اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951210240125632

اصطلاحات رایج در جهان عطر

کد: 13951210240125632

https://goo.gl/Fpypm0

، تهران , (اخبار رسمی): همه ما، عطر را با موضوع ملموس و ویژه ای نظیر خاطرات، مکان ها و یا طعم ها، به اشتراک گذاشته و ترکیب می کنیم؛ اما اغلب مردم، در توصیف یک رایحه با استفاده از عبارات اختصاصی عطرسازی، دچار مشکل هستند.

اصطلاحات رایج در جهان عطر

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از لوکس بایر، قسمت سوم، اصطلاحات رایج در جهان عطر در ادامه مطالب گذشته آورده شده که مشروح آن ذکر شده است.

ناتوانی در بیان جزییات و ظرائف روایح، بسیار ناخوشایند و نا امید کننده است. همه ما، عطر را با موضوع ملموس و ویژه ای نظیر خاطرات، مکان ها و یا طعم ها، به اشتراک گذاشته و ترکیب می کنیم؛ اما اغلب مردم، در توصیف یک رایحه با استفاده از عبارات اختصاصی عطرسازی، دچار مشکل هستند. عطرسازان و کارشناسان حرفه ای عطر به واسطه آموزش هایی ویژه به منظور بکارگیری اصطلاحاتی خاص برای توصیف روایح، بر تعدادی از این مشکلات ارتباطی غلبه کرده اند. این زبان مخصوص، بعضا راه خود را از میان مطبوعات و فروشگاه ها باز می کند و مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما فقدان ابهام زایی و تفسیر این عبارات، موجب گنگ و بی معنی بودن آن ها می شود.

سایت "بویس د جازمین"، سال ها قبل، اقدام به جمع آوری، تفسیر و تشریح عبارات و اصطلاحات رایج در عطرسازی کرده است و با بروز رسانی پیوسته این فهرست، بسیاری از واژگان مهم و پرکاربرد این عرصه را که برای بسیاری از مخاطبان، نامفهوم هستند؛ رمزگشایی کرده است. در این قسمت، ضمن تقدیر از گرد آورندگان این فهرست ارزشمند، این مجموعه را با اندکی تصرف و اضافات، تقدیم حضور دوستداران عطر و ادکلن در کشور عزیزمان می کنیم.

Herbal vs Grassy

"هِربال" یا گیاهی، به بوی کافوری، سبز و خشک گیاهانی مانند اسطوخودوس و رزماری اشاره دارد Guerlain Mouchoir de Monsieur؛ در حالی که "گرَسی" یا علوفه ای، سبز و تیز و زاویه دار است. مانند بوی چمن تازه و یا برگ های خرد شده. عطرهایی مثل Balmain Vent Vert, L’Artisan Premier Figuier دارای چنین فضایی هستند.

Indolic

ناتوانی در بیان جزییات و ظرائف روایح، بسیار ناخوشایند و نا امید کننده است. همه ما، عطر را با موضوع ملموس و ویژه ای نظیر خاطرات، مکان ها و یا طعم ها، به اشتراک گذاشته و ترکیب می کنیم؛

گوی ضد بید خوردگی، مشابه رایحه ای که در حجم بالایی از یاس، شکوفه پرتقال و مریم به مشام میرسد. "ایندول"، گاهی اوقات با عنوان "فِکال (مدفوعی)" توصیف می شود؛ اما اگرچه این رایحه از مواد در حال فساد و پوسیدگی به مشام می رسد؛ از رایحه شیرین و ریشه مانند برخوردار نیست. در غلظت های پایین، رایحه ای خوشایند و دلنشین دارد. Annick Goutal Néroli کولونی با رایحه شکوفه پرتقال است که غنی و ایندولیک است. در حالی که Jo Malone Orange Blossom Cologne ایده ای مشابه است که از ایندول با لمسی شفاف استفاد می کند.

Lactonic

شیری، خامه ای، شیرین. روایح لاکتونیک، یاد آور محصولات لبنیاتی تازه، نارگیل، بادام یا پوست هلو هستند. چرا که لاکتون، معمولا در موادی مانند لبنیات، گوشت، انجیر، آلو، زرد آلو، هلو و میوه های دیگر یافت می شود. به همین دلیل، ترکیب هلو با خامه و یا انجیر با ژامبون، بسیار موفق هستند. در عطرسازی Lancôme Climat از یک لاکتون هلو مانند به منظور تلطیف سنگینی تاریک خزه ای خود استفاده می کند. نوت های لاکتونیک در  Hermès Santal Massoïa، ملایمت را به آکورد چوبی گرم آن می بخشند.

Leathery

نوتی که یاد آور کیفیت جانوری و گوشه دار چرم مرغوب باشد. این نوت، می تواند دودی و خشک باشد؛ مانند پایه شکل گرفته از قیر توس در Chanel Cuir de Russie،  Knize Ten یا Serge Lutens Cuir Mauresque. همچنین نوت چرم می تواند نمکین و سبز باشد. مانند چرم بکار رفته در Robert Piguet Bandit و Aramis.

Linear

عطری که در فرایند توسعه و تکامل خود، تغییر چشمگیر و قابل ملاحظه ای ندارد را Linear یا خطی می خوانند. نوت های آغازین چنین عطری، تفاوت بسیار کمی با نوت های پایه دارند؛ از اینرو شما خیلی زود با کاراکتر اصلی عطر آشنا خواهید شد. خطی بودن یک عطر، به معنی خسته کننده بودن و یا عدم جذابیت آن نیست؛ این اصطلاح، بیانگر نوع متفاوتی از تجربه کردن یک عطر است. از میان عطرهای خطی می توان به Lancôme Tresor و Bulgari Eau Parfumée au Thé Vert اشاره کرد.

Musky

گونه های مختلفی از مشک وجود دارد و هر عطر، حد اقل یک نوع از آن ها را در ترکیب خود دارد. برخی از مشک ها، رایحه ای فلزی و خاکی دارند. گروهی دیگر، شیرین و خامه ای هستند. بعنوان مثال، مشک سفید، اثری مشابه تازگی پارچه پنبه ای اتو خورده را دارد. مشک های درخشان، مشک های شاداب و پر جلا، مشک های خورشیدی و دیگر گونه های عجیب مشک که از اصطلاحات و تعاریف رایج در عطرسازی سر در آورده اند؛ در دسته بندی مدرن مشک سفید جای می گیرند. یکی از متفاوت ترین عطرهای مشک،  Narciso Rodriguez for Her است.

Oriental

خانواده ای از عطرها که از نوت های غنی و سنگینی همچون وانیل، صمغ ها، عود، ادویه ها، چوب صندل، پچولی و مشک استفاده می کند تا رایحه ای اغواگر، غنی و فاخر را ارائه دهد. Guerlain Shalimar جوهره ناب یک عطر شرقی است و Estee Lauder Youth Dew، Yves Saint Laurent Opium، Chanel Coco و Lolita Lempicka، مثال های عالی دیگری از این خانواده هستند.

Petally

اصطلاحی که بیانگر احساسی ملایم و موم مانند است و تداعی گر حس گلبرگ گل ها است. اصطلاح گلبرگی، اصطلاحی بسیار تخصصی است، بخصوص اینکه بسیاری از عطرهای زنانه امروزی، نیازمند برخورداری از چنین حسی هستند. Estee Lauder Pleasures  مثال بسیار خوبی برای عطرهای گلبرگی است؛ همچنانکه  L’Artisan La Chasse Aux Papillons چنین مشخصه ای دارد.

Phenolic

رایحه ای دودی، خشک و کمی گس که می توان از آن برای توصیف نوت های مختلف چرمی، مانند آنچه در Chanel Cuir de Russie استفاده شده و نیز، انگور فرنگی سیاه، چای، شکلات، قهوه، انار و گیاه یاربا ماته، با این عبارت توصیف می شوند. این اصطلاح، اگرچه در مارکت همگانی نشده است؛ اما می توان از آن برای توصیف مواد خام اولیه مشخص استفاده کرد.

Powdery

احساسی مات، مبهم و ملایم که در ترکیبی از نوت هایی همچون گل آفتاب پرست، بنفشه، بادام و مشک با مرکبات و نوت های گیاهی آشکار می شود. عطرهای پودری، می توانند القاگر حس مواد آرایشی و یا پودر بچه باشند. Jean-Charles Brosseau Ombre Rose و Love’s Baby Soft، مثال های رسمی برای عطرهای پودری هستند. از میان محصولات جدید، می توان به عطرهایی همچون Chanel No 19 Poudré و Love, Chloé اشاره کرد که این نوت ها را ه شیوه ای مدرن نمایش می دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی