اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951207239085632

7 عطری و ادوکلنی که در زمره بهترین هاست

بهترین عطرهای ساخته شده با نعنای هندی

کد: 13951207239085632

https://goo.gl/R0Dtf2

، تهران , (اخبار رسمی): «پچولی» یا نعنای هندی، یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین روغن هایی است که در عطرسازی مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد. این گیاه محبوب، همانگونه که از نام آن پیداست، به جنوب شرق آسیا و بطور ویژه به هندوستان تعلق دارد واز خانواده نعنا بحساب می آید.

معرفی بهترین عطرها و ادکلن ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، واژه پچولی، از کلمه "پاتچای" که در زبان محلی به معنی سبز است، گرفته شده است. از گل ها و برگ های معطر و اسرار آمیز بوته پچولی، برای عطرسازی استفاده می شود. البته امروزه در سایر مناطق استوایی، از آسیا گرفته تا آفریقا و آمریکای جنوبی، گونه های مختلفی از این گیاه پرورش داده می شود و روغن آن ها تحت عنوان روغن پچولی، مورد استفاده قرار می گیرد که این امر موجب به وجود آمدن تنوع در خصوصیات بویایی و نوع رایحه پچولی شده است.

رایحه پچولی، خاکی، گیاهی و همراه با حالت سبز و غلیظی است که رگه هایی چوبی، چرکین و دودی دارد. با این وجود، نوع و کیفیت رایحه پچولی، بستگی مستقیم به شیوه های برداشت، خشک کردن و عصاره گیری آن دارد. از طرفی، ویژگی های منحصربفرد و وجوه مختلف این گیاه ارزشمند، سبب شده تا در حالات مختلف و در ترکیبات مختلف، روایحی متنوع اما در عین حال غنی و اثرگذار از این گیاه به مشام برسد. بسته به اینکه روغن پچولی یا ابسولوت پچولی مورد استفاده قرار گیرد؛ رایحه متفاوتی از این گیاه دریافت می شود که در حالت روغنی، رایحه ای صمغی، خاکستر گرفته، گیاهی و تند و یا چوبی و دودی از آن به مشام می رسد که با توجه به همراهی با دیگر آکوردها در قالب یک ترکیب، این خصوصیات به نمایش در می آیند. پچولی ابسولوت نیز حالتی سبز و غلیظ، دارویی-چرکین و شیرین، چوبی، گیاهی، دودی و صمغی دارد. در هر ترکیب و با توجه به فضای مورد نظر هنرمند عطرساز، ویژگی های مختلف پچولی، به نسبت ترکیب با دیگر روغن ها و اسانس ها، شدت و ضعف دارد؛ اما آنچه در مجموع از پچولی به مشام می رسد؛ رایحه ای خاکی، دودی، چوبی و حالتی غلیظ و شیرین است که بیشتر در ترکیبات اورینتال، فوژه و شیپق مورد استفاده قرار می گیرد.

پچولی، عصاره ای از طبیعت شگفت انگیز و مرموز است که در عطرسازی فاخر، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. رایحه ای برای تعمق، تأمل، شکوه و قدرت و در نهایت،  لذت بردن از یک عطر که از گذشته های دور تا به امروز، همچنان محبوب، اعجاب انگیز و بکر است.

در ادامه، عطرهایی با رایحه پچولی، حضور شما معرفی خواهند شد.

Ephesus Dr. Gritti

میخک خشک، نوت های جانوری و دودی، در فضایی غبار گرفته و کهن به جریان می افتند تا در پایه ای از وجوه دودی، خاکی و صمغی پچولی که با چوب های تاریک و رزین ها برجسته شده است؛ احساس قدم زدن در فضایی اسرار آمیز و مرموز را به زیبایی و در نهایت شکوه، القا کند. "افه سوس" عطری از پچولی و نوت های ادویه ای، در نهایت پیچیدگی و در لایه هایی در هم تنیده است که به زیبایی در کنار یکدیگر، احساس حضور در بنایی باستانی و ورق زدن برگ ها و کتاب های قدیمی را ایجاد می کند.

Patchouli Lorenzo Villoresi

"پچولی" لورنزو ویلورزی، نمونه کامل و بی همتایی از پچولی است که به زیبایی، تمام ابعاد و وجوه این گیاه جادویی را در لایه هایی که در نهایت ظرافت و هنرمندی با هم بالانس شده اند؛ به نمایش می گذارد. وجوه خاکی و گیاهی پچولی در این عطر، با وتیور و اسطوخودوس، حالت دودی و چوبی آن با سدر، خزه و تنباکو و شیرینی صمغی و تاریک آن، با بنزویین، برجسته و ملموس شده اند و در نهایت، در پایه ای ملایم و مطبوع از صندل، این رایحه بدیع، کامل می شود. با این همه، پچولی لورنزو، عطری ساده، صمیمی و قابل لمس از فضاهای آشنا است. یک شاهکار بی حد  مرز که به نوعی مرجع عطرهای پچولی است.

Brutus Orto Parisi

پچولی در این عطر، در فضایی درخشان و لطیف از مرکبات و شکوفه پرتقال جریان دارد. اما زیبایی این عطر، ارائه چهره ای خاکی و کمی چرکین از پچولی، در لایه ای دودی و شیرین از بنزویین و کمی گیاهی از تنباکو است که همچنان با حالتی درخشان جریان دارند.

Mon Patchouly Ramon Monegal

گل های سفید با حالتی سبز، بستری متناقض از همراهی فضایی فلزی با حالتی پودری و لمسی از نوت های سینتتیک و آلدهاید، فضای چالش بر انگیز و عجیبی فراهم می کنند تا پچولی با چهره دودی، خاکی و کمی صمغی خود، نمایش پیچیده، متناقض اما موزون عطر "مون پچولی" را کامل کند.

Psychedelique Jovoy Paris

"سایکدیلیک"، همان اندازه که عطری کهربایی، گرم و شیرین است؛ به همان اندازه، عطری دودی، تاریک، خاکی و تاریک است. آغاز این عطر، فضایی سرکش، دودی، تاریک و غبار آلود از همراهی پچولی با صمغ ها و ادویه هاست که از آن اثری پیچیده و چند وجهی ساخته است که به زیبایی، در دو فضای متفاوت، متراکم و منسجم، با پرداختی دقیق به اجرا در آمده است.

Noir Patchouli Histoires de Parfums

"نو آ پچولی"، لمسی از لایه های سطحی و ظرافت های تاریک رایحه پچولی است. این عطر، بیش از آنکه از عمق و غنای پچولی سخن بگوید؛ رایحه ای تاریک و دودی اما مخملی و کمی رؤیاپردازانه از آن ارائه می دهد که با تناقضی بین حالت خاکی و غبار آلود و حس روغنی، ضخیم و تاریک این رایحه، به نمایش در آمده است. بازی زیبای رایحه این عطر، با ادغام در لایه هایی از چرم، ادویه ها و نوت های گیاهی تازه، که ایجادگر فضایی کلاسیک و خاطره انگیز است؛ به اتمام می رسد تا لمس مخملی و شاعرانه پچولی در این عطر بیاد ماندنی، در خاطره ها ماندگار شود.

Tellus Les Liquides Imaginaires

نخستین عطر از سه گانه درخت "لیکویید ایمجینه"، عطری از خاک، آلودگی و زمین است. "تلوس"، خاکی ترین، گِل آلودترین و دودی ترین حالت پچولی را با همراهی لادن، آکورد خاک و خزه به تصویر می کشد. حاشیه ای سبز و گیاهی در این فضای تاریک و خاکی، ابعاد بیشتری از پچولی را به نمایش می گذارد. تلوس، عطری جسورانه، سرکش و تاریک است که از فضاهایی غریب و مرموز سخن می گوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس