اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951203238045499

رئیس اتاق ایران در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت چین پیشنهاد کرد

ورود استان‌های ایران و چین برای توسعه همکاری ها

کد: 13951203238045499

https://goo.gl/Qh0PMh

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتاق بازرگانی ایران، در دیدار با وو پی مین رایزن بازرگانی سفارت چین بر لزوم افزایش روابط بانکی، تسهیل رفت و آمد فعالان اقتصادی و رفع محدودیت‌های صادرات محصولات کشاورزی ایران به چین، تاکید کرد.

ورود استان‌های ایران و چین برای توسعه همکاری ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، صبح دوم اسفند با وو پی مین رایزن بازرگانی سفارت چین، دیدار و گفت‌وگو کرد.

شافعی، پیشینه روابط اقتصادی ایران و چین را به قدمت تاریخ دو کشور دانست و گفت: رابطه دوکشور کاملا استثنایی و استراتژیک است، در دوران تحریم‌ها نیز بهترین رابطه اقتصادی ما با چین بود.

وی افزود: تحولات اخیر نشان‌دهنده رشد سطح مناسبات اقتصادی بین دو کشور است. باید برای آینده مناسبات اقتصادی برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: به‌رغم روابط خوب دو کشور هنوز مشکلات بانکی و بیمه‌ای برطرف نشده است که اتاق ایران به عنوان نماینده بخش‌خصوصی خواستار رفع این موانع و امکان بازگشایی اعتبارات اسنادی است.

شافعی موضوع قرنطینه محصولات کشاورزی ایران را یکی دیگر از موانع صادرات به چین دانست و گفت: تقاضاهای بسیاری بر صادرات خرما و پسته به چین وجود دارد اما مشکلات ناشی از قرنطینه این کالاها فرصت توسعه همکاری‌ها را تحت تاثیر قرار داده است که امیدواریم مقامات دو کشور پیرامون این موضوع توافق کنند.

وی خواستار ارتقاء همکاری اتاق های بازرگانی دو کشور با اتاق مشترک شد و افزود: اتاق مشترک ایران و چین آماده اتصال فعالان بخش های‌خصوصی استان‌های ایران با استان‌های چین است تا سطح همکاری‌های دوجانبه منطقه‌ای را ارتقا دهیم.

سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری چین در ایران 

وو پی من، رایزن بازرگانی سفارت چین در این دیدار با تاکید بر اینکه طی قرن‌ها رابطه اقتصادی بین دو کشور، هیچ تنشی از نظر سیاسی وجود نداشته است، گفت: بعد از سفرهای سال گذشته روسای جمهور چین و ایران به دو کشور، همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و ضدتروریسم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی گفت: چین بزرگترین شریک ایران در اجرای پروژه‌های پیمانکاری است. تاکنون چین 4 میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده است و قراردادها به نفع طرفین و در شرایط برد-برد بوده است.

رایزن بازرگانی چین با تاکید بر اینکه در سخت‌ترین شرایط هم یک راه حل پیدا کردیم و همکاری‌های مشترک متوقف نشد، افزود: پس از برجام گفتگوها بین مقامات بانکی و بیمه‌ای دو کشور بیشتر شد و مقدماتی نیز فراهم آمده که در آینده شاهد فاینانس پروژه‌های بزرگ ایران توسط چین خواهیم بود.

وی افزود: مذاکره مقامات بانکی دو کشور، همزمان با سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به پکن، انجام شد و خوش‌بین هستیم که گشایش اعتبارات اسنادی بین دو کشور سرعت بیشتری بگیرد.

وو پی من، از امضای تفاهم‌نامه بین سازمان بازرسی و قرنطینه دو کشور خبر داد و گفت: مشکل قرنطینه کالاهای کشاورزی ایرانی با تفاهم‌نامه‌ای به امضای مقامات وزارت‌خانه‌های کشاورزی دو کشور، مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین از پیشنهاد رئیس اتاق ایران مبنی بر روابط استان‌های دو کشور استقبال کرد و گفت: طی یکسال اخیر هیات‌های بسیاری از استانهای مختلف چین به ایران آمده‌اند. با تبادل اطلاعات اقتصادی، جغرافیایی، زمینه‌های مساعد همکاری و سرمایه‌گذاری می‌توان در افزایش سهم همکاری‌ها تاثیر گذاشت.

طی 6 ماه آینده 12 هیات از چین به ایران می‌آیند

اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک ایران و چین، نیز در جریان این دیدار بر تبادل هیات بین استانهای ایران و چین اشاره کرد و گفت:12 هیات طی 6 ماه آینده از چین به ایران سفر می‌کنند و 5 هیات از ایران به استان‌های چین اعزام خواهد شد.

وی به درخواست اتاق مشترک از چین برای افزایش کارگزاران بانکی اشاره کرد و افزود: تعداد بانک‌های چینی که با ایران کار می کنند جوابگوی حجم مناسبات فعلی و آتی دو کشور نیست که امیدواریم این موضوع سریعتر به نتیجه برسد.

عسگر اولادی همچنین خواستار تسهیل سفر فعالان اقتصادی به چین شد و افزود: اخذ ویزا با دعوتنامه از طرف چین مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی فراهم آورده است، که امیدواریم همانند گذشته با توصیه‌نامه اتاق مشترک این موضوع برطرف شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]