اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951222244195632

خانه‌ای برای خلق عطرهای هنری «کارل بِرالد»

عشق و علاقه‌ به دنیای عطر از کودکی

کد: 13951222244195632

https://goo.gl/4Vja4A

، تهران , (اخبار رسمی): پس از آشنایی کارل با عطرهای هنری، بار دیگر اشتیاق و عشق او به عطر را بر می انگیزاند و او این‌بار با گام هایی استوار و رؤیاهایی بزرگ، به جهان عطر قدم می‌گذارد.

خانه ای برای خلق عطرهای هنری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، همچون دیگر طراحان مطرح، عشق و علاقه به دنیای عطر و روایح از سنین کودکی در "کارل بِرالد" پا می‌گیرد. او با شور و اشتیاق به وادی عطر قدم می گذارد اما در سنین جوانی، روایح تکراری و نگاه تجاری و صنعتی به عطر، او را از این مقوله دلسرد کرده و او برای مدتی از عطر و روایح، فاصله می گیرد. دوری کوتاه مدتی که پس از آشنایی کارل با عطرهای هنری، بار دیگر اشتیاق و عشق او به عطر را بر می انگیزاند و او، اینبار با گام هایی استوار و رؤیاهایی بزرگ، به جهان عطر قدم می‌گذارد.

کارل که دوران کودکی و نوجوانی خود را در یکی از شهرهای کوچک آلمان پشت سر گذاشته؛ در هجده سالگی عازم مونیخ شده و در یک مؤسسه مالی مشغول به‌کار می‌شود. جایی که موجب دور افتادن کارل از جهان عطر نشده و او اوقات استراحت خود را در فروشگاه های نزدیک به محل کار خود سپری می‌کرد.

رفت و آمد به همین فروشگاه ها، زمینه‌ساز اتفاق بزرگ زندگی کارل می‌شود و او پس از مدتی با "رابرت گِستنِر" آشنا می‌شود. رابرت از کارل دعوت می کند تا برای ادامه فعالیت در این زمینه با او عازم نیویورک شود. این پیشنهاد برای کارل مانند تعبیر یک رؤیا بود. نیویورک شهری است که کارل از کودکی به آن علاقه داشته و بدین ترتیب، با تحقق این آرزو، برالد گام بلندی بسوی تحقق رؤیاها و آرزوهای خود در جهان عطر بر می‌دارد. کارل و رابرت در سال 1992 به نیویورک می‌روند و برالد در سال‌های نخست، مشاغلی در رابطه با محصولات زیبایی و آرایشی تجربه می‌کند. پس از مدتی، برالد ایده ویژه‌ای در رابطه با جمع‌آوری و ارائه برندهایی که به سختی پیدا می شوند و مشتریان شناختی از آن ها ندارند را با یکی از دوستان خود مطرح کرده و او در فروشگاه خود، فضایی برای این کار در اختیار کارل قرار می دهد. این ایده، زمینه ساز اتفاقاتی بزرگ در آینده شد.

کارل و رابرت، پس از مدتی بر روی این ایده ویژه تمرکز کرده و تمام وقت خود را صرف توسعه و اجرای این طرح کردند. فروشگاهی که کاملا به ارائه عطرهای کمیاب و هنری اختصاص داشته باشد؛ تا قبل از سال 1995، وجود نداشت. اما تلاش و پشتکار کارل و رابرت در راه اندازی چنین فضایی، در سال 1995 به نتیجه رسید و فروشگاهی برای عرضه عطرهایی که به سختی پیدا می شوند و مخاطبان نام آن را نشنیده اند در سال 1995 در "وست ویلِج" نیویورک افتتاح شد. "آادس ونوستاس"، محلی برای آشنایی و انتخاب روایحی ویژه، عمیق و کمیاب بود که بواسطه تمهیدات فوق العاده ای که کارل و رابرت در آن اِعمال کرده بودند؛ بسرعت در میان دوستدران عطرهای هنری به محبوبیت ویژه ای دست پیدا کرد.

