اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951207238844750

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۲۱۲۰ واحد مسکن مهر استان گیلان:

۵۵ درصد مسکن مهر در دولت یازدهم افتتاح رسید

کد: 13951207238844750

https://goo.gl/M4GK8M

، تهران , (اخبار رسمی): [مراسم] قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۲۱۲۰ واحد مسکن مهر استان گیلان گفت: بیش از ۵۵ درصد مسکن مهر کشور در دولت یازدهم به بهره‌برداری رسید.

۵۵ درصد مسکن مهر در دولت یازدهم افتتاح رسید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر کشور، محمدعلی نجفی استاندار گیلان، مهرداد لاهوتی نماینده مردم شریف شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر مدیران و مقامات استانی و محلی  ۲۱۲۰ واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی در مراسم افتتاح همزمان ۲۱۲۰ واحد مسکن مهر استان گیلان که به‌صورت نمادین در شهرستان لنگرود انجام شد تصریح کرد: پروژه‌های مسکن مهر آماده افتتاح استان گیلان در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در بخش تعهدات دولت اعم از قراردادهای تفاهم‌نامه ۳ جانبه، ۴ جانبه، تعاونی و خودمالک، ۱۳۸۰ واحد  در شهرهای رشت، آستانه، تالش، لنگرود، انزلی، لوشان و فومن و با هزینه‌ای بالغ بر ۹۳۲۴۰۰ میلیون ریال و پروژه‌های مسکن مهر شهرهای پایین ۲۵ هزار نفر در استان ۷۴۰ واحد و با هزینه‌ای بالغ بر ۳۷۰ هزار میلیون ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

لاهوتی نماینده مردم شریف شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از همه مدیران استان که در اجرای پروژه‌ها نهایت مساعدت را داشتند از استاندار گیلان به‌عنوان افتخار کشور یاد کرد و گفت با گذشت زمان مردم به این نتیجه خواهند رسید و به آثار کارهای بزرگ ایشان پی خواهند برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا دیروز کشورهای اروپایی حتی قطعات هواپیما را به ما نمی‌فروختند و اکنون موفق به خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای ایرباس شدیم، افزود: این اتفاق و موفقیت بزرگ، غرور اروپایی‌ها را شکست.

وی همچنین گفت: با روحیه خوبی که دست‌اندرکاران دارند، مسجد ساختیم و عملیات احداث سالن ورزشی آغاز شده و ۱۱ هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه در اختیار قرار دادیم و واحدهای تجاری خوبی را پیش‌بینی کردیم و از مسئولین امر که تا اینجا بیشترین کمک را به ما کردند تقاضا داریم این مساعدت‌ها مستمر باشد.

مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر کشور در این مراسم با اشاره به روند خوب پیشرفت پروژه مسکن مهر استان گیلان گفت: اگر کمک و هدایت استاندار نبود این موفقیت محقق نمی‌شد.

وی با اشاره به آمار قابل‌قبول دولت تدبیر و امید در بحث مسکن مهر کشور تصریح کرد: در دولت نهم و دهم و در دوره  ۷ ساله ۶۹۰ هزار واحد و در دولت یازدهم و در دوره حدوداً ۴۲ ماهه ۸۴۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شد.

همچنین بیش از ۵۴ درصد اخذ اسناد اعیانی و ۶۳ درصد فروش اقساطی  در دولت یازدهم بوده است.

وی بیان کرد: در ابتدای امسال قرار بود ۱۰۰۰ میلیارد از محل اسناد خزانه برای تکمیل مسکن مهر در نظر گرفته شود اما متأسفانه تاکنون این امر محقق نشد حتی یک ریال از این مصوبات محقق نشده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان وصولی داریم و این پول برای مسکن مهر است و انتظار داریم که این پول از سوی بانک مسکن پرداخت شود.

مهرآبادی گفت: دکتر آخوندی مقام عالی وزارت علیرغم اینکه انتقاداتی به بخش‌هایی از مسکن مهر داشتند ولی همواره پیگیر حل مشکلات آن بودند و تلاش‌های فراوانی داشتند که ماحصل آن کارنامه قابل‌قبول ایشان در مدت تصدی این مسئولیت است که حدود ۲ میلیون مسکن مهر کشور به متقاضیان تحویل داده شده است که ۵۵ درصد آن در این دولت بود و مابقی آن طبق دستور ریاست محترم جمهوری باید تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان ضمن تشکر از تلاش‌های وافر کارگزاران و خادمان نظام و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: گزارش فرماندار لنگرود، ناشی از این است که در لنگرود کار عظیمی در حال انجام است.

وی افزود: ۸۲۲ پروژه در دهه فجر امسال در سطح استان آماده افتتاح بود که بخش عظیمی از آن به بهره‌برداری رسید که سهم لنگرود بالاست.

نجفی گفت: متأسفانه با وجود اینکه بیش از ۵۵ درصد مسکن مهر در این دولت انجام شده است اما گاهی مورد بی‌مهری قرار گرفته است و خوشبختانه  پروژه‌هایی که دولت‌های مختلف شروع کردند توسط این دولت پیگیری شد و خیلی از آن‌ها به ثمر نشست.

استاندار گیلان به موفقیت بزرگ کشور در زمینه خرید هواپیماهای ایرباس اشاره کرد و گفت این یک نیاز واجب بود چراکه ناوگان هوایی ما بسیار قدیمی و فرسوده شده بودند و تمام تلاش آقای دکتر آخوندی در این زمینه افزایش ضریب امنیت مسافران بوده است که بسیار قابل‌تقدیر است و از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضامندیم تمام تلاش خود را در بقای وزیر محترم راه و شهرسازی که با مدیریت درست باعث موفقیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف شده‌اند، بکار گیرند چرا که با رفتن وزیر، هیچ سودی عاید کشور و مردم نخواهد شد.

گفتنی است ۳۷۰۰ واحد مسکن مهر در استان گیلان در سال ۹۵ به بهره‌برداری رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان