هنری ایران آثار هنر اسلامی خلق شد.

مظاهری در پایان اشاره کرد باید با کوشش سازمان ها و نهادهای فرهنگی هنر اسلامی بیشتر به نمایش گذاشته شود و تجلیل و تمجید مناسبی از آثار و هنرمندان این عرصه به عمل آید و موسسه فرهنگی اکو نیز با میزبانی این نمایشگاه گوشه ای از سهم خود در این راستا را ایفاد نموده است.

نمایشگاه هنر متعالی 15 بهمن 95 با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سفرا و دیپلمات های کشورهای خارجی، اساتید و هنرمندان تراز اول و با استقبال گسترده و پرشور اهالی فرهنگ و هنر در گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو رسما گشایش یافت.

در این نمایشگاه آثاری از اساتید ارجمند جناب آقایان نصرالله افجه ای، غلامحسین امیرخانی، محمد جلیل رسولی، عبدالصمد حاج صمدی، یدالله کابلی خوانساری، محمدباقر آقامیری، مجتبی ملک زاده، حمید ملکیان، حمید عجمی، سلیمان سعید‌آبادی، امیر طهماسبی، مسعود فاضلی مقدم و سرکار خانم نوشین نظری به نمایش درخواهد آمد. این اساتید آثار خود را در رشته های خوشنویسی به خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، رقاع و معلی، نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر و جلدسازی سنتی و نیز نقاشی خط ارائه داده اند.

گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو به آدرس تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، خیابان نیلوفر، پلاک 3 از روز شنبه 16 بهمن تا جمعه 22 بهمن، همه روزه از ساعت 10 تا 19 پذیرای عموم علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه هنر متعالی خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دبیرخانه نمایشگاه هنر متعالی

موسسه فرهنگی آراد به عنوان یک شرکت فعال در حوزه برگزاری مراسم و رویدادهای فرهنگی خصوصا جشنواره ها و نمایشگاه ها فعال است. این شرکت در حال حاضر به عنوان دبیرخانه دائمی پروژه جهانی هنر متعالی عهده دار برگزاری نمایشگاه هنر متعالی در تهران است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]