آدس ونوستاس با رهبری کارل و رابرت، در تمامی بخش ها و جزییات، فروشگاهی ویژه و منحصر بفرد است. از طراحی فضا و دکوراسیون چشم نواز و شاعرانه که با استفاده از گل ها صورت گرفته است، محیطی آرام و بکر، فضایی اثرگذار و هنری و بطور ویژه، نحوه برخورد ویژه و متفاوت فروشندگان با مخاطبین که قبل از انتخاب هر عطر، با ارائه سمپل، فرصت تصمیم گیری و انتخاب درست را به او داده و در ارتباط با عطرها و روایح با مخاطبان به گفتگو می پرداختند؛ تفاوت های مهم و جالب توجهی هستند که در مدتی کوتاه، آادس ونوستاس را به فروشگاهی برجسته تبدیل کرد. در کنار تمامی عوامل، نگاه ویژه و عمیق کارل و رابرت به مقوله عطر، اصلی ترین وجه تمایز بین آادس ونوستاس با فروشگاه های متعدد واقع در نیویورک است. آادس ونوستاس، عطرهایی را ارائه می کند که به معنی واقعی هنری و ویژه هستند. آثاری با ساختار منسجم که از فضاسازی و داستان سرایی تا رایحه بکر و اصیل و بسته بندی و طراحی شیشه را شامل می شود؛ توسط کارل و رابرت انتخاب می شوند. آنچه برای این دو مهم است؛ غنا و ویژگی های هنری یک عطر است که فارغ از موفقیت یا عدم موفقیت در مارکت عمومی، در آادس ونوستاس ارائه می شود.

نگاه ویژه و فارغ از فروش و سود آوری برالد و گستنر، پس از سال ها فعالیت در ارائه عطرهای هنری و نیش، آنان را به راه اندازی لاین عطرسازی اختصاصی خود ترغیب می کند. سابقه فعالیت در ارائه عطرهای ویژه و کمیاب و درک عمیق از ساختار و ویژگی های یک عطر فاخر و منحصربفرد، این دو دوست را بسوی طراحی فضاها و روایحی پیچیده و عمیق رهنمون می کند. کارل و رابرت که بیش از یک دهه حضور موفق در عرصه فروش و ارائه عطرهای نیش را تجربه کرده اند؛ راه اندازی خانه عطرسازی ویژه خود را با تمام توان دنبال می کنند و همچنان از ورود به عرصه تجاری و تولید انبوه خودداری کرده و با پایبندی به تفکرات و اصول همیشگی خود، پس از چند سال طراحی و تلاش در اجرای ایده های خاص خود، در سال 2012 از لاین عطرسازی اختصاصی خود رونمایی کردند: خانه "آادس دو ونوستاس".

"آادس دو ونوستاس اودو پارفوم" نخستین اثری است که از سوی این خانه در سال 2012 معرفی شد. این عطر تفسیری مدرن و به نوعی عجیب از خانواده شیپق است که  فضای طراحی شده توسط کارل و رابرت، بدست عطرساز برجسته، "برتراند داشافو"، در قالب رایحه ای پیچیده و چالش بر انگیز ارائه می شود. "اودو پارفوم"، عطری درخشان با بویی ترش از ریواس است که با تازگی نوت های میوه ای همراه شده و در کنار نوت های سبز همچون برگ گوجه فرنگی و گیاه شاه  دانه، در پایه ای دودی و چوبی کامل می شود. این عطر ویژه، از حضور خانه ای خاص و متفاوت با ایده هایی پیچیده و تفکراتی دور از جریان حاکم بر مارکت عطر خبر می داد.

دومین عطر، در سال 2013 و در همکاری با "رالف اِشویگه" معرفی شد. عطری از زنبق و چرم که با آمیزشی خیال انگیز و غافلگیر کننده از وجوه حیوانی چرم و میخک با لطافت پودری زنبق حاصل شده است و در فضایی دودی و صمغی از عود، بخور و چوب ها که با لطافت رز و توت اُرس همراه شده اند؛ بر این تقابل بیشتر تأکید می شود. "آیریس نازارنا" عطری در فضاهای ویژه و چند لایه است که با رایحه ای شفاف و عمیق، تأکیدی بر نگرش عمیق کارل برالد و رابرت گستنر به عطرسازی دارد.

2014، سال تثبیت و موفقیت ویژه خانه است. در این سال، یکی از آثار منحصربفرد، عمیق و تحسین بر انگیز جهان عطر معرفی شد که فضای پیچیده و شگفت انگیز آن، تحسین همگان را به همراه داشت" "کوپال آزور". دومین همکاری کارل و رابرت با برتراند داشافو، منتج به معرفی یکی از عطرهای مرجع و خاص در سالیان اخیر شد. کوپال آزور، عطری از بخور است. آمیزشی از بخور با نوت های دریایی و اوزونیک که تصویری اعجاب انگیز، آرامش بخش و مدرن را از بخور ارائه می کند و در قلب عطر، فضای بخور و دود را به زیبایی با هل و پچولی همراه می کند تا در چرخشی شگفت انگیز، از چهره اسرار آمیز نوت بخور در فضایی شیرین و غلیظ سخن بگوید. این نمایش بویایی منحصربفرد، با ورود به پایه ای از تونکا، مر و کهربا، یکی دیگر از وجوه بخور را نمایش می دهد که در فضایی کلاسیک، خاکی و آمیخته از تلخی و شیرینی جریان یافته است. نمایشی منحصربفرد و بیاد ماندنی از بخور در چندین پرده که در نهایت دقت و پرداخت به جزییات اجرا شد؛ این عطر را به اثری نفیس و ستودنی تبدیل کرد. علاوه بر کوپال آزور، در سال 2014 عطر دیگری از سوی آادس دو ونتوستاس با عنوان "اویلته بنگال" معرفی شد. "اولیته بنگال" که با همکاری "ردریگو فلورِس روکس" ساخته شد، عطر متفاوت و نامتعارفی دیگر از این خانه است. غوغایی از ادویه های کمیاب شرقی نظیر زردچوبه، میخک خشک، فلفل و دارچین که با قلبی از رز و گل های مختلف در می آمیزد و رایحه عجیب و جسورانه خود را با ادغام در پایه ای صمغ های بنزویین، تولو و لادن در کنار وانیل، کامل می کند.

عطرساز برجسته و جاودانه "آلبرتو موریلاس"، خالق پنجمین عطر از مجموعه اختصاصی آادس دو ونوستاس است که در سال 2015 معرفی شد. "پالیساندر د اور"، یک عطر چوبی-ادویه ای منحصربفرد است که شخصیت قدرتمند چوبی شکل گرفته از بلسام (رز وود)، سدر و پچولی را به زیبایی با فضایی اسرار آمیز از همراهی فلفل، جوز و دارچین همراه می کند و بر بستری از صمغ ها کامل می کند. این عطر اصیل و زیبا که با الهام از رز وود خلق شده است؛ بار دیگر مورد توجه مخاطبان و کارشناسان قرار گرفت.

"گرنادیله د آفریک" دومین همکاری موریلاس با آادس دو ونتوستاس است که در سال 2016 معرفی شد. عطری چند وجهی و گیرا از وتیور و نوت های آروماتیک مانند اسطوخودوس و توت ارس که بر بستری خیال انگیز از بنفشه و ترنج جریان یافته و در پایه ای از لادن، وانیل و مشک فرو می نشیند. در همین سال عطر نامتعارف و چالش بر انگیز دیگری از سوی خانه ارائه شد که رایحه خاص و عمیق این عطر، یکبار دیگر نام آادس دو ونتوستاس و دو طراح گزیده کار این خانه را بعنوان خالق آثاری منحصربفرد، بر سر زبان ها انداخت. "سیِغژی دو لون" اثری از "فابریس پلگرین" است که تفسیری ویژه بر عطرهای پودری به شمار می رود. شروعی قدرتمند از نوت های پودری که با مشک همراه شده و در قلبی اغواگر و گرم از وانیل و ایلنگ ادغام می شود تا با ورود به پایه ای از صمغ ها، کهربا، جیر و نوت های سینتتیک، فضایی چند لایه و شگفت انگیز را ارائه دهد. این عطر، یکی از آثار ویژه در سال 2016 بود که اثباتی بر نگاه هنری و عمیق کارل برالد و رابرت گستنر به عطرسازی مدرن است.

"آادس دو ونوستاس" از فروشگاهی ویژه و موفق، به یکی از خانه های عطرسازی هنری و مفهوم گرای موفق در سال های اخیر تبدیل شده است. فروشگاهی برای عطرهای کمیاب، خانه ای برای خلق عطرهای هنری و نفیس، داستان آادس دو نوستاس در جهان عطر است. داستانی که از قفسه های عطر کوچک کارل برالد آغاز شد و از فروشگاه های عطر شهر مونیخ، با دوستیِ رابرت گستنر همراه گشت تا در سال 2012، از طریق روایحی عمیق و مسحور کننده، سراسر دنیای عطر را در نَوردد. آادس دو ونوستاس، فروشگاهی برای ارائه عطرهای کمیاب، خانه ای برای خلق عطرهای هنری، داستان دیگری در جهان عطر است که از عشق، نبوغ، خلاقیت و جسارت بر می خیزد. داستانی آشنا، که هر بار از زبان هنرمندی خلاق و ایده پرداز روایت شده و حال و هوایی بکر و شنیدنی به خود می گیرد و این بار، روایت این داستان از جهان کارل برالد و رابرت گستنر، فصل دیگری به این داستان بی پایان، اضافه کرد...

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس