اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951128236255632

عصاره‌ها، ریشه‌ها، رویاها

کد: 13951128236255632

https://goo.gl/RU3vsn

، تهران , (اخبار رسمی): بازارها، معابر و اماکن عمومی و نیز کاربرد ادویه های مختلف در طبخ غذا و جایگاه ویژه ادویه ها، در تغذیه این مناطق، موجب شد تا رانیا جووانا (Rania Jouaneh) از همان سنین کودکی، درک بالایی از مواد طبیعی بدست آورده و در رابطه با روایح و حس بویایی کنجکاو شود.

عصاره ها، ریشه ها، رؤیاها

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از لوکس بایر، "رانیا جووانا" داستان ورود خود به جهان عطر و عطرسازی را چنین روایت می‌کند که همیشه، خواهان شغلی مطمئن و آرام بودم. اما بعد از مدتی به خود گفتم کافی است! می دانستم که چه چیز می خواهم و در آن لحظه، احساسات در من قدرت گرفتند.

در آن روزها، مدت هجده سال بود که در پاریس زندگی می کردم و با خود می گفتم: اینجا فرانسه است؛ جایی که مردم درباره عطرسازی چیزهای زیادی یاد می گیرند. رانیا! بیدار شو و به مدرسه عطرسازی برو! علاقه و عشق زیادی به خلق عطر داشتم و معتقدم زمانی که با تمام وجود چیزی را بخواهید؛ بسوی شما خواهد آمد

رانیا، در کشور اردن متولد شد. دوران کودکی رانیا، در این کشور سپری شد و همین دوران، خاطرات بویایی منحصربفردی برای رانیا خلق کرد که نقش مهمی در شکل گیری نگرش او در مورد روایح و فضاهای بویایی، ایفا کرد. رانیا، بیشتر اوقات خود را در کنار درختچه ها و بوته های یاس سپری می کرد. شرایط فرهنگی اجتماعی خاص و نیز نوع تغذیه خاورمیانه، از دیگر خاطرات بویایی مهم و منحصربفرد او هستند. بازارها، معابر و اماکن عمومی و نیز کاربرد ادویه های مختلف در طبخ غذا و جایگاه ویژه ادویه ها، در تغذیه این مناطق، موجب شد تا رانیا از همان سنین کودکی، درک بالایی از مواد طبیعی بدست آورده و در رابطه با روایح و حس بویایی کنجکاو شود. با وجود این شور و علاقه، اما جووانا پس از عزیمت به پاریس، از دنیای روایح دور شد و در رشته تجارت بین الملل به تحصیل پرداخت. پس از فراغت از تحصیل نیز در بانک به کار مشغول شد و برای مدتی، از دنیای روایح و رؤیاها، فاصله گرفت.

RANIA J

رانیا، همواره با کنجکاوی و اشتیاق، مواد مختلف را می بویید و در مورد آن ها اطلاعاتی جمع آوری می کرد. اما شرایط ویژه ای که جووانا در آن پرورش یافته بود؛ سبب می شد تا همواره عطرسازی را حرفه ای قلمداد کند که مناسب او نیست. از این رو، قوانین نا نوشته ای رانیا را از عطرسازی دور کرده بود تا اینکه پس از مدت ها، به گفته خود، بیدار شد و تصمیم گرفت تا با تمام قدرت بسوی عطرسازی حرکت کند. پس از این تغییر مسیر، رانیا دوره های آموزش حرفه ای و یادگیری فرمول بندی و ترکیب مواد را در مدرسه "سینکوییم" پشت سر گذاشت. جووانا که شناخت عمیق و گسترده ای از مواد مختلف دارد و از گذشته، همواره روایح مختلف را بصورت طبیعی و در حالات مختلف به ذهن سپرده است؛ پس از آشنایی با اصول فرمول بندی و ترکیب، کار بر روی ایده ها و راه اندازی لاین عطرسازی مورد نظر خود را آغاز کرد.

نگاه انسان دوستانه و عمیق رانیا که با تفکرات ویژه او در مقوله حفاظت از محیط زیست همراه شده است؛ از وی عطرساز متفاوت و منحصربه‌فردی ساخته است که این نگرش ها، مسیر او را از دنیای صنعتی و تجاری عطرسازی جدا می کند. عشق به ریشه ها و حس نوع دوستی، در کنار تلاش در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، موجب شد تا رانیا در ساخت عطرهای خود از مواد طبیعی تجدید پذیر و عصاره ها و روغن هایی استفاده کند که با شرایطی ویژه تهیه می شوند. هدف رانیا در لاین عطرسازی خود، بکارگیری مواد طبیعی بود که غنا و پیچیدگی آن ها، شاکله و اساس عطرسازی فاخر است. به اعتقاد وی، رایحه موادی همچون رز، یاس و اسطوخودوس، رو به فراموشی است و او تصمیم بر ارائه مجموعه ای از عطرها که با حجم بالایی از روغن های طبیعی ساخته شده اند، گرفت. بازگشت به ریشه های عطرسازی هنری، با استفاده از اسانس ها و روغن های طبیعی، رانیا جووانا را به راه اندازی لاین عطرسازی مستقل خود با عنوان "رانیا جِی"، ترغیب کرد.

نگاه عمیق رانیا به عطرسازی، او را بر آن داشت تا به تمام جوانب و حاشیه های جهان عطر توجه کند. او با احساسی عمیق از مواد اولیه می گوید که بیانگر حس نوع دوستی عمیق وی است: "اعتقاد دارم ما فراموش کرده ایم که مردمانی هستند که در مزارع، کاری بزرگ انجام می دهند، مواد مرغوب را پرورش داده و جمع آوری می کنند. مردمان زیادی انرژی، زمان و زندگی خود را صرف این  کار می کنند و با قلب خود این مواد را پرورش می دهند. آنان با دستان خود مواد طبیعی را برداشت می کنند و برای ما آماده می کنند. ممکن است بسیاری از آنان در شرایط مناسبی نباشند و ما به چنین مسائلی فکر نمی کنیم!"

بر پایه چنین تفکرات و نگرش هایی، جووانا ساخت نخستین آثار خود را آغاز کرد و در سال 2012، نخستین مجموعه از عطرهای خلق شده توسط رانیا جووانا و در قالب لاین "رانیا جی" به جهان عطر معرفی شد. او ساخت عطرهای رانیا جِی را بر پایه تفکرات زیست محیطی و انسان دوستانه خود آغاز کرد و بدون استفاده از نوت های جانوری و با بکارگیری روغن هایی که مواد خام آن ها از مزارع مختلف تهیه شده اند؛ رانیا عطرهایی ارائه کرد که تحسین و شگفتی همگان را بر انگیخت. "رز ایشتار" یکی از این عطرهاست که با محوریت رز و بر بستری سبز و گیاهی، با پایه ای از مشک، پچولی و وانیل ساخته شده است. "لاونده 44" دیگر عطر ساخته شده توسط رانیا با چنین رویکردی است. عطری از همراهی اسطوخودوس، ترنج و نوت های سبز که با ادغام در لایه هایی پیچیده از عود، تونکا، پچولی، وتیور و لادن، تلفیقی از ترکیبات آروماتیک کلاسیک و فضاهای مدرن را در قالب رایحه ای حیرت آور به نمایش می گذارد. اما عطر تحسین شده و موفق رانیا، "آمبر لوپ"، یکی از آثار ارزنده این هنرمند و از عطرهای مرجع درساخت عطری از عنبر است. رانیا بدون استفاده از عنبر سائل و یا کهربا، با هنرمندی تمام حجم بالایی از لادن، وانیل، دارچین، چوب گایاک و صمغ تولو را در ترکیب این عطر بکار برده تا بر بستری از ادویه های مختلف، بازسازی باشکوهی از وجوه مختلف رایحه عنبر ارائه کند. عطری ناب از همراهی آکورد عنبر با عود، که موفقیت بزرگی برای رانیا در نخستین سال از حضور در عطرسازی به ارمغان آورد.

رانیا، با ادامه حرکت در چارچوب ایده های خود، سال 2013 عطر "جازمین کاما" را معرفی کرد. عطری از وجوه ایندولیک و سبز یاس که با لطافت و تازگی رز و ترنج همراه شده و در پایه ای از پچولی، مشک و صندل کامل می شود. "عود آسام"، دیگر عطر رانیا است که در همین سال ارائه شد. عود اسام، عطری از وجوه چوبی، صمغی و جانوری عود است که با ترکیبی از وتیور، کندر، مشک و چرم بر آن تأکید شده و با لایه های ظریف از نوت های مرکباتی، درخشان شده است؛ تا در فضایی عمیق و دودی، ارائه گر تفسیر متفاوت و جالب توجه رانیا از این ماده ارزشمند باشد.

رؤیاپردازی ها و ماجراجویی های رانیا در جهان عطر و ساخت روایح عمیق و پالوده با استفاده از مواد طبیعی، در سال 2014 با معرفی عطر تحسین بر انگیز "تی هابانِرو" ادامه یافت. تی هابانرو، نمایشی متفاوت و خلاقانه از تنباکو است که وجوه دودی و گیاهی آن در کنار عود، رایحه ای عجیب و مرموز را ایجاد کرده و با جریان یافتن بر بستری از ادویه ها، در پایه ای از مر، بخور، صندل و چرم فرود می آید تا رایحه ای اسرار آمیز، بدیع و فاخر را ارائه دهد. پس از معرفی این عطر، رانیا زمان زیادی را صرف ساخت اثر جدید خود کرد و با الهام از معماری و هنر منطقه آندلوس و تلفیق آن با فضاهی شرقی، در سال 2016 عطر "کویغ آندالو" را معرفی کرد. کویغ آندالو عطری عمیق، لوکس و تاریک از چرم است. آکورد کستوریم، چهره جانوری چرم را برجسته می کند و با استفاده از عود، رانیا این چهره جانوری و سرکش را به زیبایی در فضایی دودی و تاریک ادغام کرده است که با پچولی و بخور بر آن تأکید شده است. لایه هایی از زعفران، زنبق و بنفشه، بستری لطیف برای این نمایش قدرتمند شکل داده اند تا "کویغ آندالو" عطری از قدرت، شکوه و تفکر باشد.

رانیا جووانا، هنرمندی گزیده کا و صاحب اندیشه ها و تفکراتی متعالی است. او با الهام از طبیعت و فضاهای تاریخی، ایده برداری از آثار و فضاهای مدرن و تلفیق آن ها با خاطرات بویایی و عمیق خود، عطرهایی ستودنی، فاخر و بیاد ماندنی را خلق کرده است. عطرهایی که با استفاده از مواد طبیعی ساخته می شوند تا ادای احترام باشکوهی از سوی این هنرمند ارزنده به طبیعت و افرادی باشند که این مواد را پرورش می دهند. هنرمندی که از حرکت بر مسیر چالش انگیز و ناهموار آفرینش هنری و خلاقانه هراسی ندارد و با هدف پرداخت به ریشه های عطرسازی و کار با مواد طبیعی، رؤیاهای خود را دنبال می کند تا جهان عطر، همچنان به حضور هنرمندانی متعهد و آثاری اصیل و باشکوه، امیدوار باشد.

"عطرسازی، برای من همچون سهیم شدن احساسات و ایده ها با سایر مردم است. گاهی اوقات آنرا همچون پیامی می بینم که در یک بطری گذاشته و به دریا می اندازم. کسی آن سوی دریا آنرا خواهد یافت و به نحوی، آنچه را که من به هنگام خلق آن عطر احساس کرده ام؛ حس خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس