اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951214241204750

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد

اجرای طرح راهداری نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین

کد: 13951214241204750

https://goo.gl/ZvdRAH

، تهران , (اخبار رسمی): [داود کشاورزیان] نشست تخصصی معاونین راهداری ادرات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی در آستانه تعطیلات سال نو و آغاز سفرهای نوروزی برگزار شد.

اجرای طرح راهداری نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان در این مراسم با اشاره بر اهمیت ایمنی راه ها در اقتصاد و سلامت جامعه  اظهار داشت : ایمنی راهها اولویت اصلی سازمان است و به دلیل اهمیت این موضوع، در این حوزه هیچ گونه اغماضی نخواهد کرد. هر چند ممکن است به دلیل کمبود اعتبارات برخی پروژه ها انجام نشوند اما در بحث ایمن سازی جاده ها هیچ عذر و بهانه پذیرفته نیست و در صورت بروز حادثه به دلیل نقص ایمنی راه ها مسئولیت مستقیم و کیفری آن، حقیقی تلقی شده و متوجه مسئولین خواهد بود.  کشاورزیان همچنین از مسئولین ادرات کل استان های کشور خواست تا با درک اهمیت مسئولیت حقوقی خود، در مورد انتخاب پیمانکاران و اجرای پروژه ها دقت لازم را به کار گیرند و تاکید کرد : ادرات راهداری باید با کسب اطلاع از مراکزی مانند هواشناسی پیش از وقوع بحران و حوادث طبیعی، با پیش بینی های لازم و تدابیر به موقع جهت انتقال ماشین آلات و تجهیزات، عملیات  بحران  به ویژه راهداری در فصول سرد سال را مدیریت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خرید ونوسازی ناوگان و ماشین آلات راهداری و خودروهای  را از دیگر برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد و گفت : به منظور نظام دهی به فعالیت های راهداری باید لباس متحدالشکل در عملیات های عمرانی در جاده ها  در سراسر کشور حتی بخش خصوصی اقدام جدی داشت.

وی فرآیند ادغام بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای را در ماههای اخیر مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد : تمام تلاش و همت  همکاران سازمان در سراسر کشور و دست اندرکاران  بخش  برای ارائه بهترین خدمات  به هموطنان  و استفاده کنندگان از راهها بالاخص در ایام تعطیلات سال نو و سفرهای نوروزی خواهد بود.  

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست صدراله بمانا  معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به میزان تلفات جاده ای درکشور از معاونین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای حاضر در جلسه خواست تا با برنامه ریزی و دقت بیش از گذشته جهت افزایش ایمنی راه ها، تلاش نمایند تا روند کاهشی  آمار تلفات سوانح  جاده ای  ادامه یابد و با طراحی و اجرای پروژه های بومی گام دیگری به جلو برداشت.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وضعیت ساختاری و اعتباری ادارات استانی  در سال جاری، ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده پاره ای از مشکلات نیروی انسانی راهدار شاغل در سراسر کشور مرتفع گردد، و خاطر نشان کرد : مسئولین ارشد سازمان تمام تلاش خود را  به کار گمارده اند تا سرمایه های انسانی که وظیفه خطیر و مهم نگهداری از راه‌های کشور به عنوان سرمایه ملی بر عهده دارند با آسودگی خاطر انجام وظیفه نموده رضایتمندی حداکثری هموطنان و کاربران جاده ای را جلب نمایند.

این گزارش می افزاید در این جلسه عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل  نقل جاده ای نیز با آغاز طرح راهداری نوروزی از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فرودین ماه از مدیران کل ادارات حاضر در جلسه خواست تا در این فرصت باقیمانده به بازرسی دقیق محورهای تحت نظارت خود پرداخته و نسبت به آماده سازی راهها با اقدامات فوری همچون لکه گیری و ترمیم رویه راهها، اصلاح شانه و شیب شیروانی و علائم افقی و عمومی به ویژه خط کشی ها راهها را پس از بارش های قابل توجه ی که پشت گذاشته شد در دستور کار فوری قرار دهند.  

حسن نیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت : امروز شاید یکی از مشکلات اصلی در راهداری و حمل و نقل جاده ای کمبود منابع مالی  باشد لیکن مدیریت منابع انسانی موضوعی است که در صورت قرار گرفتن در مجرای صحیح  می تواند به بهبود و رشد چشم گیری ایمنی در جاده های کشور بیانجامد.  

وی با اشاره به ادغام سازمان های راهداری و حمل و نقل جاده ای هماهنگی و وحدت جمعی را در پیشبرد برنامه های بخش از نقطه قوت برشمرد و روند ادامه تعامل را در جلب رضایت هموطنان و مسافران مهم دانست.  

گفتنی است در این جلسه مدیران کل دفتر برنامه و بودجه، توسعه ایمنی راهها و حریم، بحران و تجهیز ماسین آلات، رئیس مرکز مدیریت راههای کشور و  مشاور سازمان  راهداری و حمل و نقل جاده ای هر یک،  برنامه های حوزه کاری خود را گزارش نموده  و به سوالات شرکت کنندگان در این  نشست پاسخ لازم ارائه کردند.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]