اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951218242984727

کتاب مروری بر چهار منظومه غنایی فارسی منتشر شد

کد: 13951218242984727

https://goo.gl/ND5Kre

، تهران , (اخبار رسمی): کتاب مروری بر چهار منظومه غنایی فارسی نوشته مریم علی نژاد توسط انتشارات مشق شب تهران منتشر شد.

کتاب مروری بر چهار منظومه غنایی فارسی منتشر شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی انتشارات مشق شب، نویسنده کتاب مروری بر چهار منظومه غنایی فارسی باشاره به اینکه ادبیات و شعر تغزلی، مفهوم وسیعی دارد و به هر شعری اطلاق می شود که شاعر در آن به نوعی از احساسات شخصی خود سخن بگوید، افزود: از مصادیق آن می توان به شعرهای عارفانه، عاشقانه، فلسفی، مذهبی، مدح، هجو، وصف طبیعت نام برد.
مریم علی نژاد تصریح کرد: یکی از شیرین ترین انواع ادبی که نه تنها در ادبیات سرزمین ما بلکه در ادبیات جهان طرفداران فراوانی دارد، ادبیات غنایی و عاشقانه است.
وی با بیان اینکه در ادبیات فارسی چندین منظومه غنایی وجود دارد که بلند و روایی هستند و هر یک داستانی عاشقانه را روایت می کنند، خاطرنشان کرد: در این داستان ها، موضوع اصلی بیان حالات و احساسات مربوط به وصال و فراق است، که از جمله این آثار می توان به «لیلی و مجنون» و «خسرو و شیرین» نظامی گنجوی، «ویس و رامین» فخرالدین اسعد گرگانی و «ورقه و گلشاه» عیوقی اشاره کرد.
نویسنده کتاب مروری بر چهار منظومه غنایی فارسی یادآور شد: در این مجموعه، از این چهار منظومه عاشقانه خلاصه ای به دست داده و تلاش کردیم ضمن فشرده ساختن مطالب این منظومه ها در عین اشاره به وقایع و حوادث اصلی هریک، برای آنکه خواننده از زیبایی ابیات آنها نیز بی نصیب نماند، به فراخور مطلب، و آنجاکه شاعر به توصیف زیبایی ها احساسات و حالات عاشق و معشوق و یا یک موقعیت خاص پرداخته اصل ابیات نیز آورده شود.
به گفته وی کتاب مروری بر چهار منظومه غنایی فارسی در 256 صفحه و در قطع وزیری با قیمت 180 هزار ریال توسط انتشارات مشق شب روانه بازار نشر شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مشق شب

انتشارات مشق شب، ناشر تخصصی کتب مرجع و نشریات درون سازمانی، با هدف رشد و تعالی فرهنگ، ادب، هنر و دانش ایران عزیز پا به عرصه نشر گذاشته است؛ مصمم در تحقق آرمان‌هایش که همانای مشق وطن، توسعه و انتشار باورهای زنان و مردان خجسته و فرخ‌پی این مرز و بوم است. «مشق شب» در جذب اندیشه‌های ناب، صاحبان قلم و نخبگان دانش و فرهنگ همیشه پیشتاز بوده و از هر فرصتی برای دوستی با اهالی قلم استقبال کرده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب