اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951215241776078

صادقی در آیین روز درختکاری ذوب‌آهن اصفهان

محیط‌زیست پاک در فضای سبز ذوب‌آهن جاری است

کد: 13951215241776078

https://goo.gl/NNMrzt

، اصفهان , (اخبار رسمی): به مناسبت 15 اسفندماه روز درختکاری ، آیین نمادین کاشت نهال در جنگل‌های بادام‌کوهی ذوب‌آهن با حضور صادقی مدیرعامل شرکت، حسینی منجزی بخشدار بخش مرکزی شهرستان لنجان و جمعی از مسئولین ذوب‌آهن برگزار شد .

محیط‌زیست پاک در فضای سبز ذوب‌آهن جاری است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، در این آیین  صادقی ضمن تبریک فرارسیدن روز درختکاری ، بر ضرورت توسعه فضای سبز به‌عنوان یک مسئله ضروری و حیاتی در کشور اشاره نمود و گفت : فضای سبز 16 هزار و 500 هکتاری ذوب‌آهن تنها دارای ارزش نمادین نیست بلکه با توجه به شرایط آب و هوایی کشور و کاهش پوشش گیاهی طی سالیان گذشته ،‌ نقش مهمی در حفظ محیط‌زیست این منطقه دارد .

وی افزود : فضای سبز ، میراث ارزشمندی است که از گذشتگان به ما رسیده و متعلق به ما نیست چراکه باید این امانت را به بهترین شکل به نسل‌های بعد واگذار کنیم و قطعاً در برابر کاستی‌های آن مسئول هستیم .

مدیرعامل ذوب‌آهن تصریح کرد : امروز باید بیش از همیشه روحیه حیات وزندگی داشته باشیم و در جهت توسعه فضای سبز بکوشیم و علاوه بر آن صدماتی که تاکنون بر محیط‌زیست کشور واردشده را نیز جبران کنیم .

 صادقی افزود : در ذوب‌آهن جهت کاهش آلودگی‌ها اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته که باید تداوم یابد . در این راستا توسعه فضای سبز نیز مدنظر است که در کنار دیگر فعالیت‌های زیست‌محیطی انجام می‌شود و امید است که بتوانیم شرایط بسیار مطلوبی در این منطقه ایجاد کنیم .

شایان‌ذکر است ذوب‌آهن اصفهان از بدو تأسیس و به‌ویژه از دهه 70 گام‌های بین نظیر و ارزنده‌ای جهت کاشت و توسعه سطوح فضای سبز به‌منظور کاهش مقادیر گاز CO2 اتمسفری، برداشته است.

برم بنای پژوهش‌های صورت گرفته در عرصه‌های جنگلی ذوب‌آهن اصفهان، احجام تقریبی CO2 اتمسفری جذب و رسوب داده‌شده توسط این مجموعه‌های دست کاشت، حدود 750 هزار تن بوده که از ارزش اقتصادی معادل 600 میلیون دلار برخوردار است.

مزیت فوق‌العاده دیگر این مجموعه فضای سبز، کاربرد وسیع بادام‌کوهی به‌صورت گونه غالب جنگل‌کاری‌ها بوده، به‌نحوی‌که بیش از 80 درصد اراضی کاشت شده را به خود اختصاص داده است. سیستم بی‌نظیری که کاملاً پایدار بوده و کاملاً بی‌نیاز از هرگونه عملیات نگهداری کشاورزی و آبیاری است.

بادام‌کوهی درختچه‌ای بسیار مقاوم به شرایط سخت زیست‌محیطی منطقه، شامل بارش اندک باران، بستر کاشت سنگلاخی و فقیر، گرما و تابش شدید خورشید در تابستان و سرمای گاه سوزان زمستان و ... بوده است.

به‌علاوه این درختچه دارای ارزش فوق‌العاده داروئی و غذائی بوده و با رسیدن به دوره بلوغ کامل و تولید بذر و میوه، از پتانسیل‌های اقتصادی خاصی نیز برخوردار است.

جنگل‌های بادام‌کوهی فعلی ذوب‌آهن اصفهان به مساحت تقریبی 13500 هکتار عمدتا طی سال‌های ابتدائی دهه 70 با هزینه بسیار اندک و به روش بذرکاری مستقیم در عرصه، احداث و بعدها در بخش‌هایی دیگر، توسعه‌یافته است.

در حال حاضر مجموعه جنگلی بادام‌کوهی شرکت در ابتدای دوران بلوغ بوده و در طی دودهه گذشته، علاوه بر اثرات مثبت بیان‌شده، تبدیل به اکوسیستم پایدار و پناهگاه بسیار زیبایی برای انواع جوندگان، پرندگان، و برخی گونه‌های جانوری شکارچی شده است. و با توجه به دیر زیستی و پایداری فوق‌العاده این گیاه زیبا، امید است که تا قرن‌ها منشاء خیروبرکت باشد.

همچنین امیدواریم به‌عنوان الگویی موفق، در توسعه سطوح فضای سبزی سایر صنایع کشور مورداستفاده و کاربرد واقع شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ذوب آهن اصفهان

کارهای اجرایی احداث ساختمان واحدهای مختلف کارخانه از سال 1346 آغاز و با ایجاد کارگاه های کک سازی، اگلومراسیون و کوره بلند شماره 1 در نیمه اول دی ماه 1350 ، بهره برداری از مجتمع با تولید چدن آغاز شد و تولید محصولات فولادی نیز با راه اندازی بخش فولاد سازی و مهندسی نورد در دی ماه 1351 با ظرفیت 550 هزار تن در سال شروع شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست