اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951125235425373

رویکرد نوین در ارتباطات و شفافیت در عملکرد

تاسیس مرکز رتبه بندی گزارش‌های سالانه

کد: 13951125235425373

https://goo.gl/gXzmbd

، تهران , (اخبار رسمی): نشریه رتبه به عنوان نشریه اقتصادی در زمینه رتبه بندی کسب و کار، اقدام به تاسیس مرکزی با عنوان«مرکز رتبه بندی گزارش های سالانه» کرده که هدف از ایجاد این مرکز ترویج فرهنگ گزارشگری مالی و عملکردی برای بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌ها به بهترین شکل و با استاندارد های روز و بین المللی است.

رویکرد نوین در ارتباطات و شفافیت در عملکرد

انگیزه مدیران با ایجاد فضای رقابتی در زمینه تدوین و انتشار گزارش های سالانه تقویت می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی انجمن مدیریت کیفیت ایران، با رشد فضای کسب و کار در ایران و نزدیکی هرچه بیشتر آن با دنیای امروز، نیازمندی های جدیدی هم در آن ظهور می‌کند؛ هر چه از فضای سنتی به سمت فضای نوین حرکت می‌کنیم، این نیازها از جنس مادی فاصله گرفته و رنگ و بوی اقتصادی اجتماعی به خود می‌گیرند.پ

در چند سال اخیر که ابزارهای ارتباطی گسترش پیدا کرده و دنیای مدرن بهتر از قبل دیده می شود و همچنین امیدها به برقراری ارتباطات بین المللی بیشتر شده است، چگونگی و کیفیت ایجاد تعاملات تجاری به عنوان یک دغدغه بیش از پیش تلقی می‌شود.

همگان متفق اند که توانایی در ایجاد ارتباطات حرفه‌ای در یک کسب و کار، شرط لازم موفقیت در آن است. از سویی دیگر، در تمامی کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه از جمله ایران، شفافیت در عملکرد سازمان ها، چه در زمینه مالی و چه غیرمالی، به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه مطرح می شود.

از این حیث، بسیاری از سازمان ها و بنگاه های اقتصادی، علی الخصوص آنهایی که عامه مردم ذینفع آن هستند، ملزم به انتشار گزارش‌هایی می‌باشند که عملکردشان را نشان دهند. این گزارش ها که در ایران با نام صورت های مالی سالانه از آنها یاد می شود، عمدتا در قالب هایی مدون و استاندارد بوده و اطلاعات حداقلی را شامل می شود اما در دنیای پیشرفته کسب و کار و در عرصه های با بلوغ مدیریتی بالاتر که عمدتا فضاهای رقابتی تری هم هستند، از این رویکرد برای نمایش هر چه بهتر واقعیت های سازمان خود بهره می‌برند و به ارایه اطلاعات حداقلی بسنده نمی‌کنند.

 لذا هر ساله گزارش‌هایی تحت عنوان گزارش سالانه(Annual Report) که شامل اطلاعات جامع در حوزه های مالی، تولید، استراتژی، نیروی انسانی، ریسک، مدیریت زنجیره تامین، مسئولیت های اجتماعی و ... می شود را به بهترین شکل ممکن گردآوری کرده و در اختیار عموم قرار می‌دهند.

این گزارش‌ها بهترین مرجع اطلاعاتی برای تمامی شرکای تجاری و ذینفعان سازمان از جمله سهامداران، مشتریان و تامین کنندگان، دولت و عموم مردم است و مدیران سازمان ها نیز از این ظرفیت برای جلب نظر ذینفعان و سایر ارکان مختلف کسب و کار، ضمن رعایت صداقت، استفاده می‌کنند.

دولت‌ها نیز از آنجایی که این اقدام را قدمی رو به جلو در جهت شفافیت اقتصادی، بالا بردن آگاهی عمومی، افزایش رقابت پذیری و احساس مسئولیت اجتماعی می دانند، به بهترین شکل از آن حمایت می‌کنند.

نشریه رتبه به عنوان نشریه اقتصادی و تخصصی در زمینه رتبه بندی های کسب و کار، در این راستا اقدام به تاسیس مرکزی با عنوان "مرکز رتبه بندی گزارش های سالانه" کرده است. هدف از ایجاد این مرکز ترویج فرهنگ گزارشگری مالی و عملکردی برای بنگاه های اقتصادی و سازمان ها به بهترین شکل و با استاندارد های روز و بین المللی است.

این مرکز دو ماموریت اصلی دارد که در وظیفه اول، تقویت انگیزه در بین مدیران با ایجاد فضای رقابتی در زمینه تدوین و انتشار گزارش های سالانه. این مرکز با بهینه کاوی از مدل های جهانی رتبه بندی گزارش های سالانه، مدلی را برای ارزیابی و رتبه بندی گزارش های منتشر شده بنگاه ها و سازمان های ایرانی فراهم کرده است و در نظر دارد ضمن بررسی فنی، رتبه و گزارش بازخورد ارزیابی خود را به اطلاع مدیران مربوط برساند و همچنین با برگزاری آیین «جایزه بهترین گزارش سالانه» از پیشگامان این عرصه هر سال تقدیر کند.

بر این اساس دومین وظیفه هم، برگزاری دوره های آموزشی در زمینه‌های «تربیت ارزیاب و ارایه مدل رتبه بندی گزارش سالانه» و «گردآوری و تدوین گزارش سالانه بر اساس استاندارد های بین المللی» است و  این مرکز در نظر دارد با تربیت کارشناسان و ارزیابان زبده در تدوین و بررسی گزارش های سالانه، قدم مثبتی برای ترویج فرهنگ اطلاع رسانی و شفافیت در سطح جامعه بردارد.

در همین حوزه، از مدیران بنگاه‌های اقتصادی و سازمان ها دعوت شده تا در این حرکت نوین همراه  و با ایجاد یک پویش ملی در زمینه انتشار گزارش‌های سالانه حرفه ای، موجب رشد و تعالی فضای کسب و کار کشور شوند.

مدیران و کارشناسان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی www.AnnualReportRating.ir مراجعه نموده و با شماره 43089000-021 تماس حاصل فرمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن مدیریت کیفیت ایران

با توجه به حساسیت امر و لزوم شکل‌گیری نهادی که با هویت حقوقی عهده‌د‌ار نهادینه سازی موضوع کیفیت باشد، انجمن مدیریت کیفیت ایران در سال 1376 بعنوان یک تشکل حرفه‌ای غیرانتفاعی بصورت کاملا مستقل با هدف ارتقاء و گسترش دانش و فرهنگ مدیریت کیفیت و نهادینه نمودن روش های تحقق فرهنگ مدیریت کیفیت در صنعت و خدمات در اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن ایران به ثبت قانونی رسید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]