اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951208239135518

حمایت سازمان صنایع کوچک از شرکت‌های دانش‌بنیان

کد: 13951208239135518

https://goo.gl/SKqF8y

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط را از ماموریت‌های این سازمان نام برد و گفت: به منظور نفوذ فناوری‌های حوزه زیستی به صنایع، تفاهمنامه پنج ساله‌ را با ستاد زیست‌فناوری به امضا رساندیم.

حمایت سازمان صنایع کوچک از شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از خانه صنعت، معدن و تجارت، علی یزدانی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری سازمان صنایع کوچک با ستاد توسعه زیست‌فناوری با اشاره به اقدامات معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: حوزه زیست‌فناوری حوزه‌ای ثروت‌آفرین و اشتغال‌زا است و این در حالی است که تاکنون توجه کمی به این حوزه شده است.

وی با انتقاد از رویکرد شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه توسعه فعالیت‌های خود، خاطرنشان کرد: تاکنون کمتر بنگاه‌ها و یا شرکت‌های دانش‌بنیانی به این سازمان برای ارائه خدمات مشاوره‌ای مراجعه کرده‌اند و این در حالی است که حوزه زیست‌فناوری ارتباط مستقیمی با سه وزارتخانه بهداشت، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت دارد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام‌شده ۳۸۹ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده است، گفت: با بررسی‌های انجام شده از این تعداد ۱۶ خوشه با حوزه زیست‌فناوری مرتبط هستند. از سوی دیگر توانستیم ۱۱۴ نیاز فناورانه را در بنگاه‌های کوچک و متوسط شناسایی کنیم.

یزدانی اضافه کرد: تاکنون خوشه‌هایی چون بیوتکنولوژی استان البرز، طیور در خراسان جنوبی، محصولات باغی در آذربایجان غربی و قزوین، گیاهان دارویی در آذربایجان غربی و کاشان، گل و گیاهان زینتی و خوراک و مکمل‌های دام و طیور در کشور ایجاد شده است.

وی، ماموریت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استقرار این شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی دانست و یادآور شد: در حال حاضر حدود ۹۵۷ شهرک و ناحیه صنعتی ایجاد شده است و در ۷۷۸ شهرک، زمین به بنگاه‌های کوچک و متوسط واگذار شده است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، ماموریت این سازمان را ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از بنگاه‌ها در جهت توسعه بازار دانست و تاکید کرد: علاوه بر آن در برخی از شهرک‌های صنعتی مراکز خدمات فناوری و کسب و کار ایجاد کردیم؛ ضمن آنکه مشاورانی برای ارائه مشاوره‌های موردنیاز به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر کرده‌ایم.

یزدانی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با ستاد توسعه زیست‌فناوری، گفت: این تفاهمنامه با هدف ثروت‌آفرینی بیشتر به امضا رسید و امیدواریم با امضای این تفاهمنامه، همکاری‌ها در جهت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی و استقرار این شرکت‌ها در شهرک‌ها بیشتر شود.

به گفته وی، این تفاهمنامه به صورت ۵ ساله به امضا رسیده و هدف آن نفوذ فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش‌های صنعتی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار