اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951126235715518

کرباسیان: نظر محیط زیست را تامین می کنیم

جزئیات فاینانس های جدید معدنی

کد: 13951126235715518

https://goo.gl/fDN42A

، تهران , (اخبار رسمی): ایمیدرو ۱.۸ میلیارد یورو فاینانس در حوزه فولاد ایمیدرو استفاده کرد؛ ضمن اینکه در حوزه آلومنیوم جنوب نیز یک میلیارد از طرح فاینانس چین استفاده شده است.

جزئیات فاینانس های جدید معدنی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از خانه صنعت، معدن و تجارت، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص فاینانس های حوزه معدن که در چند ماه اخیر گشایش شده اند، گفت: خوشبختانه ایمیدرو ۱.۸ میلیارد یورو فاینانس در حوزه فولاد ایمیدرو استفاده کرد؛ ضمن اینکه در حوزه آلومنیوم جنوب نیز یک میلیارد از طرح فاینانس چین استفاده شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به تازگی نیز فولاد مبارکه بعد از سفر رئیس جمهور، دو تا سه قرارداد را برای طرح توسعه هرمزگان و مبارکه نهایی کرده است و در آینده نزدیک خبرهای مربوط به آن نیز اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در رابطه با سرمایه گذاری روی مهدی آباد نیز که کنسرسیوم تشکیل شده، یک میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که ظرف دو هفته آینده قرارداد آن امضاء می شود.

به گفته کرباسیان، در مورد فاینانس های زیر ۱۰۰ میلیون یورو یا دلار نیز اقدامات خوبی ظرف ماههای گذشته انجام شده و با طرف های اروپایی و چینی نیز، برخی پروژه ها مثل الکترود گرافیتی را پیش برده ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به بسته دوم فاینانس چین، اشاره و خاطرنشانک رد: آخرین اطلاع ما نشان می دهد که وزارت اقتصاد در حال پیگیری این پروژه است؛ البته به موازات آن ده میلیارد دلار تفاهم نیز با ژاپن در رابطه با فاینانس پروژه های ایران معرفی شده و مشارکت ها نیز در حال انجام است که خوشبختانه فولاد مکران نیز با شرکتهای ژاپنی نهایی کردیم که امیدواریم وزارت اقتصاد آن را عملیاتی کند و ما بتوانیم استفاده می کنیم.

وی با اشاره به اظهارنظر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مانع گورخرها بر سر توسعه معادن اظهار داشت: اعتقاد دارم توجه به معادن نکته خیلی ظریفی است که از یک سو باید متوجه شد همان طور که بحث آب و محیط زیست و آیندگان و استفاده درست از معادن را باید مورد توجه قرار داد، باید توسعه نیز صورت گیرد؛ این در حالی است که اگر حواسمان باشد می توانیم هر دو بحث را به موازات هم بدون مشکل پیش بریم.

به گفته کرباسیان، هم اکنون در آمریکای جنوبی در وسط جنگل کارخانه فولاد احداث شده و مدیر کارخانه بیش از اینکه نگران تولید فولاد باشد، میزان عسلی که زنبورهای عسل تولید می کنند را چک می کند؛ یعنی محیط زیست اعلام کرده بود که باید میزان تولید فولاد وصل به میزان تولید عسل باشد. پس دنیا در حال استفاده از تکنولوژی است و محیط زیست را هم حفظ می کند. در هامبورگ بزرگترین کارخانه مس اروپا وسط شهر احداث شده است که رعایت محیط زیست کرد و اشتغال ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: مشکل گیاه یا حیات وحش را معمولا با تعامل با سازمان محیط زیست برطرف می کنیم و تا مجوز نگیریم، شروع به کار معدنی نخواهیم کرد، در عین حال با توجه به قانون و تاکیدات رهبری باید رعایت محیط زیست را صورت داد و /ظرف چهارسال گذشته نیز، این مسائل را رعایت کرده ایم.

کرباسیان از ورود مشاوران بین المللی محیط زیست از کشورهای مختلف در برخی پروژه های معدنی خبر داد و گفت: در مورد بندر پارسیان که به زودی احداث می شود، سالها است که سازمان محیط زیست نظراتی داشته و به تازگی با تفاهم با آنها، یک مشاور محیط زیست نروژی آوردیم که موارد مدنظر آنها را رعایت کنیم.

وی در خصوص نقشه بردای هوایی نیز گفت: همکاری خوبی با سازمان زمین شناسی صورت گرفته و با آنها کاملا هماهنگ هستیم و اکنون در منطقه خراسان جنوبی و کردستان، نقشه برداری هوایی را شروع کردیم که امیدواریم در مورد این دو منطقه خبرهای خوش را در آینده نزدیک داشته باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]