اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951123234675905

توجه گوگل به صفحات مبتنی بر موبایل

صفحات مبتنی بر موبایل در ایندکس شدن مقدم‌ترند

کد: 13951123234675905

https://goo.gl/z3YQGu

، تهران , (اخبار رسمی): آخرین رویکرد گوگل در باره موبایل mobile-first index بود، رویکردی را نشان می‌دهد که از این پس واقعا صفحات مبتنی بر موبایل در ایندکس شدن برای گوگل مقدم‌ترند.

توجه گوگل به صفحات مبتنی بر موبایل برای ایندکس شدن

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت فست سئو، هر چه بیش‌تر می‌گذرد و علاقه کاربران به گوشی‌های موبایل بیش تر می‌شود گوگل هم در جهت رضایت و رفاه کاربران قوانین و استراتژی‌های بیش تری را معرفی می‌کند که صرفا روی دستگاه‌های موبایل و صفحات مبتنی بر موبایل تمرکز دارند. آخرین رویکرد گوگل در این باره mobile-first index بود. رویکردی که نشان می‌دهد از این پس واقعا صفحات مبتنی بر موبایل در ایندکس شدن برای گوگل مقدم تر اند. بنابراین جستجو‌هایی که با دسکتاپ انجام می‌شوند در حاشیه قرار می‌گیرند و سرنوشت یک وب سایت به واسطه توجهی که به موبایل دارد مشخص خواهد شد. با جزییات بیش تر این استراتژی در ادامه آشنا خواهید شد.

توجه گوگل به صفحات مبتنی بر موبایل برای ایندکس شدن

همان طور که می‌دانید گوگل صفحات را برای ایندکس شدن کراول می‌کند. دقیقا مثل یک بازدید کننده ای که صفحات وب را زیر و رو می‌کند  بلکه بتواند مقصودش را از میان این صفحت بیابد. تا چندی پیش این کاربر همیشه همراه وب سایت‌ها از صفحات به عنوان یک کاربر دسکتاپ بازدید به عمل می‌آورد؛ اما اکنون گوگل تبدیل به یک کاربر حرفه ای موبایل شده است و او نیز همه چیز را مثل شما و از دید شما می‌بیند. این رویکرد گوگل باعث شده است که شیوه نمایش صفحات در موبایل با دسکتاپ متفاوت باشد. گاهی بسیاری از لینک‌هایی که انتظار دیدنشان را دارید توسط ربات گوگل دنبال نمی‌شود و بنابراین یک کاربر موبایل چنین لینکی را مشاهده نمی‌کند.

علت اتخاذ رویکرد مقدم بودن صفحات موبایل

اگر از خودتان می‌پرسید چرا گوگل دسکتاپ، یار قدیمی اش را به این سادگی رها کرده است خیلی ساده به جواب می‌رسید. موبایل همه چیز است! اگر همه چیز نبود فعلا که همه دنیا یک کاربر اینترنت شده است. در بحث سئو نیز مسائلی نظیر ریسپانسیو بودن سایت صرفا بعد از  فراگیر شدن استفاده از موبایل مطرح شدند. طبیعی است که گوگل روی کاربرانی متمرکز شود که بیش تر از موبایل استفاده می‌کنند.

تاثیر mobile-first index بر رنک سایت

خیلی‌ها می‌پرسند آیا بهینه شدن وب‌سایت برای دستگاه‌های موبایل به دلیل مقدم بودن ایندکس شدن صفحات مبتنی بر موبایل تاثیری رو رنک دارد؟ این تاثیر چشمگیر است؟
 در یک کلام خیر؛ این که وب سایت و مطالب سایت شما در چارچوبی کاملا بهینه برای کراول شدن توسط ربات‌های گوگل تهیه شوند تاثیر مستقیم و چشمگیری روی رنک ندارد. اما به هر حال اگر تنها روی نسخه دسکتاپ تمرکز کنید شانس دیده شدن توسط میلیون‌ها کاربر موبایل را از دست می‌دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فست سئو

خدمات سئو سایت و بهینه سازی سایت با فست سئو. سایتی کامل با آموزش های سئو و آخرین اخبار سئو و دانلود نرم افزار های سئو و بهینه سازی سایت و معرفی سایت های سئو

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]