اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951215241755632

نگاهی به زندگی حرفه ای فیلیپو سورسینِلّی

ستایش، نیایش، عطرهای عرفانی

کد: 13951215241755632

https://goo.gl/HwBjC0

، تهران , (اخبار رسمی): "فیلیپو سورسینلّی" در شهر "موندولفو" ایتالیا، دیده به جهان گشود. ماجراجویی ها و سفر فیلیپو به دنیای هنر و آفرینش های هنری، خیلی زود و در سنین نوجوانی آغاز شد و او، یادگیری هنرهای زیبا و آموختن اصول و شاخه های مختلف هنرهای معاصر را در "فانو" آغاز کرد.

ستایش، نیایش، عطرهای عرفانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، همزمان با این آموزش ها، فیلیپو، یادگیری موسیقی و بطور ویژه، موسیقی و سرودهای مذهبی-عرفانی را در مؤسسه وابسته به واتیکان در رم آغاز کرد. سورسینلی، در سن سیزده سالگی بعنوان نوازنده ارگ، در بسیاری از کلیساهای بزرگ ایتالیا همچون کلیسای فانو و ریمینی، فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. پس از تکمیل دوره های آموزشی در مؤسسه وابسته واتیکان، سورسینلی فعالیت های خود در جهان موسیقی را توسعه داده و بعنوان کارگردان هنری، در بسیاری از فستیوال های موسیقی و نیز برپایی جشنواره های هنری، شرکت کرد.

Laboratorio Atelier Vesti Sacre، گالری ویژه ای است که با نام مخفف LAVS، در سال 2001 توسط فیلیپو و یکی از شرکای وی با نام "مارسلو"، راه اندازی شد. "لاوس" که معادل واژه laud به معنی ستودن و نیایش است؛ در آغاز بر ساخت پوشش ها و لباس های مذهبی ویژه مراسمات کاتولیک، تمرکز داشت. فلیپو و مارسلو، با طراحی و ارائه لباس هایی دست ساز و منحصربفرد، مورد توجه واتیکان و پیروان آن قرار گرفته و لاوس، بعنوان آتلیه ای متفاوت، به موفقیت های ویژه ای دست یافت.

پس از سال ها فعالیت در زمینه های مختلف هنری و خلق آثار تحسین شده که از فضاهای عرفانی و عمیق الهام گرفته اند؛ سورسینلی در قالب ساخت محصولات لاین لاوس، بسوی جهان عطرسازی حرکت کرد. ایده ساخت عطری منحصربفرد و چالش بر انگیز، که به موازات لباس های مذهبی طراحی شده توسط فیلیپو و مارسلو، نمایشی از تفکرات و باورهای عمیق درونی باشد؛ زمینه ساز ساخت نخستین عطر فیلیپو با عنوان "لاوس" می شود. "لاوس"، تلاشی در راستای خلق رایحه ای بکر و عمیق است. رایحه ای که در کنار لباس ها و طراحی های آتلیه منحصر بفرد فیلیپو، بیانی از تفکرات و نگرش های ویژه و متمایز او را ارائه می کند.

ساختار تاریک، عمیق، عرفانی و مکاشفه وار عطر تحسین شده و جاودانه Lavs، که از ادغام حجم بالای صمغ ها و رزین هایی همچون کندر، اوپوپوناکس، لامی و لادن با ادویه هایی نظیر میخک خشک، هل و فلفل شکل گرفته و در پایه ای از بخور و نوت های چوبی، کامل می شود؛ در سال 2013 از تولد خانه ای مفهومگرا، هنری و ویژه در جهان عطر خبر داد: لاین عطرسازی فیلیپو سورسینلی؛ Unum.

فیلیپو، مفهوم و ایده راه اندازی این لاین عطرسازی را چنین توصیف می کند: "جهان اونام، هنرهای زیبا، حقایق، سرشت انسانی و دلایل زندگی را در بر می گیرد. اونام، در دنیاهای ملموس و آشنا ریشه دارد؛ جایی که متناقض ترین احساسات ساکن شده اند. عرفانی از درد، نوعی جنون که از میان انبوه آواها و نجواها زبانه می کشد و از سوزاندن زیبایی ها، تغذیه می کند. اونام بطور همزمان به دنبال خلق موسیقی هایی فرا زمینی، به داستان در آوردن تصاویر و به تصویر کشیدن ترانه هاست. مسیری بسوی پربارترین غوغا و بَلوای سکوت، از عمیق ترین جهان قابل تصور..."

الهام از فضاهای عرفانی و مذهبی که با تشویش، تاریکی و هیجان مستتر در معماری گوتیک همراه شده است؛ توسعه دهنده آفرینش ها و ماجراجویی های فیلیپو در جهان عطر است و او در سال 2015، از دو عطر جدید و منحصر بفرد خود در قالب لاین اونام، رونمایی کرد. Rosa Nigra، عطری از همراهی رز با آکورد هلو، مشک و کاشمران است که در لایه هایی از تاریکی ظریف صمغ ها و ادویه ها جریان یافته است. دیگر عطری که سورسینلی در این سال معرفی کرد؛ شاهکاری بزرگ و جاودانه است که از اسرار و رموز پنهان در نهاد انسانی، آمیزش تاریکی ها و اغواگری های بشر و لمسی از ناشناخته ها، با الهام از معماری گوتیک خلق شده است. فضاسازی های بکر و پردازشی منحصربفرد که در قالب عطری بیاد ماندنی تحت عنوان Opus 1144 ارائه شد. رایحه ای شگفت انگیز از همراهی روغن ترنج، وانیل و بنزویین با آکورد کشمران که بر بستری پودری و دودی، در لایه هایی از چرم، لامی، عنبر و مشک کامل می شود تا تحسین همگان را از این اثر جسورانه، تأمل بر انگیز و جادویی فیلیپو، به همراه داشته باشد.

Symphonie-Passion، موسیقی شامه نواز و معطر ساخته شده توسط فیلیپو در قالب رایحه ای از سدر، وتیور و چوب صندل است که با بستری ملایم و شاعرانه از رز، مشک و روغن لیمو همراه شده است. اثری که در سال 2016 معرفی شد و با همراهی فضای تاریک، عرفانی و اسرار آمیز  ennui-noir، موفقیت های فیلیپو و اونام را در این سال تداوم بخشید. ترکیبی از وجوه تاریک و دودی پچولی که با گرمای اغواگر وانیل در هم آمیخته است و با ادغام در قلبی متناقض از سدر و وتیور که در کنار لطافت گل آفتاب پرست به نمایش در آمده اند؛ تصویری بدیع از ایده ها و دغدغه های فیلیپو را در این عطر به نمایش می گذارد.

از تازه ترین اثر فیلیپو در لاین اونام، در سال 2017 رونمایی خواهد شد. عنوانی عجیب و بطری نامتعارف و قابل توجه عطری با نام Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino il Volto از دورانی جدید و ماجراجویی های تازه سورسینلی سخن می گوید. ترکیبی عجیب و متناقض از همراهی ترنج، نوت های آروماتیک، باریجه و مر، بعنوان نوت های آغازین این عطر معرفی شده اند. قلب این کار از همراهی مریم گلی، استیراکس و سدر با دراچین، ایلنگ و شمعدانی شکل گرفته است و در نهایت در پایه ای از بخور، بنزویین، تنباکو، تونکا، کهربا و صندل، رایحه این عطر مرموز و ویژه کامل می شود.

علاوه بر ارائه عطرهای بزرگ و موفق لاین اونام، فیلیپو سورسینلی در سال 2016 کار ساخت پروژه بویایی جدید خود را به اتمام رساند. SAUF عنوان مجموعه ای متشکل از سه عطر است که با الهام از موسیقی های اوهام بر انگیز، عرفانی و مالیخولیایی ساخته شده اند. اسامی نامتعارف این عطرها، از فراز و نشیب، خشم و شهوت سخن می گویند و با تکیه بر شخصیت سرکش و قدرتمند، از فضاهایی ویژه و پر از چالش و مکاشفه سخن می گویند.

عطری از همراهی رزین ها و صمغ هایی نظیر لامی، باریجه، مر و کندر با نوت های ادویه ای نظیر فلفل و هل که همزمان احساسی از تازگی و گرما را القا کرده و بر بستری از گل های سفید در پایه ای از عنبر، مشک و چرم فرود می آید، فضای Voix Humaine 8 را شکل می دهد. Plein Jeu III-V ارائه گر فضایی دودی و موهوم از همراهی کندر، پچولی و سدر است که به زیبایی در لایه هایی ظریف از میموسا ادغام می شود و در پایه ای از پچولی، خزه و فلفل کامل می شود. در Contre Bombarde 32، فیلیپو، به زیبایی احساسات مختلف را در قالب رایحه ای گرم و فاخر به بازی می گیرد. رایحه ای گرم و ناب از کهربا که با وانیل و کارامل، بر شیرینی مطبوع و منحصربفرد آن تأکید شده و در قلبی از سدر، لامی و چوب صندل، فضایی دودی، عمیق و اسرار آمیز به خود می گیرد.

فیلیپو سورسینلّی، هنرمندی خاص، اقلگرا و صاحب سبک است که برای بیان مفاهیم مد نظر و تفکرات ویژه خود، از پیوند با شاخه های مختلف هنر بهره گرفته است. با این وجود، تردیدی وجود ندارد که چکیده آموخته ها و نگرش هنری والای او، در قالب عطرهای بزرگ و منحصر بفردی که تا به امروز خلق کرده است؛ ارائه شده است. عطرهای سورسینلی، عصاره تعمق و تأملات وی در زمینه مسائل مختلف است. تصویری از رنج ها و دردها، شعری از احساسات، تعلقات و لذت ها و در نهایت، موسیقی جادویی و روحنوازی از چالش ها و تقابلات روحی و درونی انسان، که در نهایت توازن، غنا و اثرگذاری، در قالب روایحی بدیع و فرا زمینی به نمایش در آمده اند تا به سان روایحی عرفانی، گستره ای از ستایش و نیایش تا کفر و طغیان را در بر گیرند.

"مسائلی که مرا شیفته می سازند و یا موجب عذاب و تشویش من می شوند؛ برای من تبدیل به یک زبان شده اند. هر آنچه که انجام می دهم؛ در ارتباط با خویشتن و زندگی شخصی من است. در مسیر عطرسازی، اجازه نخواهم داد تا سطحی نگری های تجاری و سلیقه های مردم، آزادی هنری مرا به مخاطره اندازد؛ چیزی که گنجینه اختصاصی من و آیینه زندگی شخصی من است."

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس