اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951214241065376

سقوط ارزش سهام ۱۰ غول طلای دنیا

کد: 13951214241065376

https://goo.gl/ftCg5N

، تهران , (اخبار رسمی): در معاملات روز پنجشنبه گذشته (۲ مارس ۲۰۱۷) ارزش سهام ۱۰ غول طلای دنیا سقوط کرد که ناشی از تقویت ایندکس دلار بوده و امروز نیز این روند ادامه داشته است.

سقوط ارزش سهام ۱۰ غول طلای دنیا
سقوط ارزش سهام ۱۰ غول طلای دنیا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بورس کالای ایران، به این ترتیب روزگذشته بازارهای جهانی به همراه سایر فلزات اساسی و باارزش شاهد ریزش قیمت طلا بود.

اونس روز جمعه افت ۱.۵ درصدی را تجربه کرد و دلیل اصلی این کاهش مربوط به رشد ایندکس دلار و رسیدن آن به بالاترین سطح ۲ ماه گذشته است که ناشی از افزایش احتمال رشد ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره دلار در نشست فدرال رزرو آمریکا طی ۱۲ روز دیگر است.

همزمان با رشد احتمال افزایش نرخ بهره دلار، سهامداران غولهای طلای دنیا در حال فروش و فرار از این بازار هستند. دیروز نیز ارزش سهام این شرکتها بعضا تا ۵ دصد در بازار نیویورک سقوط کرد و به نظر می رسد این روند ادامه دار است.

پیش بینی ها نشان می دهد که تا ۱۲ روز آینده شاهد نوسانات کاهشی ارزش طلا خواهیم بود، البته اگر شاخص VIX بورس نیویورک  افزایش یافته (ناپایداری = خروج سهامداران از بازار ) و یا به هردلیل فدرال رزرو از رشد بهره دلار در نشست آتی صرف نظر کند، طلا یک پرواز جدی را شاهد خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت بورس کالای ایران

نیاز به ایجاد بازاری متشکل و سازمان یافته برای تقابل آزاد عرضه و تقاضا، دولت و مجلس شورای اسلامی را بر آن داشت تا بستر قانونی لازم جهت تاسیس و راه اندازی بورسهای کالایی را در ایران فراهم سازند. در این راستا با تصویب بند (ج) ماده (95)قانون برنامه سوم و بند (الف) قانون برنامه چهارم ، شورای عالی بورس موظف به تشکیل و گسترش بورسهای کالایی در ایران گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]