اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951120233635632

تصاویر بویایی، آزادی بی انتها

کد: 13951120233635632

https://goo.gl/7J8n75

، تهران , (اخبار رسمی): خاندان مونگال، بنیانگذار خانه عطرسازی "میرورگیا" هستند که در قالب این کمپانی، از سوی دربار پادشاهی اسپانیا به مقام مهم عطرسازان خانواده سلطنتی، انتخاب شدند.

تصاویر بویایی، آزادی بی انتها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، "رامون مونِگال ماسو"، چهارمین نسل از خاندان مونگال، در سال 1951 در شهر بارسلونا دیده به جهان گشود. عطرسازی، حرفه اصلی خاندان مونگال است و هنرمندان عطرساز این خانواده، بعنوان مهم ترین عطرسازان اسپانیا شناخته می شوند.

خاندان مونگال، بنیانگذار خانه عطرسازی "میرورگیا" هستند که در قالب این کمپانی، از سوی دربار پادشاهی اسپانیا به مقام مهم عطرسازان خانواده سلطنتی، انتخاب شدند. از میان تمامی هنرمندان خوشنام و موفق خاندان مونگال، بی تردید، رامون موفق ترین و شناخته شده ترین آن هاست.

رامون، فعالیت خود در عطرسازی را در سن بیست سالگی و در کمپانی خانوادگی خود، میرورگیا، آغاز کرد. تمام وقت او در این دوران به یادگیری خصوصیات و اصول استفاده از مواد طبیعی و ترکیبات مختلف سپری می شد و او کاملا در عالم روایح غرق شده بود. در این دوران، رامون شناخت بالایی از مواد اصلی مانند کومارین، لوبیای تونکا، چرم، مشک، عنبر سائل، سیوت، کستوریم و زنبق بدست آورد.

به منظور ارتقاء آموخته ها و گسترش شناخت خود از عطرسازی حرفه ای، پس از مدتی رامون عازم ژنو و مدرسه معتبر "فیرمینچ" شد. در این مدت و تحت نظر استاد برجسته "آرتور جوردی پِی"، رامون به تجارب ارزنده ای دست یافت و پس از آن مدتی را در "رور" تحت نظر "مارسِل کارلز" به یادگیری اصول فرمولبندی و بیس سازی مشغول شد. تمام آموخته های ارزشمند و تجربیات بزرگی که رامون در این دوران کسب کرده بود؛ با عزیمت به پاریس و استفاده از آموزش ها و شیوه های "پیِر بوردن" در مدرسه "تاکاساگو"، به حد اعلایی رسید و مونگال را با بینشی عمیق و سطح بالایی از دانش و تجربه، آماده ورود به عرصه عطرسازی حرفه ای کرد.

MONEGAL

دقت نظر و حساسیت های ویژه رامون برای ارائه ترکیباتی ویژه در تمامی ابعاد و جنبه ها او را بسوی یادگیری فرایندهای مفهوم سازی، طراحی و ارتباطات هدایت کرد و رامون به منظور افزایش مهارت های خود در این زمینه ها، در سال 1977 وارد مرکز طراحی بارسلونا شد و در رشته معماری به تحصیل پرداخت. با پشت سر گذاشتن این دوره، رامون فعالیت خود در عطرسازی را آغاز کرد و کار بر روی مفهوم "تصاویر بویایی" را آغاز کرد. تلاش مونگال در تقویت و توسعه این ایده ویژه، مسیر او را از جریان اصلی عطرسازی تا حدودی جدا کرد. مونگال، نخستین عطر خود را در سال 1979 و برای کمپانی میرورگیا طراحی کرد. "آلادا" عطری مرکباتی و درخشان است که بر بستری گل بو ادویه ای با غنای چرم، مشک و سدر همراه شده است. موفقیت بزرگی که این عطر برای میرورگیا به ارمغان آورد، رامون را در کانون توجه برندهای بسیاری قرار داد. با این موفقیت بزرگ، رامون به جایگاه قابل توجهی رسید و به مدت بیست سال، طراحی عطرهای مختلفی را بر پایه مفهوم "تصاویر بویایی" برای برندهای مد انجام داد. مونگال در سال 1985 به سمت مدیریت میرورگیا منصوب شد و این برند را به جایگاهی ویژه و قابل توجه رساند.

پس از خرید امتیاز این برند خانوادگی توسط "آنتونی پیگ" در سال 2000، رامون به درخواست پیگ همچنان به همکاری خود با میرورگیا و نیز طراحی برخی از عطرها برای برندهای تحت امتیاز پیگ ادامه داد. اما به مرور زمان فعالیت در چارچوب های عطرسازی صنعتی و تجاری، برای رامون ملال آور و مأیوس کننده می شد و سر انجام در سال 2007، او از فعالیت در این عرصه کناره گیری کرد. مونگال، مدت زیادی را صرف تفکر، تحقیق و آزمایش کرد و پس از تکمیل مجموعه ای از ایده ها، فضاها و ترکیبات، سر انجام تصمیم به حرکت بر مسیر مورد نظر خود گرفت: ساخت عطرهای شخصی و ترکیبات مورد نظر خود و رسیدن به جایگاه مورد نظر خود بعنوان عطرسازی حقیقی که از طریق آثار مستقل خود به جامعه معرفی می شود؛ بدون هیچ محدودیتی و بی هیچ فیلتر و واسطه ای.

با کنار گذاشتن محدودیت ها و چارچوب های مقید به هزینه و سود، مونگال کار ساخت فرمول ها و ترکیبات آزاد و خلاقانه خود را آغاز کرد و به رسم دوران طلایی عطرسازی، در سال 2009، با راه اندازی نمایشگاهی ویژه، نخستین مجموعه از آثار خود را در اختیار مخاطبان قرار داد. مجموعه ای که لاین عطرسازی فاخر و هنری "رامون مونگال" را به جهان عطر معرفی کرد.

"کیس مای نِیم" با نمایش وجوه ایندولیک، سبز و کلاسیک مریم و یاس، بر بستری لطیف و درخشان از بهار نارنج و زنبق، که با ادغام در پایه ای از نوت های صمغی و چوبی، فضایی آمیخته و غریب را به نمایش می گذارد؛ رایحه ای عمیق و متفاوت از وجوه دودی و خاکی پچولی که در لایه هایی گرم و اغواگر از کهربا، یاس، شمعدانی و کندر به جریان افتاده، در عطر "مون پچولی"؛ ترکیبی از رز، پیونی و بهار نارنج بر پایه ای از مشک و پچولی در "لو دو رز"؛ عطری متفاوت از عود که با همراهی وتیور و ادویه ها و در پایه ای از مشک، کهربا و چرم، "آگار مسک" نام گرفته است و در نهایت تلفیق شگفت انگیز و ناب خانواده شیپق با ترکیبی از ترنج، مشک، کستوریم و آلدهاید با آکورد گرم، فاخر و مسحور کننده عنبری در عطر ستودنی و جاودانه "آمبرا دی لونا"، نخستین عطرهای اختصاصی رامون هستند که در سال 2009 معرفی شدند.

RAMON

رامون، در سال 2010 با معرفی مجموعه دوم از آثار خود، یک بار دیگر در کانون توجهات قرار گرفت که از این میان، عطر "کوییرِله"، اثری ممتاز و درخشان بود. "کوییرِله" پرداختی به آکورد جیر است که بدون استفاده از چرم، جیر و نوت های جانوری ساخته شده است. ترکیبی از موم، وانیل و دارچین، با پایه ای از پچولی و بخور، رایحه منحصربفرد این عطر را شکل داده است که در فضاهایی نرم، شیری و پودری به جریان می افتد. علاوه بر "کوییرِله"، عطرهای دیگری نیز در قالب این مجموعه معرفی شدند که عبارتند از: همراهی مرکبات و قلبی از رز و بنفشه بر پایه ای از سدر، نوت های گیاهی و صمغ ها در "ووراما"، همراهی انگور، یاس و رز با زنبق و نوت های سبز بر پایه ای از سدر، شیرین بیان و وانیل در "لاولی دِی"، عطری از فلفل و شمعدانی در لایه هایی از روغن سرو، تونکا و وتیور با عنوان "اومبرا" و در نهایت، عطر تحسین شده "ایمپاسیبِل آیریس" که نمایشی درخشان و اثرگذار از وجوه مختلف زنبق با همراهی ایلنگ و میموسا، بر بستری از سدر، یاس و تمشک ارائه می دهد.

عطر متفاوتی از مشک که با قلبی از رز و گل های سفید همراه شده و در پایه ای از وانیل، بخور و وتیور کامل می شود با عنوان "کوتون مسک"؛ نمایشی متفاوت و اغواگر از همراهی مشک و نوت های آلبالو و توت فرنگی بر بستری از رز و خزه بلوطی در "چری مسک" و عطر مرکباتی، سبز و تمیز "انتره نارانژوس"، سه اثری هستند که رامون در سال 2011 معرفی کرد. عطرهایی که تا حدودی از آثار درخشان و شروع طوفانی رامون فاصله دارند. در ادامه همین روند، رامون در سال 2012 عطری  خشک و سینتتیک از نوت های چوبی و مرکباتی بر بستری فلفلی-گیاهی با عنوان "درای وود" معرفی کرد که بازخورد ضد و نقیض مخاطبان و انتقاد کارشناسان را به همراه داشت. اما در همین سال، عطر "مون کویغ"، یکبار دیگر رامون را به مسیر موفقیت بازگرداند. "مون کویغ" عطری از ظرافت نوت های مرکباتی همچون میوه و شکوفه پرتقال، لیمو و نارنج است، که چهره ویژه ای به آکورد چرم بخشیده اند؛ اما در ادامه، چرم با وجهی دودی و جانوری، بر بستری پودری و وانیلی، نمایشی حیرت انگیز را به اجر ا می گذارد تا با لمسی از لادن، صندل و پچولی در پایه، کامل شود. "وایت مسک"، دیگر عطر رامون در این سال است که با ارائه رایحه چند لایه ای از همراهی مشک و گاردنیا با قلبی از رز و پیونی و در پایه ای از وانیل، وتیور و کندر، استقبال مخاطبان را به همراه داشت.

"پیور ماری پوزا" با رایحه ای شاداب اما چالش بر انگیز از تقابل نشاط و تازگی انجیر، اوسمانتوس، مرکبات و نوت های آبی با پچولی، خزه و گیاهان که بر بستری میوه ای و گل بو جریان دارد؛ تنها اثری است که رامون در سال 2013 معرفی کرد. مونگال در سال 2014، چند عطر سفارشی و اختصاصی را معرفی کرد و در کنار آن ها با عطر شرقی و شگفت انگیز "هَند این هَند"، بار دیگر تحسین همگان را بر انگیخت. عطری از مشک و عود، بر بستری از رز و ادویه های گرانقیمت؛ که رایحه ساده اما عمیق آن، تفسیری مدرن از یک ترکیب اورینتال است.

"براوو" با رایحه ای جسورانه و  منحصربفرد از چرم، که با همراهی میخک، دارچین و مشک، چهره ای متفاوت و جانوری به خود گرفته و بر بستر نرمی از گل ها و نوت های میوه ای جریان یافته تا با ادغام در پایه ای از کهربا، خزه و پچولی، کامل شود؛ اثر تحسین بر انگیز دیگری از مونگال است که در سال 2015 معرفی شد. "نکست تو می"، دیگر عطر چرمی و ویژه مونگال است که اینبار در لایه هایی اسرار آمیز و انگیزاننده از زعفران، رز و کندر به اجرا در آمده و در سال 2016 معرفی شد. رایحه غیر منتظره و اعجاب انگیزی از ادغام عود و لادن در حجم بالایی از یاس و مریم بر بستری ظریف از مرکبات و نوت های سبز با عنوان "مون بلوم"، و نیز عطر نامتعارف و ساختارشکنی از همراهی چرم و کهربا با نوت های دودی و چوب زیتون بر بستری از رز و وانیل با عنوان "فیِستا"؛ دو عطر دیگری هستند که مونگال در سال 2016 به مجموعه خود اضافه کرد.

پس از چهار دهه فعالیت در سطح اول عطرسازی، کسب موفقیت های بسیار و تبدیل شدن به چهره ای معتبر و بزرگ در عطرسازی هنری، رامون مونگال، همچنان با عشق و انگیزه ای وصف نشدنی، به دنبال غنا بخشیدن و توسعه مفهوم تصاویر بویایی است. رامون بعنوان عطرساز بزرگ و جاودانه خاندان مونگال، می کوشد تا دانش و تجربیات خود را در اختیار نسل پنجم هنرمندان خاندان مونگال و سایر هنرجویان عطرسازی قرار دهد. او، از آزادی و اصالت، بعنوان عاملی مهم برای شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت ها یاد می کند و بعنوان معلمی بزرگ، زبان روایح مختلف را برای شاگردان خود رمزگشایی می کند تا در کنار مفاهیم و تصاویر بویایی موجود در حجم بالای ترکیباتی که آن ها را ارائه نکرده است؛ بینش و درک شاگردان خود را از مفهوم والا و نیز تعالی عطر و هنر عطرسازی، ارتقا دهد.

رامون مونگال، هنرمندی ستودنی و شایسته تقدیر است که بی توجه به چرخه تجاری، موقعیت ها و سِمت های مهم در این عرصه را کنار گذاشته و با تمرکز بر روی فضاها و ایده های ویژه خود، مجموعه ای فاخر از همراهی ترکیبات صنعتی و مدرن با روغن ها و عصاره های طبیعی را ارائه کرده است. مونگال، عطرسازی جسور و آزاد اندیش است و با عطرهای خود، مخاطبان و علاقمندان به عطرسازی هنری را با خود همراه می کند تا با کنار گذاشتن روایح تکراری و بی هویت و زیر پا گذاشتن محدودیت ها و فیلترهای صنعتی و تجاری، آزادی بی انتها و اصالت هنری برخاسته از نبوغ و خلاقیت را تجربه کنند و در مسیر تعالی و توسعه تصاویر و ارتباطات بویایی قدم بردارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس