اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951204238365632

بوگ: داستان یک اعجوبه

کد: 13951204238365632

https://goo.gl/vrM6Bp

، تهران , (اخبار رسمی): مروری بر آثار و شیوه های (آنتونیو گاردونی ANTONIO GARDONI)

بوگ: داستان یک اعجوبه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، اغلب عطرسازان ایتالیایی، هنرمندانی ویژه و برخوردار از تفکرات خاص و ایده های عجیب هستند. عاملی که موجب می شود تا این عطرسازان ستودنی و منحصربفرد را، مستقل از چارچوب های رنگین و تصنعی عطرسازی صنعتی و تجاری قلمداد کنیم، چیزی نیست بجز آزادی و استقلال. استقلال در شیوه های فضاسازی، ساخت و پرداخت این ایده های بکر و برخورداری از نگرشی عمیق. هیچ یک از این هنرمندان، حاضر به تن دادن به جریان های حاکم و چرخه تجاری سرسام آور حاکم نیستند. مارکت، تبلیغات، لنزها و جشنواره ها، عبارات و واژگانی نامفهوم و بی معنا برای این هنرمندان است و آن ها، تنها به احساس، اصالت، استقلال و عشقی که در چالش ساخت یک عطر با آنان همراه می شود؛ تمسک می جویند.

اصالت و استقلال، نقطه اتکا و سکوی موفقیت همین هنرمندان است. موفقیت هایی که نه از طریق اهدای جوایز و جنجال های تبلیغاتی حاصل شود؛ بلکه موفقیتی که با راهیابی به قلب دوستداران و شیفتگان عطرهای هنری، رقم می خورد. راز جاودانگی و بزرگی چنین هنرمندانی مستقل و آزاد را باید در قلب ها و در روایحی ماورای تصور جستجو کرد و "آنتونیو گاردونی" نیز، یکی از این هنرمندان اصیل، مستقل و بزرگ است.

GARDONI

بی تردید، گاردونی یکی از عطرسازان برجسته و جاودانه جهان عطر است. این ادعا، نه تنها اغراق و بزرگ نمایی نیست؛ بلکه نیاز به هیچ گونه اثبات و برهانی ندارد؛ زمانی که به این نکته واقف شویم که آنتونیو گاردونی، خالق عطر بی مانند "ماای" است. شاهکاری که وسعت آن، گستره ای از لمس ناشناخته ها تا فتح بی نهایت و غیر ممکن ها را در بر می گیرد. "ماای" عطری جانوری است. عمیق، بدیع، بدون مرز و ناب. عطری از سیوت و مشک حیوانی در لایه هایی آمیخته از آلدهاید، رزین های اسرار آمیز و وجوه ایندولیک مریم و یاس. ترکیبی ساده اما غیرقابل وصف که جهان عطر را در سال 2014، مسحور و مبهوت رایحه بی همتای خود کرد. "ماای"، تنها یکی از عطرهای شگفت انگیز گاردونی است که در اختیار دوستداران عطرهای هنری قرار گرفته. عطرهایی که البته به تعداد محدود ارائه شده و در قالب لاین اختصاصی و خاص "بوگ" معرفی شده اند. در مورد چگونگی ساخت این عطر، گاردونی در مصاحبه ای عنوان کرد: "هنگامی که کار ساخت ماای را آغاز کردم؛ در نظر داشتم که یک عطر بخوری اورینتال ویژه با حجم بالایی از دود و چوب صندل خاک اره ای خلق کنم. به موازات این ایده، در حال تلاش برای برقراری ارتباطی بهتر بین خود و گلی که همیشه بعنوان یک چالش شناخته می شود؛ بودم: مریم. ماای اینگونه متولد شد و اینگونه ایده اولیه در مسیر ساخت، گم شد!"

آنتونیو گاردونی، عطرسازی خود آموخته است که شیوه های خاص و ویژه خود را با سال ها تلاش و آزمایش بر روی مواد طبیعی، شکل داده است. گاردونی زمان زیادی را صرف عصاره گیری از مواد خامی که از طبیعت جمع آوری می نمود، کرد. او با دستگاه تقطیر کوچکی که تهیه کرده بود؛ سال ها، شیوه های عصاره گیری از مواد خام را در حالت های مختلف مورد آزمایش قرار داده. ترکیب و ارزیابی ویژگی های مختلف روغن های بدست آمده در قالب هر ترکیب، از دیگر کارهایی بود که با تداوم پیدا کردن در طول این سال ها، نقش مهمی در شکل گیری شیوه ها و روش های خاص آنتونیو ایفا کرد. در کنار ثبت تمامی حالات مختلف، گاردونی پس از آشنایی با هر گیاه و ماده طبیعی، نمونه ای از آن تهیه و ثبت می کرد و بدین ترتیب، آرشیو بویایی گسترده و منحصربفردی را در طی سال ها جمع آوری کرد. با افزایش تعداد بطری ها و نمونه ها، گاردونی به فکر ترکیب برخی مواد با یکدیگر در قالب یک عطر می افتد. نتایجه این آزمایش ها برای آنتونیو، شگرف و اعجاب انگیز بود و به منظور تسلط هرچه بیشتر در ترکیب و فرمولبندی مواد، او مدتی را به یادگیری شیمی اورگانیک اختصاص داد. پس از آشنایی با ویژگی های شیمیایی و نحوه ترکیب مواد، گاردونی پروژه "بوگ" را راه اندازی کرد. وی در قالب این پروژه به ساخت عطرهای سفارشی منحصربفرد و نامتعارفی مشغول شد که به درخواست افرادی خاص و شیفته فضاهای بکر هنری، خلق می شدند. گاردونی زمان زیادی به ساخت یک عطر سفارشی اختصاص می دهد. او در ابتدا، چندین ترکیب مختلف از فضای مورد نظر مخاطب تهیه می کند و آن ها را برای تست در اختیار او قرار می دهد. پس از طی این  مرحله و آگاهی از ذائقه و رایحه مطلوب مخاطب، گاردونی ساخت ترکیب نهایی را با استفاده از مواد ویژه ای که در آرشیو بوگ تهیه شده اند؛ آغاز می کند. این فرایند زمان بر و ویژه، برای آنتونیو بسیار لذتبخش و شیرین است. گاردونی که دانش آموخته معماری است و در زمینه طراحی ساختمان فعالیت می کند؛ ساخت ترکیبات و عطرهای خود را در شب دنبال می کند. وی بر این باور است که شب نه تنها شاعرانگی و احساس بیشتری در ترکیبات و فرمول ها القا می کند؛ بلکه به من کمک می کند تا بهترین ترکیب ممکن را آماده کنم و با حصول رضایت از نتیجه، آسوده بخوابم!

آنتونیو گاردونی، اعتقادی به سیاست هایی که با عنوان تولید محدود، مجموعه انحصاری، عطرهای لوکس کمیاب و استراتژی های از این قبیل ندارد. او معتقد است: "آنچه در توان دارم را انجام می دهم تا به آزادی خود وفادار بمانم." از این رو وی با حجم محدودی از روغن ها و عصاره هایی که در اختیار دارد؛ برخی از ترکیبات و فرمول های خود را در قالب عطرهای بوگ، در سال 2012 معرفی کرد. لاین بوگ، شامل سه عطر نفیس و منحصربفرد است. عطر تحسین شده "ماای" که به آن اشاره شد؛ سومین عطر این مجموعه است که در سال 2014 معرفی شد. گاردونی همواره زمان زیادی را به ساخت یک عطر ارائه می دهد و حتی پس از فراهم شدن عطر نهایی، همچنان به تغییر و کار بر روی آن ادامه می دهد.

نخستین عطر گاردونی در مجموعه بوگ، در سال 2012 و با عنوان "او دِ اِ" معرفی شد. این عطر، اثری نامتعارف، عمیق و شگفت انگیز است. ترکیبی از عصاره های مختلف که به شیوه ای شگفت انگیز به نمایش در آمده اند. حجم بالایی از میخک خشک و کستوریم که با حالتی حیوانی و سرکش به جریان افتاده اند با فضایی چالش بر انگیز از نوت های آروماتیک، ادویه های ناشناخته و عجیب، سوزنی برگ ها و گیاهان در می آمیزد تا با ادغام در پایه ای از چوب های تاریک، رایحه ای شگرف و تعمق بر انگیز ارائه دهد.

پس از ارائه این عطر منحصربفرد، گاردونی در سال 2013 عطر "کولون ریلودد" را معرفی کرد. این عطر، تفسیر جسورانه و ناب آنتونیو از کولون های کلاسیک است. روح آروماتیک-مرکباتی این کولون ها، با استفاده از حجم بالای اسطوخودوس با حالتی گیاهی و تمیز در کنار روغن مرکبات، به نمایش در آمده است. اما ورای این فضای کلاسیک، حجم بالایی از صمغ های دودی و رزین های گیاهی در هم می آمیزند تا با فرود در پایه ای از رایحه سرکش و وحشی کستوریم، چهره ای مدرن، طغیانگر و نامتعارف را با فضای کلاسیک عطر همراه کند. ترکیبی از سادگی و پیچیدگی در قالب رایحه ای از تلفیق فضاهای مدرن و کلاسیک.

پس از موفقیت خیره کننده شاهکار جاودانه "ماای" در سال 2014، گاردونی با صرف زمانی زیاد، از جدیدترین اثر خود در سال 2016 رونمایی کرد. "گاردلیا"، عطری است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد افتتاح یکی از فروشگاه های عطر ایتالیا در بولونیا و نیز به مناسبت پنجاهمین سالگرد ازدواج مالکان آن، توسط گاردونی ساخته شد. عطری اسرار آمیز که برای ساخت آن گاردونی بیش از شصت ترکیب و ماده مختلف را به کار گرفته است و همه این مواد، به شکل اعجاب انگیزی کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا در قالب رایحه ای منسجم و قدرتمند، نمایشی خیره کننده از آکوردهای گاردنیای بکار گرفته شده در این عطر ارائه دهند. شش درصد این ترکیب را روغن سه نوع مختلف گاردنیا تشکیل داده است. وجوه سبز و شهوانی این گل با آکورد قدرتمند مریم و یاس برجسته شده و بطور همزمان، وجه ایندولیک و کثیف گل های سفید، در قالب این همراهی به نمایش در آمده است. نوت های جانوری همچون مشک و سیوت، فضای طغیانگر و باشکوه حیوانی این عطر را تقویت می کنند و لایه هایی از آکوردهای نامتعارف فلزی از همراهی شمعدانی و رز اکساید، نوت های میوه ای، نوشیدنی ها و ادویه ها در این فضا به جریان می افتند؛ تا وصف "گاردلیا"، بسان دیگر آثار گاردونی، غیر ممکن بنظر برسد.

آنتونیو گاردونی، تنها چهار عطر به دوستداران عطرهای هنری ارائه کرده است؛ اما هر چهار عطر معرفی شده از او در قالب آثار لاین بوگ، به مثابه شاهکارهایی بی نظیر و تکرار نشدنی هستند. این هنرمند خلاق و گزیده کار، همچنان به دور از جنجال و هیاهو، فعالیت های خود در جهان عطر را ادامه می دهد. ترکیبات و عصاره های مورد نظر خود را در مقیاسی محدود تهیه کرده و با تلفیق حقیقت و رؤیا، فضاهای خیالی و واقعی، استفاده از کتاب ها، داستان ها و ایده های فانتزی بعنوان منبع الهام، خلق عطرهای شگفت انگیز و منحصربفرد خود را ادامه می دهد. او هنرمندی مستقل و شایسته ستایش است که همچون ایده ها و منبع الهام خود، واقعیت ها و رؤیاهایش را با هم همراه ساخته، سفری ذهنی به دنیایی از واقیت های موجود و واقعیت های ممکن، جایی که روایح و داستان ها به هم می پیوندند، ایده ها و دیدگاه ها با هم همراه می شوند تا داستانی از زندگی واقعی را روایت کنند. دنیایی کوچک و شاعرانه، آثاری نفیس و جاودانه، نتیجه حرکت بر مسیر آزادی، استقلال و اصالت برای آنتونیو گاردونی است.

"مسائل شگفت انگیزی وجود دارند که فهم آن ها برای من بسیار دشوار است. این مقوله از تأثیرات بوگ است و من نمی توانم بطور کامل آن را کنترل کنم. تنها می توانم بگویم که با تمام وجود، سپاسگزار تمام انسان هایی هستم که آزمایش های مرا باور و حمایت کردند!"

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس