اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951217242575632

معرفی بهترین عطرها و ادکلن‌ها

bosem و هدیه ملکه صبا از باغ اریحا به حضرت سلیمان

کد: 13951217242575632

https://goo.gl/Sozyu2

، تهران , (اخبار رسمی): bosem، از نام دارویی معطر با عنوان "مرهم جلعاد (Balm of Gilead)" گرفته شده است که در باورهای عامیانه، بعنوان قدیمی ترین عطر شناخته می شود. به اعتقاد اعراب، خاستگاه صمغ و بالزام، به یمن مربوط می شود.

معرفی بهترین عطرها و ادکلن ها

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از لوکس بایر، واژه Balsam یا صمغ، از کلمه عبری  bosem به معنی عطر و یا ادویه معطر گرفته شده که این کلمه به‌طور کل، برای تراواشات غلیظ و چسبناک و یا شیره‌هایی که از انواع خاصی از درختان و بوته ها خارج می‌شوند؛ بکار برده می‌شود.

کلمه  bosem، از نام دارویی معطر با عنوان "مرهم جلعاد (Balm of Gilead)" گرفته شده است که در باورهای عامیانه، بعنوان قدیمی ترین عطر شناخته می شود. به اعتقاد اعراب، خاستگاه صمغ و بالزام، به یمن مربوط می شود. جایی که ملکه سبا، آن را بعنوان هدیه ای گرانقیمت به سلیمان تقدیم کرده و سلیمان در باغ اریحا به کشت و پرورش آن پرداخت و سپس پرورش و استخراج آن توسط کلئوپاترا، در سرزمین مصر توسعه یافت.

صمغ یا بالزام که بعنوان قدیمی ترین عطر و مرهم شناخته می شود؛ با شیوه های خاص و به طریقه های مختلف، استخراج می شود و در دوران معاصر، گیاه شناس مشهور آلمانی "اِشوِین فورث"، به احیا و توسعه شیوه های باستانی تولید و استخراج صمغ پرداخت.

آنچه که امروزه بعنوان "مر مکه" یا درخت صمغ عربی شناخته می شود؛ همان بوته مشهور و باستانی balm of Gilead است که در صحرای عربستان و مکه، جنوب عمان، یمن و نیز جنوب شرقی مصر می روید. ترکیبات دارویی فوق العاده ای که از ریشه، ساقه، پوست، برگ و دانه های این درختچه استخراج می شود؛ به همراه عطر جادویی و بسیار گرانبهایی که از آن بدست می آید؛ سبب شد تا پس از هزاران سال، صمغ و رزین، همچنان محبوب و مورد توجه بوده و امروزه، در پزشکی و عطرسازی، همچنان به صمغ ها توجه ویژه ای شود.

صمغ، محلول حاصل از نوع خاصی از رزین های گیاهی، در نوع خاصی از حلال های گیاهی است که این رزین ها می توانند شامل رزین اسیدها، الکل ها و یا استرها باشد. ترشحات سیّال بوته ها و درختان خاص که بصورت مایعات بسیار چسبناک و غلیظ هستند و بعضا حاوی ذرات بسیار ریز کریستالی شکل رزین ها می باشند؛ به مرور زمان، حالت مایع و سیّال خود را از دست داده و و به شکل جامد در می آیند. دسته بندی های متنوع و مختلفی برای صمغ ها و رزین ها در نظر گرفته شده است که گاه بر اساس استرها و گاه بر اساس خصوصیات گیاه و درخت تولید کننده صمغ که در ترکیب با دیگر گیاهان ایجاد شده؛ شکل می گیرد. این تنوع و گسترش در دسته بندی صمغ ها و رزین ها موجب می شود تا رزین هایی همچون روغن گایاک و شاهدانه، فسیل ها و کهربا و حتی مشک و موم را نوعی رزین و صمغ بحساب آوریم.

صمغ ها و رزین ها، همانگونه که از قدیمی ترین عطر و مواد عطرسازی و به نوعی اساس خانواده عطرهای اورینتال به شمار می روند؛ با توجه به ویژگی ها و خواص بویایی خود، در دسته بندی ها و گروه ها و خانواده های بویایی مختلفی تقسیم می شوند. ترکیبات صمغی ملایم، شامل موادی همچون بنزویین، صمغ تولو، صمغ پرو و وانیل می باشند. تولو، که شباهت زیادی به صمغ پرو دارد و نسبت به آن از رایحه شیرین تر و تازه تری برخوردار است؛ در کنار بنزویین که شیرینی وانیل-شکلاتی مانند و دودی دارد؛ پر کاربردترین صمغ هایی هستند که از رایحه ای ملایم و مطبوع برخوردارند. همچنین، بطور همزمان این صمغ ها از پیچیدگی های غافلگیر کننده و شخصیتی رسمی بهره می برند. این صمغ ها، ماندگاری و غنای ویژه ای به نوت های گل بوی بکار رفته در ترکیب می بخشند و علاوه بر آن، با بکارگیری حجم بالای آن ها، فضایی اورینتال مانند و عمیق به ترکیب بخشیده می شود.

صمغ های رزینی-گیاهی مانند اوپوپوناکس، کندر، کندر رومی، مر، استیراکس، لامی و قیر توس، عمیق تر و تاریک تر از صمغ های نامبرده شده در دسته بندی قبلی هستند. رد طولانی و قدرتمند این مواد، نشری بالا و اصالتی ویژه به ترکیب اعطا می کند. از آنجا که این مواد از پوسته درخت گرفته می شوند؛ همخوانی بی مانندی با ترکیبات چوبی خواهند داشت.

حس اسرار آمیز، چالش بر انگیز، عمیق، قدرتمند، تأمل بر انگیز، دودی، تاریک و عرفانی بی مانندی که از همراهی نوت های صمغی و رزینی مختلف در عطرها حاصل می شود؛ سبب شده تا این گروه از عطرها، توجه بسیاری از علاقمندان روایح و عطرهای ویژه و هنری را به خود جلب کنند. از اینرو، در ادامه به معرفی تعدادی از آثار شاخص و ارزنده با محوریت صمغ ها و رزین ها خواهیم پرداخت که بی شک، همراهی با فضای عمیق و سراسر شگفتی و اسرار آن ها، برای شما تجربه بویایی فراموش نشدنی و بکری رقم خواهد زد.

Lavs Unum

نهایت جستجوها و مکاشفات عارفانه، تجربه احساس بی مانند حضور در محیطی آکنده از تقابلات معنوی و تشویش ها و تردیدها. لمسی از باورها و عقایدی که به چالش کشیده می شوند اما شکست نمی خورند، همه و همه و هر آنچه که از احساسات و کشمکش های درونی بر می خیزند و در لحظه ای، عالمی را دگرگون می سازند؛ در شاهکار ستودنی و بزرگ "لاوس" به نمایش در آمده است.

لاوس، عطری از رزین ها و کندر و بخور است که بر پایه های قدرتمندی از میخک خشک، فلفل و نوت های چوبی بنا گشته اند. رایحه ای عمیق و بکر که از دردها و شیفتگی ها، و از نگرشی سازش ناپذیر و آوانگارد برخاسته است. رهبر عطرهای معنوی و عارفانه جهان!

Wazamba Parfum d`Empire

وازمبا، عطری از مراسمات و آیین های خاص و به یادگار مانده از گذشته های دور است. رقصی سرمستانه و عارفانه و همراهی بی حد و مرز آواها و سازها و شعله ها. فضایی منحصربفرد که از هم آغوشی کندر، مر و رزین های گیاهی با سوزنی برگ ها و بخور شکل گرفته است و در لایه هایی از میوه ها و آلدهاید، به کمال می رسد. "وازمبا"، عطر غنی و پالوده ای از رجعت به سنت ها و تاریخ است.

Sancti Les Liquides Imaginaires

خورشید بی غروب و درخشش جاودانه امید، تلاش و شور در قالب رایحه ای خیره کننده و جادویی، سانکتی را به عطری منحصربفرد، بزرگ و ستودنی با محوریت صمغ های کندر و مر تبدیل کرده است. رایحه ای طبیعی و پالوده، که فراتر از فضایی دودی و آیینی می رود و در درخشش نشاط بخش نوت های مرکباتی ادغام شده و بر بستری سبز و گیاهی، از رستگاری و رهایی، در پرتو خورشید امید سخن می گوید.

Saraj Dr. Gritti

اگرچه سراج در آغاز از تازگی مرکبات که با حس جانوری و خاکی در هم تنیده مشک و میخک همراه شده است، سخن می گوید؛ اما رفته رفته، از سوختن کندر و مر در فضایی تاریک و دودی پرده بر می دارد که بر این بستر خاکی، چوبی و شگفت انگیز در جریان است. سراج، پرداختی باشکوه و هنرمندانه به صمغ های گرانبها و ارزشمندی است که لمسی از تاریخ و داستان ها را با خود به همراه دارند.

07 Tanoke Odin

اودین 07، بیش از آنکه عطری صمغی و رزینی باشد؛ رایحه ای از سوختن صمغ ها، رزین ها و شیره جاری در تن بوته ها و درختان است که در فضایی پر از دود و ظلمانی می سوزند و در نهایت، هم آغوش خاک و خاکستر می شوند. عطری از شبانه های تلخ و ظلمانی، بر مسیری که با خاکستر درختان و بوته ها، فرش شده است.

Cardinal James Heeley

کاردینال، عطری از لذت عارفانه و احساس وصل و شهود است. فضایی گرم که با شیرینی مطبوع کهربا همراه شده است و در لایه هایی از فلفل و پچولی، تاجی خیره کننده و فاخر از کندر، مر و بخور بر سر میگذارد. تصویرسازی شاعرانه و عمیق هنرمند گزیده کار و عالی مرتبه، جیمز هیلی از فضاهایی که در باورها و درونیات ریشه دوانده اند.

La Liturgie des Heures Jovoy Paris

با ادغام فضایی سبز و با طراوت که با نوت های سرخسی و سوزنی برگ همراه شده است؛ در قلبی از مر، لادن، بخور و کندر، La Liturgie des Heures از لحظاتی ناب و پر از خلسه و اعجاز سخن می گوید که در رایحه ای بکر، عارفانه و خیال انگیز از صمغ ها به اجرا در آمده است.

Series 3 Incense: Avignon Comme des Garcons

حجم بالایی از مر و کندر با لامی و لادن و نوت های چوبی همراه شده است تا در فضایی دودی و اسرار آمیز، از زاویه ای متفاوت و از جهانی دیگر، باورهای مذهبی و اعتقادی فرقه ای خاص را به تصویر بکشند. "آویگنون"، شاهکاری اعجاب انگیز و اثری بزرگ از تصویرسازی های بویایی یک هنرمند جاودانه است که از ساختارشکنی، چالش و نو آوری، هراسی ندارد. یک اکسیر صمغی منحصربفرد!

La Fumee Classic Miller Harris

عطری از بخور، کندر و رزین های گیاهی که لمسی از بی نهایت و تاریخ را با ادغام در لایه های ظریف و گرمی از ادویه ها و چوب صندل ایجاد نموده و با فرود در پایه ای از قیر توس و لادن، بسان آمیزشی از تمام احساسات هیجان انگیز و ناشناخته می شود. لا فیومی کلاسیک، عطری دودی، تاریک و قدرتمند از غنای نوت های صمغی است که ادای دِین ویژه خانه میلر هریس به عصاره طلایی و جاودانه عطرسازی، نوت های صمغی است.

Incensi Lorenzo Villoresi

شاهکاری رویاپردازانه اما تاریک، وهم آور و بکر از همراهی حجم بالای صمغ هایی همچون مر، بنزویین، تولو، استیراکس و اوپوپوناکس با لایه هایی از فلفل، باریجه و نوت های گل بو که فضایی شاعرانه و اصیل را در تاریکی دودی و اسرار آمیز نقاط بکر و سرزمین های خیالی ناشناخته، ادغام کرده است.

Oumma Stéphane Humbert Lucas 777

"اوما"، احساسی گرم، مرموز و مکاشفه وار از همراهی عود با روغن سیپریول است که در قلبی اغواگر و فاخر از شیرینی دلچسب و کنترل شده صمغ های تولو و پرو ادغام، و با لطافت رز همراه شده اند. عطری تاریک و موهوم که ارائه گر رایحه ای عمیق و تماما صمغی است که تصویر بکر دیگری از الهامات استفان هامبرت از خاورمیانه را به نمایش میگذارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس