اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951218242915632

اصطلاحات رایج در جهان عطر

کد: 13951218242915632

https://goo.gl/lCuNbt

، تهران , (اخبار رسمی): سایت "بویس د جازمین"، سال ها قبل، اقدام به جمع آوری، تفسیر و تشریح عبارات و اصطلاحات رایج در عطرسازی کرده است و با بروز رسانی پیوسته این فهرست، بسیاری از واژگان مهم و پرکاربرد این عرصه را که برای بسیاری از مخاطبان، نامفهوم هستند؛ رمزگشایی کرده است.

اصطلاحات رایج در جهان عطر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، ناتوانی در بیان جزییات و ظرائف روایح، بسیار ناخوشایند و نا امید کننده است. همه ما، عطر را با موضوع ملموس و ویژه ای نظیر خاطرات، مکان ها و یا طعم ها، به اشتراک گذاشته و ترکیب می کنیم؛ اما اغلب مردم، در توصیف یک رایحه با استفاده از عبارات اختصاصی عطرسازی، دچار مشکل هستند. عطرسازان و کارشناسان حرفه ای عطر به واسطه آموزش هایی ویژه به منظور بکارگیری اصطلاحاتی خاص برای توصیف روایح، بر تعدادی از این مشکلات ارتباطی غلبه کرده اند. این زبان مخصوص، بعضا راه خود را از میان مطبوعات و فروشگاه ها باز می کند و مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما فقدان ابهام زایی و تفسیر این عبارات، موجب گنگ و بی معنی بودن آن ها می‌شود.

سایت "بویس د جازمین"، سال ها قبل، اقدام به جمع آوری، تفسیر و تشریح عبارات و اصطلاحات رایج در عطرسازی کرده است و با بروز رسانی پیوسته این فهرست، بسیاری از واژگان مهم و پرکاربرد این عرصه را که برای بسیاری از مخاطبان، نامفهوم هستند؛ رمزگشایی کرده است. در این قسمت، ضمن تقدیر از گرد آورندگان این فهرست ارزشمند، این مجموعه را با اندکی تصرف و اضافات، تقدیم حضور دوستداران عطر و ادکلن در کشور عزیزمان می کنیم.

Resinous

اصطلاحی که توصیفگر بوی تیز، تند و خشک مواد رزینی مانند کندر و لامی است. یکی از مهم ترین مثال ها برای عطرهایی که با رزین ها غنی شده اند؛ Armani Privé Bois d’Encens است. L’Artisan Parfumeur Passage d’Enfer، Yves Saint Laurent Nu و  SanctiLes Liquides Imaginaires نمونه ای از عطرهایی هستند که از  نوت های رزین استفاده کرده اند.

Rich

اصطلاحی کلی که ارائه گر ایده ای برای اجرای غنی، قدرتمند و فراگیر یک عطر است. Frédéric Malle Le Parfum de Thérèse را به دلیل استفاده سخاوتمندانه از ابسولوت گل ها، می توان به عنوان یک عطر Rich در نظر گرفت. آکورد اصلی Narciso Rodriguez for Her را به دلیل سخاوت در استفاده از مشک می توان به عنوان یک آکورد ریچ (غنی) در نظر گرفت. اگرچه این عطر، در عوض سنگین و چرب بودن؛ در مجموع درخشان و شاداب است.

Sillage

اثری که به دنبال شخصی که از یک عطر استفاده کرده است برجا می ماند را سیلاژ یا رد بو می نامند. Guerlain L’Heure Bleue و Calvin Klein Euphoria، عطرهایی با سیلاژ بسیار قدرتمند هستند؛ در حالی که Guerlain Tonka Impériale نزدیک به پوست باقی می ماند. گاهی از اوقات، عطرهای تازه و درخشان هم می توانند از سیلاژ قدرتمندی برخوردار باشند. Dior Eau Sauvage  و Bulgari Eau Parfumée au Thé Vert نمونه هایی از این دست هستند.

Soapy

اگر تا کنون برای ساخت صابون اقدام کرده باشید؛ قاعدتا با بویی که از ترکیب روغن ها یا چربی ها با یک حلال آلکینی بر می خیزد؛ آشنایی دارید. با این وجود، صابون های متداول معمولا به منظور پوشش دادن بوی تند ته مانده ها و تفاله های بکار رفته در آن ها، معطر می شوند. زمانی که از اصطلاح صابونی استفاده می کنیم، منظور ما رایحه مشترکی است که یک عطر با صابون دارد. اصطلاح صابونی، اصطلاح مبهمی است. چرا که رایحه صابونی، بسته به محل زندگی شما، گستره متنوع و متفاوتی را شامل می شود. با این حال، زمانی که از اصطلاح صابونی برای توصیف یک عطر در شمال امریکا استفاده شد؛ منظور آن عطرهایی است که آلدهایدی، چرب و موم مانند، یا برخوردار از حجم بالای مشک سفید رختشویی مانند و یا دارای رایحه غالب شکوفه مرکبات باشند. برای عطرهایی که با چنین مشخصاتی میشناسم، می توان به Thierry Mugler Cologne، Prada Infusion d’Homme و Chanel No 22 اشاره کرد.

Terpenic

تند و تیز، کاج مانند، تلخ و گزنده. اگر از پاک کننده های کاجی استفاده کرده باشید؛ با این رایحه گوشه دار آشنا هستید. آنچه که تعجب بر انگیز است؛ این است که در عطرسازی، وجوه ترِپنیک در دلنشین ترین آکوردهای گل بو مانند لیلاک و فریزیا نمایش داده می شوند. مقادیر کمی از این تندی، می تواند غنای یک ترکیب را به چالش کشیده و تقابل جذابی بین احساسات مختلف ایجاد کند؛ اما استفاده بالا از نوت های ترپنیک، اثری زننده برجا خواهد گذاشت.

Vanillic

اصطلاح وانیلی، می تواند مستقیما به وانیل اشاره کند و یا بیانی باشد برای موادی که رایحه وانیل را بازسازی کرده اند (بنزویین، صمغ تولو، وانیلین و ...). Dior Addict و Parfums de Nicolai Vanille Tonka بر اساس مواد وانیلی مختلف ساخته شده اند.

White Floral

اصطلاحی کلی که خانواده گل های یاسی را شامل می شود. گل های یاس مانند، در اصطلاح روایح، برای معرفی گل های شب بو مانند یاس، شکوفه پرتقال، مریم، گاردنیا، فرانجیپانی، نرگس، مگنولیا و ... مورد استفاده قرار می گیرد. Robert Piguet Fracas مثال برجسته ای از رایحه آرامش بخش، جسورانه و خلسه آور این نوت ها است. این اصطلاح، بسیار گیج کننده است؛ چرا که بطور ویژه چیزی را شرح نمی دهد. با این توصیف، رز و لیلاک هم می توانند گل های سفید قلمداد شوند.

Woody

تداعی گر رایحه خشک و رزین مانند مدادهای اصلاح. برخی مواد، می توانند رایحه ای چوبی داشته باشند؛ در حالی که چوبی نیستند. گیاه پچولی، رایحه ای خشک، گوشه دار، خاکی و چوبی دارد. کاشمران، گونه ای از مشک است که مؤلفه های عنبری-چوبی قدرتمندی دارد.  در نقطه مقابل، چوب صندل، رایحه چوبی کلاسیک و مورد نظر را ندارد. صندل، رایحه ای مشابه رز خشک شده و یا شیر تازه دارد. Serge Lutens Féminité du Bois و Guerlain Samsara مثال های مهمی از آکوردهای چوبی هستند. اولی، خشک و دومی، خامه ای است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس