اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951123234405632

معرفی بهترین عطرها و ادکلن‌ها

ویژگی منحصربه‌فردی که آکیلاریا را به عود تبدیل کرد

کد: 13951123234405632

https://goo.gl/BbjV5p

، تهران , (اخبار رسمی): صحبت از خانه معظم "کرید" و آثار تحسین‌برانگیز آن، سخن گفتن از اعتبار، اصالت و جاودانگی نامی است که پس از دو قرن، همچنان با آثار متفاوت و ارزنده خود، جهان عطر را از حضور خویش، بهره‌مند‌ می‌سازد.

معرفی بهترین عطرها و ادکلن ها

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از لوکس بایر، درخت «آکیلاریا»، درختی با ویژگی‌هایی خاص است که در جنوب و جنوب شرقی آسیا و به‌طور ویژه در هندوستان رشد می‌کند. سازگاری این درخت با آب و هوای گرم و استوایی سبب شده تا در سایر کشورهای منطقه جنوب و جنوب شرق آسیا، گونه‌های مختلفی از این درخت رشد کند. بالغ بر پانزده گونه از این درخت در کشورهای هند، تایلند، فیلیپین، اندونزی، مالزی، کامبوج، لائوس، ویتنام و چین، یافت می‌شود که هریک دارای ویژگی‌ها و مشخصات ویژه‌ای هستند. علی‌رغم تمام ویژگی‌هایی که با توجه به نوع اقلیم و محل رشد برای درختان آکیلاریا وجود دارد؛ اما این درختان در یک ویژگی مشترک هستند. ویژگی منحصربه‌فردی که باعث شده تا آکیلاریا به درختی ارزشمند و مقدس تبدیل شود: عود!

باکتری‌ها، انگل‌های گیاهی و کپک‌هایی که به قسمت‌های مختلف درخت آکیلاریا حمله کرده و آن را آلوده می‌کنند؛ با واکنش دفاعی ویژه‌ای از سوی این درخت مواجه می‌شوند. درخت آکیلاریا به منظور حمایت از خود و ترمیم قسمت‌های عفونی شده، ترشحات معطر و روغن محافظی را به قسمت‌های آسیب‌دیده می‌فرستد. این ترشحات که از قسمت درونی تنه درخت تراوش می‌شوند؛ در ابتدا رنگی سفید و روشن دارند و به مرور سخت می‌شوند و رنگی بین قهوه‌ای تیره و سیاه به خود می‌گیرند. این ماده سخت و تیره، توسط کشاورزان و افراد متخصص از ناحیه آسیب‌دیده، بریده می‌شوند تا بدین ترتیب، داستان پرهیاهو و جنجال‌آفرین عود، آغاز شود.

رزین‌ها و ترشحات درخت آکیلاریا که "آگار وود" و یا "عود" خوانده می‌شود؛ از گذشته‌های دور، جایگاه ویژه‌ای در نزد مردمان شرق دور و خاورمیانه داشته است. در کشورهای عربی، از روغن گران‌قیمت عود، به عنوان عطر استفاده‌شده و می‌شود. در چین، از سوزاندن پودر و تراشه‌های عود، به عنوان بخور مقدس و ویژه در مراسم مذهبی و یا جشن‌ها استفاده می‌شد. همچنین مردمان شرق دور و جنوب شرقی آسیا، از این ماده به عنوان دارویی جهت درمان بیماری‌های گوارشی و کبد و نیز در برخی کشورها، به عنوان یک چاشنی محرک و تقویت‌کننده استفاده می‌کردند.

روش‌های مختلفی برای استخراج روغن عود وجود دارد که از این میان، تقطیر با بخار آب و تقطیر هیدروژنی، کارآمدترین و رایج‌ترین شیوه‌های استخراج روغن عود هستند. رایحه این ماده، به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه ماده اولیه از کدام قسمت درخت جدا شود (شاخه‌ها، تنه درخت و یا ریشه)؛ یکی از عوامل مؤثر بر رایحه عود است. عامل تأثیرگذار دیگر، طول عمر درخت، طول دوره نگهداری رزین ها و شیوه تقطیر است. هراندازه که درخت کهن‌سال‌تر و رزین استخراج‌شده از آن، کهنه‌تر باشد؛ روغن به‌دست‌آمده رایحه عمیق‌تر و قدرتمندتری از خود ارائه خواهد کرد. همچنین تقطیر هیدروژنی، روغن پالوده‌تر و غنی‌تری نسبت به تقطیر با بخار آب به دست می‌دهد. از طرفی، مرغوب‌ترین نوع روغن عود، در تقطیر اول به دست می‌آید و هرچه دفعات تقطیر رزین ها افزایش یابد؛ نتیجه حاصل کم اثرتر خواهد بود. روغن به‌دست‌آمده را، در مقابل نور خورشید و به مدتی طولانی نگهداری می‌کنند تا رایحه‌ای عمیق و قدرتمند از عصاره درختی ویژه ارائه دهد. رایحه عود، در مجموع صمغی و گرم، دودی و تاریک، دارویی و ترش، جانوری و خاکی، و با المان‌هایی چوبی، خاکستری و تند است که در یک عطر عود محور، یک یا چند مورد از این ویژگی‌ها، با توجه به نوع عود استفاده‌شده و نیز قدمت منبع آن (طول عمر درخت و رزین) و همچنین شیوه‌های استخراج و عمل آوردن روغن استخراج‌شده؛ متفاوت خواهد بود.

کمبود منابع طبیعی و محدودیت‌های موجود در دسترسی به مواد خام اصلی، پروسه زمان‌بر و دشوار استخراج و عمل‌آوری روغن عود و نیز هزینه‌های بسیار بالایی که در مسیر تهیه عود طبیعی بر تولیدکنندگان تحمیل می‌شود از یکسو و پیشرفت چشمگیر علم شیمی در بازسازی ترکیبات و عصاره‌های طبیعی از سوی دیگر، استفاده از عود سینتیک را به گزینه‌ای جایگزین برای بسیاری از خانه‌ها و برندها تبدیل کرده است. عود سینتیک، اگرچه در مقایسه با روغن طبیعی عود، فاقد بسیاری از جنبه‌ها و ابعاد است؛ اما امروزه ماده‌ای پرکاربرد در عطرهای عودی است که رایحه‌ای سوزان و اسیدی، چرب و چرم و بسیار چوبی دارد که فاقد وجوه صمغی، خاکی، غنی و چند لایه عود طبیعی است.

اگرچه محبوبیت و جایگاه ویژه عود، ریشه در تمدن‌های قدیمی آسیایی دارد و هرچند الهام گرفتن از فضاهای شرقی، در عطرسازی غرب، اتفاق تازه‌ای نیست؛ اما معرفی نخستین مجموعه عود محور از سوی "پیر مونتل" در فرانسه، آغازگر دوران درخشش و هیاهوی عود در عطرسازی مدرن است. موفقیت بزرگی که از آن مونتل و عطرهای او شد؛ زمینه‌ساز شکل‌گیری ارتباط عمیق بین عطرسازی شرقی و اروپایی شد. خانه‌های عطرسازی در کشورهای عربی، یکی پس از دیگری، عطرهای گران‌قیمت خود را در بطری‌هایی نفیس و چشم‌نواز، روانه مارکت اروپا کردند و هنرمندان عطرساز اروپایی نیز، با الهام از ترکیبات شرقی عود محور و تلفیق آن با شیوه‌ها و اصول سنتی عطرسازی غرب، فصل جدید و پر از جنجال و چالشی را در دوران جدید عطرسازی آغاز کردند که باید آن را فصل عود و رازهای شرقی خواند. غوغای پردامنه و سودآور عود، خانه‌های مختلفی را به این عرصه کشاند و موجب افتتاح برندهای مختلف عربی-غربی با محوریت عود شد که افراط در این زمینه و تعدد آثار بی‌هویت و دنباله‌رو، دوستداران عطرسازی هنری و فاخر را از این جریان مأیوس و دلسرد کرد. اگرچه امروزه بسیاری از خانه‌های مد و دیزاینر تا خانه‌های نیش و مستقل، گذری بر آثار عود محور داشته‌اند؛ اما در این بین، نبوغ و جسارت هنرمندان عطرساز، آثاری از تلفیق فضاهای شرقی عود محور و فضاهای مدرن خلق کرده‌اند که به‌واقع، زیبا، ستودنی، روح‌نواز و عمیق هستند. خواه روغن طبیعی عود و خواه، عود مصنوعی و آزمایشگاهی؛ اما به‌کارگیری این آکورد از سوی برخی خانه‌های هنری و مستقل، پدیدآورنده عطرهایی زیبا و قابل تأمل بوده است که در ادامه به مرور برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

Fortis Les Liquides Imaginaires

"فورتیس"، عطری الهام گرفته‌شده از یک ویرانی و سقوط در تاریکی مطلق است. اثری گیرا و جذاب. رایحه‌ای پر از تعلیق و چالش. اگرچه وجه دودی و تاریک آکورد عود استفاده‌شده در این عطر، به عطر مشهور "بلک افگانو" از "نازوماتو" و یا عطر "نوکتوم عرب" از "دکتر گریتی" شباهت دارد؛ اما تأمل در این عطر، از تاریکی و عمق بیشتری پرده برمی‌دارد. چوب گایاک، با حالتی دودی و تاریک، در کنار زعفران، عنبر و نوت های چوبی، چهره‌ای عمیق، صبور و قدرتمند به عود بخشیده‌اند. چهره‌ای به‌یادماندنی، که تاریکی و سقوط، اثری بر قدرت و شکست‌ناپذیری او ندارند.

Royal Oud Creed

صحبت از خانه معظم "کرید" و آثار تحسین‌برانگیز آن، سخن گفتن از اعتبار، اصالت و جاودانگی نامی است که پس از دو قرن، همچنان با آثار متفاوت و ارزنده خود، جهان عطر را از حضور خویش، بهره‌مند‌ می‌سازد.

"رویال عود"، عطری فاخر و به معنی واقعی کلمه، شاهانه است. ترکیبی ترد، خاکی و چوبی از همراهی سدر و فلفل قرمز که در لایه‌هایی تازه و مفرح از نوت های گیاهی به جریان می‌افتد. آمیزش سدر و فلفل با حجم بالایی از صمغ‌ها و رزین های گیاهی، تاریکی و غنای خاصی به فضا می‌بخشد که به زیبایی از وجوه چوبی، دودی و صمغی آکورد عود سخن می‌گوید. غنی، قدرتمند، عمیق و ناب؛ در عین ظرافت و درخشش، اوصافی است که روایت خانه کرید از سفر به قلمرو عود، شایستگی آن‌ها را دارد.

Oud Maison Francis Kurkdjian

وجوه دارویی و صمغی عود، با گرمای مفرح زعفران در هم می‌آمیزد تا تفسیر عطرساز برجسته و خوشنام، "فرانسس کرکجان"، مطبوع، نرم و متواضع ارائه شود. عود کرکجان، با حالتی ملایم و دلنشین، با همراهی زعفران در لایه‌هایی رزینی، دودی و چوبی از لامی، سدر و پچولی، کامل می‌شود.

Pardon Nasomatto

"پاغدون"، عطری برای غوطه‌ور شدن در لذتی بی‌حدومرز و متمولانه از عود است. وجوه دودی، چوبی و تاریک عود، در قلبی از تونکا، دارچین و آکورد شکلات ادغام می‌شود تا تصویری لذیذ و دلچسب از تاریکی عود سینتیک را به نمایش بگذارد. پایان این فضای زیبا، در پایه‌ای چوبی-دودی از چوب صندل و رزین ها رقم می‌خورد که بر بستری گل بو لطیف شکل‌گرفته است.

Wonderoud Comme des Garcons

بازسازی وجوه دارویی-جانوری عود توسط خانه "کام د کغگونس"، با لایه‌هایی از سدر، وتیور و صندل پوشانده شده است تا درنهایت، به همراه زمینه‌ای از فلفل و نوت های ادویه‌ای، چهره‌ای چندوجهی، عمیق و اسرارآمیز به خود بگیرد.

واندر عود، عطری از عود مخفی‌شده در تاریکی و اوهام است که درنهایت، در فضایی دودی و صمغی، داستان خود را کامل می‌کند.

Oudh Osmanthus Mona di Orio

نمایشی ملایم، متوازن و شاعرانه از عود. "عود اوسمانتوس"، به‌واقع، خیال‌انگیز و عمیق است. عطری از عود، با چهره‌ای چوبی، چرب و صمغی که با ادغام شدن در حجم بالایی از روغن گران‌بهای اوسمانتوس، بر بستری گیاهی و سبز، به اجرا درآمدهاست و با فرود در پایه‌ای تاریک و اسرارآمیز از سدر و پچولی، به اوج کمال و پیچیدگی می‌رسد.

La Fumee Arabie Miller Harris

شگفت‌انگیزترین دریافت‌های خود از عطری پیچیده، تاریک و دودی را در مجموعه "لا فیومی" از خانه "میلر هریس"، تجربه خواهید کرد. از میان تمام عطرهای تحسین‌برانگیز این مجموعه و از میان تمام عطرهایی که با محوریت عود، بخور و صمغ موردنظر شما هستند؛ "لا فیومی عربی" یک ستاره درخشان است!

عطری از آمیزش عود و چوب غان، با حالتی دودی، غلیظ و چرمی که در لایه‌هایی از تنباکوی گیاهی، آکورد عنبری-لادن و زمینه‌ای ادویه‌ای جریان یافته است. احساسی از لمس تاریخ و گذشته‌ها که در لایه‌ها و وجوه مختلف متجلی شده است. پایان این رایحه جاودانه و ناب، در پایه‌ای صمغی، جانوری و چوبی رقم می‌خورد تا "لا فیومی عربی"، عطری از عود، بخور، صمغ با چهره‌ای جانوری، چرمی و تنباکویی باشد. شاهکاری از یک فضاسازی ملموس در قالب رایحه‌ای منسجم و لایه‌هایی در هم تنیده.

Oud Assam Rania J

"عود آسام"، عطری برخاسته از چالش‌های نهفته در زوایای مختلف عود است. دارویی، چرکین و جانوری. تلخ، تاریک و مهیب. اما هنرمند ارزنده، "رانیا جووانا"، بامهارتی مثال‌زدنی، این وجوه تاریک و زاویه‌دار را در قلبی از وتیور، سدر و صندل ادغام می‌کند تا با رایحه‌ای فاخر و مجلل، شما را غافلگیر کند.

چالش و پیچیدگی‌های این نمایش باشکوه، با تقابلی مابین فضای تاریک، دودی و چوبی با لایه‌هایی شاداب و تازه از مرکبات و ادویه‌ها، در ادامه شما را شگفت‌زده خواهد کرد!

Agarwoud James Heeley

"آگار وود"، فراتر از یک عطر عود محور است که در محیط آزمایشگاهی ساخته‌شده است. این عطر، نمایشی از نبوغ، خلاقیت و نگرش عمیق هنرمندی گزیده کار و والا مرتبه بنام "جیمز هیلی" است. آگار وود، ستودنی و ناب است. بیش از آنکه خود، عطری چندوجهی و پیچیده باشد؛ اثر این رایحه، القاگر احساسات متفاوت و پیچیده است. گستره‌ای وسیع از خاطرات، اغواگری‌ها و آرامش را با عطر به‌یادماندنی آگاروود، تجربه خواهید کرد.

آگار وود، عود صنعتی، تلخ و چوبی است که با بخوری نرم بر این ویژگی‌ها تأکید شده و رز، حالتی ابریشمی و لطیف به آن بخشیده است. همین تقابل ساده از رویارویی تاریکی و ظرافت، در فضایی دودی، فلزی و نرم و رز بو، شما را مسحور هنرنمایی و غنای این اثر باشکوه جیمز هیلی خواهد کرد.

2022 Generation Homme Stéphane Humbert Lucas 777

 انتخاب فهرستی از عطرهای عود محور، بدون اشاره به نام "استفآن‌هامبرت لوکاس"، نتیجه نهایی را ناقص جلوه خواهد داد. هامبرت لوکاس، عطرساز ویژه‌ای است که با الهام از شرق و تلفیق فضای مرموز آن با فضاهای مدرن و دنیای جدید، قلمروهای تازه‌ای به روی جهان عطرسازی گشوده است. به فراخور فضاسازی‌های ویژه استفان، بدیهی است که عود، یکی از عناصر اصلی ترکیبات ساخته‌شده به دست این هنرمند باشد. اما عود استفاده‌شده در عطرهای هامبرت لوکاس، همچون تلفیق سنت و مدرنیته، تلفیقی از روغن عود طبیعی با عود سینتیک است. اگرچه عطر "عود" از این لاین عطرسازی، اثری نامتعارف، مهیب و سرکش از عود، در ترکیب با نوت های خاص و منحصربه‌فرد است؛ اما "2022 جنرِیشن"، عطری ملایم، زیبا و چندوجهی از وجوه اغواگر و انگیزاننده عود است.

2022، از همراهی فضایی خامه‌ای و لذیذ حاصل از همراهی عود و صمغ پرو بانشاط و درخشش مرکبات و انگور سیاه، به جریان می‌افتد و به‌آرامی در پایه‌ای دودی، خاکی و جانوری ادغام می‌شود. این عطر، اثری بدیع و شامه نواز است که از ویژگی‌های بویایی مختلف عود، در قالب ترکیبی قدرتمند، هنرمندانه و ناب، سخن می‌گوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس